Wat was je beste (eerlijke) deal ooit? (nieuw, 2ehands)

Mijn beste deal tot nu toe:

Een Siel Cruise voor 45 euro.
Zag hem op marktplaats staan tussen de keyboards. Alleen een vage foto. Even goed kijken en zag een Siel Cruise staan.

Opgehaald in Amersfoort. Een plaatje.............Geen kras. Alles werkte behalve een licht vervormde portamento slider. Alle leds/lampjes werkten. Hij vertelde me dat hij blij was met de verkoop. Hij had hem een keer gekregen van zijn broer en stond al tijden stof te happen aangezioen zijn kinderen er niet meer mee speelden.

Bij het afrekenen het "keyboard" opgepakt en in de auto gestopt. :verkoght:
Komt de man 1 minuut later aan met een hele keyboardversterker van een halve meter hoog me helpen inladen.
1 minuut later met een metalen keyboardstand.......
1 minuut later met 2 footswitches en een volumepedaal.......

OK....
ik vraag hem waar de Praxis was in Amersfoort (ik moest er toevallig heen).
Hij legde me vriendelijk uit dat het 2 minuten rijden was.
Ik bedankte hem en reed even naar de Praxis.

Kom ik hem daar 5 minuten later weer tegen met 3 jack-kabels.................die ik vergeten was mee te nemen volgens hem. :halleluja :halleluja :halleluja

Hij heeft een tijdje bij me gestaan........vond er eigenlijk niet veel aan.
Net verkocht op marktplaats voor 250 euro.
Veel winst inderdaad maar was ook een puntgaaf exemplaar.

Heb ik weer wat cash om een D50 te kopen :okdan:

Ooit een 5snarige elektrische viool gekocht op ebay, uit amerika. toen 170 incl verzending betaald, laatst verkocht voor 250.
Paar jaar geleden Korg n5ex gekocht op ebay duitsland voor 238. deze week verkocht voor 300.
Ooit een boss HM-2 gitaarpedaaltje voor 16 ( ! ) euro gekocht, om vervolgens voor 45 euro te verkopen.

Dus dit schooljaar mijn p80 maar in de verkoop gooien om een Kurzweil pc1x of pc2x te kopen*D Hoewel er eerst een draadloos in ear setje aangeschaft zal worden.

Van een forumlid mijn Soundtracs Topaz Project 8 24ch met meterbridge voor € 660!
Volgens mij kan ik die zo verkopen voor € 1000 of zelfs meer als ik wil. Maar dat doe ik NIET. Geen PB'tjes of biedingen dus. Hij gaat niet weg! Nooit!
Op marktplaats staat er momenteel eentje zie ik net. Bieden vanaf € 1000. Zonder meterbridge! Wow! Of ze die ervoor kwijtraken....?
Er staat ook een 32ch versie. Ook voor € 1000 vraagprijs. Als ik dan moest kiezen wist ik het wel. Ook zonder MB trouwens. Maar die prijs lijkt me wel OK.

En van de week een SPL Stereo Vitalizer MK2 gekocht voor € 158 (moet hem nog wel binnenkrijgen, maar heb er alle vertrouwen in! :)) via Ebay.de. Hopen maar dat dat goed komt!

Laatst gewijzigd:
minimoog en vcs3 pas.
misschien niet de goedkoopste, niet super goedkoop, wel prettig geprijsd, maar belangrijker, ze staan hier nog dus ik kan er nog van genieten.

en als het echt om de centen gaat, de sh5 van een tijdje terug, voor 425. en dan ook nog eens vanwege de afhaallokatie.

MG-1 voor 5 euro aan kleingeld

MG-1 voor 5 euro aan kleingeld

op aanraden van een collega, moest ik es gaan kijken bij de kringloop in Roosendaal.. "staat een bakje.. met schuifjes, en knopjes, lijkt wel kinderspeelgoed enne iets van By Moog".. ik pas week later er naar toe.. enne wat ik dacht, was het.. een Realistic Concertmate MG1...

zijkantje hing los.. die specifiek knopjes r af, maar verder voelde het ding best degelijk nog.. dus ik pak da ding.. loop naar zo`n kerel.. ik wilde vragen hoeveel ding koste,.. begon die man met..." interesse? neem maar mee voor 5 euro.. hij staat in de weg"... ik graai 5 euro aan kleingeld uit me broekszak, en ren naar me auto.. wegwezen hier!!

