Korg Prophecy voor de twaalfde keer!!

G

Guest

Guest
niet te gleuven; ik heb vanmiddag alweer een korg prophecy gekocht. ik heb deze synth al vaak gehad, wel een keer of 10, 11, en steeds weer weggedaan. niet om geld aan te verdienen, prophecy zit en zat toch altijd rond de 700-1000 gulden (325-450 euro) tweedehands, maar dan wilde ik weer iets anders, om 'm later weer te kopen omdat ie toch wel erg compleet is (sound, controllers, geil kastje, lekkere toetsen) voor zo'n relatief goedkoop ding, om 'm dan toch weer weg te doen omdat de sound wel wat eenzijdig was en vervelend werd.....etc etc etc

vanmiddag toch weer op 1 afgegaan en ik was weer zo blij als een kind ermee.

ik heb dat wel met meer synths gehad, kopen, wegdoen, toch weer kopen. met name met de minimoog, nordlead en korg monopoly (ook wel moog source, microwave1, raven, quasar), maar met de prophecy blijft het maar doorgaan.

mocht ik hem binnenkort te koop aanbieden, wil iemand me dan aan deze thread herinneren en me waarschuwen??!!

wie is er ook nog steeds/ weer blij met de prophecy?

10 keer?8D tjeemig, ben je familie van phocos ofzo?

Ik heb ooit ook een prophecy gehad, en zat ook lang te wikken en te wegen of ik hem wel weg zou doen.
Uiteindelijk is ie de deur uit gegaan.
Als ik er ooit een voor 200/300 euro tegenkom, koop ik hem denk ik wel weer terug.
Hij is wel heel lekker veelzijdig, maar heeft ook een geluid wat je uit duizenden herkent.
Dat kan een voordeel zijn, maar ook nadelig zijn voor het toepassen in een track.

Die outputs zijn wel heel fragiel, heb ze toen moeten laten solderen, omdat ze direkt op de printplaat zitten gemonteerd.

Veel suc6 ermee.

Re: Korg Prophecy voor de twaalfde keer!!

Origineel geplaatst door Leo
voor zo'n relatief goedkoop ding

Moet je eens kijken wat tegenwoordig een Prophecy in Duitsland opbrengt, da's bijna zoveel als een Z1 8D

Whatever, de Prophecy is gewoon een goeie synth. Zelf ook ooit gehad en als ik een aardig geprijsd exemplaar vindt, dan weet ik het wel. :)

Lekker sMOSSen :D

mocht ik hem binnenkort te koop aanbieden, wil iemand me dan aan deze thread herinneren en me waarschuwen??!!

En dan de verse aanvoer van koopjes doen laten stokken? No way :D

Back