MAM Adapter waarden

Ja dat is niet helemaal duidelijk. Ik heb gisteren een hoop adapters geprobeerd van 500 ampere maar die deden het niet, de lampjes gingen wel aan maar dan ter indicatie dat de adapter niet goed was.

Wellicht is Chinetti's idee om bij een electronicazaak ofzoiets even een paar adapters uit te proberen een goede optie!

Dat ga ik maar even doen .
Hoor net dat min voor gelijkspanning staat .
Dus het zal wel aan dat min liggen .
k ga nu naar de electroboer .. alleen is dat ook echt een onbehulpzame boer .

Je moet een AC (wisselsp.) adapter hebben; geen DC (gelijksp.)

MAM is inmiddels overgenomen door terratec

en dit is wat mam er van zegt

Hello ,
please send 30,- Euro ( for the adaptor incl. shipping and paket costs to
NL ) with Your address and Your wish (adaptor VF 11) in a letter to:

MAM GmbH
Postfach 2627
D-91014 Erlangen

Then we will send You a new adaptor.
Best regards
Herbert Lutz

K heb er 2 uitgeprobeerd .. zonder succes .
De electroboer had nog nooit van het min verhaal gehoord .
Mischien nog maar bij een andere boer proberen .. Tis toch koopavond .

Origineel geplaatst door dextah
K heb er 2 uitgeprobeerd .. zonder succes .
De electroboer had nog nooit van het min verhaal gehoord .
Mischien nog maar bij een andere boer proberen .. Tis toch koopavond .

Je hebt, net als Levka al zei, een AC adapter nodig die 500 mA kan leveren. Als je aan de elektronicaboer om een AC-adapter vraagt, dan moet je vanzelf de goeie krijgen. Ik moet vanavond toch naar de elektronicaboer toe en als je wilt, dan kan ik er wel eentje voor je meenemen.

Ik heb hier een adapter waar ac en dc op staat waar je dat plugje van kan omdraaien .
Is dat dan een ac en of dc adapter ?? Of moet ik echt alleen een ac adapter hebben ?
Want op deze werkt hij ook niet ..

Dat ompluggen is de polariteit die je kan veranderen, dat is wat anders dan AC / DC...dat heeft met wisselstroom te maken ofzoiets...errrr...het is lang geleden dat ik die materie moest bestuderen :)

Origineel geplaatst door smackos
Dat ompluggen is de polariteit die je kan veranderen, dat is wat anders dan AC / DC...dat heeft met wisselstroom te maken ofzoiets...errrr...het is lang geleden dat ik die materie moest bestuderen :)

Ik weet hier echt helemaal niks van :)
Daar heb ik het forum voor ...

OK, nog een poging:

een AC-DC adapter zet 220 V wisselspanning om naar een lagere gelijkspanning
een AC-AC adapter zet 220 V wisselspanning om naar een lagere wisselspanning

Als je vocoder AC nodig heeft, maakt de polariteit van je plug niets uit, de stroompolariteit WISSELT namelijk met een bepaalde frequentie (een schemerlamp heeft ook geen aparte + en - aansluitingen toch !)

Het minimum amperage dat je nodig hebt, staat vaak op je apparaat en heeft te maken met het vermogen dat het apparaat aan energie nodig heeft. Zit je te laag dan doet je apparaat het niet of brandt je adapter of zekering door

Je adapter heeft dus een minimum vermogen nodig om het apparaat te kunnen voeden

Ik heb laatst voor m'n BOSS SE50 voor 13 E een AC/AC adapter kunnen scoren

Wellicht weer tijd voor een Kies Exact ! campagne op het synthforum ?
;)

Back