Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|

Origineel geplaatst door BananaWorld
De juno 60/106 zal ook wel ergens hoog scoren in het lijstje van veelverkochte synths.
Revolutionaire synths, maar dan iets moderner:
Clavia nord I, wordt toch een beetje beschouwd als de eerste VA,

Hartman Neuron, nieuw concept, maar helaas een beetje duur.
Ik weet niet wat de eerste Wavetable synth was, maar die zal voor die tijd ook wel vrij vernieuwend zijn geweest.
En die ene softsynth waarvan ik even de naam niet weet, maar die had een 909, een 808 en 2 303en in zich. Was wel zo'n beetje de eerste echt succesvolle softsynth (mits ik het mij goed herrinner. In die tijd had ik nog niet zoveel interesse in software)
Origineel geplaatst door Christov
MPC60 toch ook denk ik

Origineel geplaatst door Hanz
In dat geval moet je ook de Korg Polysix niet vergeten, die schijnt nog iets succesvoller geweest te zijn dan de Juno.
)... ik zou er ontzettend graag eens eentje in het echt willen zien en vooral horen, lijkt me echt onwijs
Origineel geplaatst door Hanz
Tja, net wat je wilt... ik denk dat 'revolutionair' wat anders betekent als je het puur over 'de synthesizer' hebt.
Volgens Van Dale (om er maar wat bij te pakken) betekent revolutionair: "radicaal anders, vernieuwend"
Dat waren de MPC's nou ook weer niet...
Als de vraag zou zijn: welke synthesizer heeft de meeste invloed gehad op muziek, dan zou ik behalve eerder genoemde synths natuurlijk ook meteen de 303, 808 en 909 noemen. Terwijl dit verre van vernieuwende doosjes waren; net als de MPC gewoon 'around at the right time, at the right place' (vaak ook omdat ze lekker goedkoop tweedehands waren te krijgen!).
welk was nou ook alweer de eerste VA :confused: Nord Lead?