Speciaal voor Sander.. de oordoppen king.. :]

Kijk, da's nou een goed initiatief! :okdan: het moet wel leuk blijven hè, niet dat je naar buiten loopt en jezelf nieteens meer kan horen denken..

btw: kent iemand hier Richard Cheese & The rage against Loudness? :D

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja Ik ken dit project al wat langer, en vind het een mooi initiatief. Iedereen aan de oordopen (of later het gehoorapparaat, je mag matuurlijk zelf kiezen)!

zoals al eerder gezegd, het slaat werkelijk nergens op:

eerst musici met oordoppen, daarna ook de geluidstechnici met oordoppen, en straks ook het publiek met oordoppen....

euh hallo, waar zijn we mee bezig!?

Origineel geplaatst door Roel

eerst musici met oordoppen, daarna ook de geluidstechnici met oordoppen, en straks ook het publiek met oordoppen....

jij heeft een punt rule... mee eens dus... laten ze die muziek maar minder hard zetten!

ik zei... LATEN ZE DIE MUZIEK MAAR MINDER HARD ZETTEN...!!! ...ZET DIE OORDOPPEN EENS AF JOH!

Origineel geplaatst door 6 trak
jij heeft een punt rule... mee eens dus... laten ze die muziek maar minder hard zetten!

ik zei... LATEN ZE DIE MUZIEK MAAR MINDER HARD ZETTEN...!!! ...ZET DIE OORDOPPEN EENS AF JOH!

of zet de muziek stiller

:D

Ik kom niet meer zo vaak op fuiven... maar als ik er al ben hou ik het er niet lang uit omdat de muziek te luid staat ;{
triestige waarheid. In de dansschool is het gelukkig een aanvaardbaar volume.

groetz

Iedereen met oordoppen is beter. Waarom? Nou, ik draaide vroeger wel eens in een tent met een geluidsbegrenzing op 93 Db. Dan hoor je dus iedereen door de muziek heen kletsen. En aangezien Nederlanders zelden de moeite nemen stil te zijn tijdens concerten, en het ook wel een beetje van de gekke is om van iedereen te verwachten dat die stil is, terwijl er een feest aan de gang is, zeg ik: gooi dat geluid lekker op 100 of 110 Db, en laat iedereen lekker oordoppen kopen. Ik wil wel van de muziek genieten, en niet van het geklets van de omstanders.

Origineel geplaatst door Roel

De meelijwekkende toestand van Domme Dikkerwordende Blanken & Meelopers,
die alles al hebben, en alleen maar ongelukkiger worden.
Binnenkort op de markt: blanco CD's met stilte (à € 19,95); of met anti-geluid (voor de helden met een
chronische pieptoon in de kop). Af te halen bij de K&O-arts.

Positieve armoede, de nieuwe trend; het geluk van tweedehands, geen valse nieuwaankoop-
verlossing.
Het ruisen van de bossen, een kabbelende beek, fluitende vogels (voor verslaafden desgewenst
voorzien van de Zielige Metronoom met het juiste aantal marcheer-BPM's).

Boem, boem, boem, pieuw, boem, boem, boem pieuw,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Binnenkort op de markt: blanco CD's met stilte (à € 19,95); of met anti-geluid (voor de helden met een

Positieve armoede, de nieuwe trend; het geluk van tweedehands, geen valse nieuwaankoop-
verlossing.
Het ruisen van de bossen, een kabbelende beek, fluitende vogels (voor verslaafden desgewenst

ISPdeRuiter
HAIL ISPDR... HAIL ISPDR! :halleluja

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter

verlossing.

ISPdeRuiter

:D

(was het niet John Cage? 4.52 stilte, of iets in die aard... en dan mocht je casettedek niet ruisen)

Ik vind 't idd wel goed hoor zoiets. En zéker Kratarknathrak (die naaam!!) heeft een goed punt!
Ik vind 't ook 'irritant' als de muziek zo staat dat iedereen er doorheen kan praten en dat 't de artiest/DJ stoort (let wel: dit geldt alleen voor clubs/disco's/party's, etc. in een café moet ie ZEKER zacht(er) staan!)

Als de mensen van zo'n campagne nu ECHT zo dedicated zijn, laten ze dan eerst maar eens zorgen voor GOEDE, professionele oordoppen van 1 of 2 tientjes ipv. 100-en euro's!! Dat houdt ook mensen wel eens tegen!

iemand al de test gedaan op www.oorcheck.nl?

had 'm in eerste instantie over de speakers gedaan op redelijk laag volume, toen kreeg ik als uitslag dat ik "iets minder goed" hoorde, daarna met me oordoppies gedaan en toen hoorde ik goed

iemand enig idee hoe betrouwbaar die test is?

