roland r8?

zo .. 2 uurtjes lopen grooven ;) en klink lekker allemaal.. 8~ kan iemand misschien zeggen waarvoor de perf. edit eigenlijk dient?
Verder zie ik niet direct hoe je patterns kan kopieren.. Heb het ondertussen ff opgelost door geluiden gewoon te muten en daarmee iets op te bouwen.

Origineel geplaatst door nomore
zo .. 2 uurtjes lopen grooven ;) en klink lekker allemaal.. 8~ kan iemand misschien zeggen waarvoor de perf. edit eigenlijk dient?
Verder zie ik niet direct hoe je patterns kan kopieren.. Heb het ondertussen ff opgelost door geluiden gewoon te muten en daarmee iets op te bouwen.
Patterns kopieren? even nadenken hoor (ik heb 'm hier nu niet staan). Volgens mij is het zoiets als shift+13.

Origineel geplaatst door Arv
Over de R8 gesproken... Ik zou graat een mididump maken en/of een midifile uploaden naar de R8. Maar ik kan er nix over vinden. Kan de R8 dat eigenlijk?? En zo nee: WAAROM NIET!! :(

dat bedoel ik dus met die knoppen natuurlijk...

Origineel geplaatst door nomore

Performance edit is om de parameters van de pads te veranderen, zoals pitch decay en pan enzo. Met de value schuif dus.

Over de R8 gesproken... Ik zou graat een mididump maken en/of een midifile uploaden naar de R8. Maar ik kan er nix over vinden. Kan de R8 dat eigenlijk?? En zo nee: WAAROM NIET!! :(
O ja hoor de R8 kan zeker wel een dump maken. Staat gewoon in het MIDI-menu volgens mij.

je hebt idd gelijk, je kunt bulk dump en recieve doen. Maar waar ik eigenlijk naar toe wilde was, hoe je een zelf gemaakt pattern uit een andere sequencer in de R8 krijgt.

je hebt idd gelijk, je kunt bulk dump en recieve doen. Maar waar ik eigenlijk naar toe wilde was, hoe je een zelf gemaakt pattern uit een andere sequencer in de R8 krijgt.
ben bang dat dat niet kan. Misschien realtime - record, en dan via de MIDI in? Ben bang dat dat niet werkt.

Weet iemand eigenlijk of het niet stiekum toch mogelijk is om een of meerdere pads te muten, terwijl een pattern loopt? (niet met interne geluiden, maar via midi op m'n S3000xl)

Ik probeer de twee samen zeg maar als een MPC-achtig geheel te gebruiken :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ProtoHuman
ben bang dat dat niet kan. Misschien realtime - record, en dan via de MIDI in? Ben bang dat dat niet werkt.

Waarom niet? dat is voor die R8 toch hetzelfde als heel strak met pads ingespeeld worden?

Origineel geplaatst door falafelbiels
Waarom niet? dat is voor die R8 toch hetzelfde als heel strak met pads ingespeeld worden?
Ja, maar ik weet niet zeker of bij real-time record ook MIDI-note data wordt opgenomen. Ik denk dat je alleen de data van de pads opneemt. Maar dat staat wel in de manual denk ik.

Back