Vette analoge drumcomputerrrr

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

too much

Thomas Vreeke
Wie weet een goeie analoge drumcomputer, en waarom is ie goed?
Ik bedoel dan ook kwa kicks die geschikt zijn voor zo'n beetje alle dansstromingen.

Die ik voor 20 euro heb gemist grrrrrrr
blijf er buikpijn van hebben...

Korg KPR, een hel om te bedienen,
de zogenaamde tegenhanger van de
Tr-606, maar hij lijkt er in niets op.

Rauwe sound, see "She has a way"
van Bobby Orlando.

Mooi ding,

Axel

Vermona DRM :)

Is ook nog een stepsequencer voor ontwikkeld voor het vorige model wat nog onder de naam MAM werd ontwikkeld. Maar die's onvindbaar.

Jomox X-base / Airbase goede kicks van 808 tot 909 tot cr78 tot 606 etc etc

De beste drumcomputer van dit moment!

Attachments

• electron-sps1.jpg
    electron-sps1.jpg
    18,8 KB · Bekeken: 78
Qua mogelijkheden misschien niet qua geluid is een kwestie van smaak, maar wat ik er van gehoord heb klonk erg goed.

Anders kan je ook kijken voor een drumstation. Niet echt analoog en mist misschien iets van het karakter van de originele bakken, maar je kan er prima mee uit te voeten. En ook redelijk geprijst (tweedehands). Misshcien wel de beste 909/808 imitator die er is.

De 909 is toch echt één van de meest overschatte drumcomputers vind ik persoonlijk. Echt totaal NIET bijzonder. De droge sound uit dat ding vind ik maar zwakjes. Je moet nog heel wat doen om het allemaal een beetje mooi rond en slamming te krijgen.
Ik heb de mijnes dan ook maar weer verkocht toen ik een desillusie rijker was.

Origineel geplaatst door Nolet
De 909 is toch echt één van de meest overschatte drumcomputers vind ik persoonlijk. Echt totaal NIET bijzonder. De droge sound uit dat ding vind ik maar zwakjes. Je moet nog heel wat doen om het allemaal een beetje mooi rond en slamming te krijgen.
Ik heb de mijnes dan ook maar weer verkocht toen ik een desillusie rijker was.
inderdaad, zwaar overschat. wordt veel gebruikt dus dan moet je er ook maar een kopen?... want ik wil net zo klinken als....nou geweldig... sample een 909-kick in een akai s1000 en 't klinkt beter dan de 909 zelf....

geen 909 nodig idd...zou wel cool zijn om te hebben 8) maar ik ben prima tevreden met mijn vermona drm1. Ik krijg tot nu toe alles uit die bak wat ik wens zoals stampende 909-like, smeuige 808 kicks en hihats of een roland cr78...De DRM is tenopzichte van de 909 en klonen zwaar onderschat...de claps, rims, ride en andere dingen haal ik wel uit een sampler of de TR707. Voor zo'n €511 euro koop je een super analoge drumbak zonder klote menu's. Een echte TR808 is zeker iets wat ik zeker nog begeer, een jongensdroom, maar deze bak gaat ook dieperdandieperdandiep..........laaaaaag...... dik............ pieoeeeeeeeooooooooooohw.........

respect to da 808 en 909 dat is gewoon cult....en supervet maar bestaan ook andere dingen die moddervet zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back