Sja, betrouwbaar weet ik ook niet: ik heb een aantal dingen gegokt, omdat 't ongeveer zo klonk. Maar als ze me geen plaatjes hadden gegeven had ik 't ECHT niet altijd geweten wat ze zeiden.. Maar m'n gehoor was nog goed (zeggen ze..).

@ Sander: $12,- is idd best goedkoop!

Het is met die test onderdaad zo, dat ik soms iets herken in de klank waardoor ik m'n keuze kan maken door naar de beschikbare woorden te kijken. Al hadden ze me gevraagd wat er werkelijk gezegd wordt, dan had ik het echt niet geweten.(bij een aantal dan).

2 woorden hoor ik echt niet, dat zijn poes en vuur. Worden die wel gevraagd??? Ik hoor wel af en toe
iets wat op fiets lijkt, maar dat staat er niet bij. :D

Ik heb de test net met oordoppies 2 keer goed gescoord. (in dit geval bedoel ik met oordoppies, koptelefoon).
Voorgaande keren kreeg ik als resultaat minder goed. (over speakers die een eindje weg stonden en niet al te stille omgeving).

Ik raad iedereen gewoon even bij de opticien/audiocien langs te gaan voor een echte gehoortest. Das gewoon gratis en helemaal vrijblijvend. Vaak kan je gewoon zonder afspraak terecht. Na de test krijg je keurig een grafiekje mee waar op het hele frequentie bereik te zien is en waar eventueel een probleem zit.

Ik had juist alleen maar poes, vuur en geit. (en een paar keer duim en zaag).

Mijn gehoor was volgens de test goed, wat ook wel klopt. Maar er waren idd een aantal woorden waarvan ik alleen 'eit' hoorde.. dan moest het dus wel geit zijn, maar ze had net zo goed blijheid kunnen zeggen...

Mijn gehoor is goddank nog prima, ondanks jaren in clubs te hebben rondgehangen. Het zal vast wel toeval zijn, maar ik ben erg snel 'toon-moe': als muziek een tijd lang hard staat treed er bij mij een soort vermoeidheid op en loop ik weg, naar een plek waar ik de muziek nauwelijks of niet meer kan horen (waar ik vervolgens meestal in slaap val). Ik heb in mijn leven ook nog nooit een 'piep' in m'n oren gehad, waarschijnlijk was de toonmoeheid de piep te snel af... Desondanks ga ik me toch binnenkort van die oordoppen-op-maat aanschaffen, onder het motto 'better be safe then sorry'. Ik had trouwens gehoord dat harde muziek verslavend werkt?

Ik heb de hoortest gedaan met als uitslag "iets minder goed", eerst via de speakers en later met een hoofdtelefoon. Ik had moeite met de woorden "wiel" en "leeuw".
Op http://www.beterhoren.nl staat ook een hoortest (hoofdtelefoon verplicht), daar was de uitslag gewoon goed, zoals ook bij tests via de telefoon enz.
Binnenkort laat ik me ook oordoppen aanmeten. Vooral omdat ik de laatste tijd steeds vaker in een klimaatruimte moet werken waar een flinke airco draait. Deze produceert een konstante bromtoon en ruis, niet echt hard maar behoorlijk irritant. En op concerten en partys zal ik voortaan ook oordoppen dragen.

Origineel geplaatst door Chinetti
Mijn gehoor is goddank nog prima, ondanks jaren in clubs te hebben rondgehangen. Het zal vast wel toeval zijn, maar ik ben erg snel 'toon-moe': als muziek een tijd lang hard staat treed er bij mij een soort vermoeidheid op en loop ik weg, naar een plek waar ik de muziek nauwelijks of niet meer kan horen (waar ik vervolgens meestal in slaap val). Ik heb in mijn leven ook nog nooit een 'piep' in m'n oren gehad, waarschijnlijk was de toonmoeheid de piep te snel af... Desondanks ga ik me toch binnenkort van die oordoppen-op-maat aanschaffen, onder het motto 'better be safe then sorry'. Ik had trouwens gehoord dat harde muziek verslavend werkt?

Jij hebt echt nog nooit een piep gehoord???? Ook niet zo'n gevoel dat je oren wat dicht zitten
als je de club uitstapt. Dat het zeg maar erg stil is?
Maar zeker met geluidmoeheid zijn oordoppen fijn. Koop goeie en de muziek klinkt ook nog aangenamer.

Back