Hover
-
Origineel geplaatst door Archaos
Is het ook mogelijk om voices, performances, patterns, songs, samples etc op te slaan op interne memory?
Ik heb ondermeer nog 4 mb aan interne memory op de plank liggen die ik nog in in de Motif zou kunnen plaatsen.
Je kan inderdaad het geheugen uitbreiden tot 64 MB (Motif Classic) of 1 GB (Motif ES) maar zodra je jouw Motif uitschakeld zijn deze gegevens verdwenen. Dit geheugen wordt gebruikt als samplegeheugen, niet voor zaken zoals instellingen voicedata,etc...
Ik heb zelf een usb-thumbdrive. Die zit permanent achterop m'n Motif ES waardoor de bewaarde gegevens altijd beschikbaar zijn, net alsof het ROM zou zijn. Met een smartmediakaart kan je hetzelfde bereiken.

. Het is een flinke bak hoor.... Aangezien ik ook nog wat gitaar speel zou het een ideetje kunnen zijn om nog een andere sequencer te nemen die gelijk ook als een soort extra synthmodule gebruikt kan worden voor m'n Motif. Deze sequencer zou ik dan alleen kunnen meenemen en kunnen aansturen met een footswitch. Mijn belangstelling voor een Korg Electribe is hierbij wel gewekt (ik ben trouwens eerder eerst achter een Korg X5DR-module aangeweest); alleen zou ik eentje tot m'n beschikking willen die zowel als synthmodule gebruikt kan worden en met de mogelijkheid om te sampelen (pitchsampling). Wie zou mij wat meer over Electribes kunnen vertellen en wie heeft hier zoal ervaring mee?
Met
En wellicht moet ik even achter een goede keyboard-case aan.... 

).