Goed merk van audiokabels

Vroeger was ik ook een "gelovige".
Kabels van MIT, Transparent of Kimber waren het helemaal. En maakten een wereld van verschil.
Totdat ik een degelijke "random double blind test" had gedaan.

Helaas zijn er behoorlijk wat "gelovige" in de professionele audio wereld.
Deze zijn gelukkig makkelijk te herkennen en te vermijden: Kijk of ze exotische kabels hebben. Zo ja, spendeer je geld ergens anders.

Hosa = rommel

Net als Hazes vraag ik me ook af WAAROM dan?? (dat geschreeuw in de ruimte..)

Cordial is een huismerk van Thomann

Da's een vergissing hoor; Cordial kun je gewoon bij elke audioboer bestellen. Los op rol, en prefab met Neutrik. :)

De wat dikkere kabels zijn beter bestand tegen voorwerpen die erop vallen . Als je mixer en rand apperatuur er geschikt voor is gebruik dan balanced kabels dit geeft meer winst dan alle dure kabels bijelkaar. Ik heb ook nog nooit echt verschillen kunnen horen tussen verschillende kabels. Ik heb wel verschil gehoord bij kabels die een slecht contact hadden . Zo geeft een stekker en ingang van een mixer meer verlies dan de hele kabel . Een nieuwe kabel klingt vaak beter omdat hij schoner is en dus beter contact maakt .

Elke ordinaire kabel is gewoon neutraal de hele dure werken soms als een filter of zorgen zelfs voor vervorming . En dit vinden veel mensen prettig klinken .

Origineel geplaatst door Remmelt
Da's een vergissing hoor; Cordial kun je gewoon bij elke audioboer bestellen. Los op rol, en prefab met Neutrik. :)

Je hebt helemaal gelijk. 'The Sssnake' is het huismerk van Thomann, niet 'Cordial'. The Sssnake is trouwens ook oké :)

Back