Kawai Q-80 vs Alesis MMT8

Bass Bizarre

Stamgast
Wat zijn de verschillen, en zijn ze een beetje gebruiksvriendelijk?
Prijs van beide is ongeveer gelijk.
Misschien kunnen jullie helpen om een keuze te maken.

Het moet een aanvulling zijn op me huidige setup.

Ik heb die Kawai nooit in het echt gezien, noch geprobeerd, maar de Alesis is ERRUG leuk/fijn. werkt lekker simpel en overzichtelijk. Ik geloof dat die Kawai een diskdrive heeft en dat zou de MMT-8 echt niet misstaan...

Het is eigenlijk de bedoeling dat ik hem voornamelijk voor drum patterns ga gebruiken, van mijn toekomstige sampler.

Heb ze beiden gehad en de kawai nog steeds. nadeel van de mmt vind ik dat de muteknopjes na verloop van tijd blijven hangen. Voordeel van de kawai is inderdaad de discdrive en 16 midikanalen. De mijne is trouwens te koop wegens aanschaf van een groovebox (100 EURI)

GREETZ

Dread:D

Ik heb zelf een Kawai Q80 gehad, maar heb daar nooit wat mee gedaan en heb 'm uiteindelijk weggedaan. Ik weet er helaas te weinig van, behalve dat ik geloof dat de MMT-8 wat meer op patterns gebasseerd is, terwijl de Q80 meer op songs gebasseerd is. Over het algemeen bekeken is de Q80 beter met meer mogelijkheden, maar wat lastiger denk ik als je 'm voor met name drum patterns gaat gebruiken.
Hier staat een stukje waarin iemand beide apparaten vergelijkt:
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Alesis/MMT-8/info/alesis.mmt-8.vs.kawai.q80.txt

Er is trouwens een verschil tussen de grijze en de zwarte MMT-8, bij de één slijt iets (de mute knopjes?) sneller dan bij de ander. Ik weet alleen niet precies wat, nog welke kleur beter is, maar er is hier vast iemand die je dat kan vertellen.

Bij de zwarte MMT8 blijven de knoppen gewoon werken, in tegenstelling tot de grijze MMT8. Daarbij oxydeert de printplaat in de loop van de tijd, waardoor de knoppen niet tot nauwelijks meer reageren.

Waarom 1 van deze twee terwijl je een MC500 of een Atari kan kopen voor een drol en drie knikkers, en hen MIDI is veel strakker.
De Alesis geeft inderdaad veel stress met de knoppen en er kan gewoon weinig in.
Ik zou voor een PRO-END MC500mk2 gaan voor live of een ATARI voor thuis, retestrakke bakkies.

Ik heb een hele verzameling ATARI's in de backup staan dus als je een wil met originele cubase voor een drol en drie knikkers moet je maar effe maile.

Karel

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door zero1
Bij de zwarte MMT8 blijven de knoppen gewoon werken, in tegenstelling tot de grijze MMT8. Daarbij oxydeert de printplaat in de loop van de tijd, waardoor de knoppen niet tot nauwelijks meer reageren.

d's mooi dan heb ik de goede

;)

Back