binnenkort in de revisie en schoonmaken en dan heb ik een lief klein bakje erbij met MOOG inhoud :P:halleluja

op aanraden van een collega, moest ik es gaan kijken bij de kringloop in Roosendaal.. "staat een bakje.. met schuifjes, en knopjes, lijkt wel kinderspeelgoed enne iets van By Moog".. ik pas week later er naar toe.. enne wat ik dacht, was het.. een Realistic Concertmate MG1...

zijkantje hing los.. die specifiek knopjes r af, maar verder voelde het ding best degelijk nog.. dus ik pak da ding.. loop naar zo`n kerel.. ik wilde vragen hoeveel ding koste,.. begon die man met..." interesse? neem maar mee voor 5 euro.. hij staat in de weg"... ik graai 5 euro aan kleingeld uit me broekszak, en ren naar me auto.. wegwezen hier!!

binnenkort in de revisie en schoonmaken en dan heb ik een lief klein bakje erbij met MOOG inhoud :P:halleluja

damn! :koffie:

Tja waar moet ik beginnen, ik heb zoveel voor onder de straatprijs gekocht. Casio CZ101 voor 30 euro, Yamaha DX-7IIfd voor 40 euro, Korg M1 voor 25 euro, Korg N364 voor 50 euro. Ik koop alleen synths waar iets mee aan de hand is en dan ga ik net zolang zoeken tot ik met onderdelen er weer een werkend apparaat van heb gemaakt.

Net op de PA-Markt in Houten:
Een Behringer DEQ2496 voor 50 euro
Een Behringer Multigate voor 20 euro
Een Johsen J-Station voor 25 euro

Weer een mooie deal gemaakt :okdan::okdan:

Een D50 EN een S950 voor 190 eurie :halleluja

d50.jpeg

s950.jpg

mn pa kocht begin jaren 90 eens een te dure harman/kardon versterker, kerel was 3 jaar terug jarig, sony surrond setje gekocht voor 275 en toen was zn h/k versterker met goeie highquality speakers overbodig en dropte hij t op mn kamer :)

Een yamaha SY35 voor 100 euro en een Korg wavestation voor 200.
Beide gewoon gekocht via een zoekertje. Ik heb er al jarenlang plezier van.
De SY35 blijft goed voor bepaalde leads en de Wavestation is zalig voor padklanken, zelfs nu nog. Die warmte...

de slechtste deals krijgen we zeker niet te horen?

man man man ik heb in al die jaren ook wel aardig wat euro's verlies gedraaid aan gekochte apparatuur. Hebben jullie daar geen last van? Dat zijn dingen die men snel wilt vergeten. De koopjes blijven het langst hangen haha

slechtste koop is makkelijk een Q voor 2100 euro verkocht voor 1100 ofzo :D

Ik kocht een defecte Sony reverb 2000 voor 800 euro. Ik nam een risico, maar aangezien die reverb nieuw 25000 gulden had gekost nam ik de gok.
Echt dom geweest, want die gast had er zelf al naar gekeken natuurlijk. Onderdelen waren moeilijk te krijgen. Notabene was ik op vakantie en mijn reparateur kon mij niet aan de lijn krijgen. Hij had immers op e-bay een kapot exemplaar gevonden voor 50 dollar. Hij heeft hem niet voor mij gekocht. Anders hadden we van 2 reverbs 1 kunnen maken.
Met moeite kunnen doorverkopen voor 300 euro

Virus C gekocht voor 1200 euro 5 jaar geleden
Is nu nog maar 650 euro waard SNIK. Dat is gewoon 100 euro per jaar aan afschrijving. Dan moet je hem werkelijk veel gebruiken, anders wel een erg dure hobby. En wat ik niet begrijp. De virus B stond paar jaar terug op 600 euro en is lang niet zo gekelderd als de C. IK ben bijna geneigd om de Virus maar te houden of denken jullie dat hij over 3 jaar 300 a 400 euro kost?

VS1880 gekocht voor 3500 gulden 8 jaar geleden. Is nu geen drol meer waard

EMU ultra voor 900 euro gekocht 8 jaar terug (ook geen drol meer waard)
En laat ik nu maar stoppen, want de lijst is lang

Natuurlijk heb ik ook koopjes gehad, maar bij mij weegt het niet op tegen het verlies SNIK

Laatst gewijzigd:
Ik heb nooit spectaculaire goede deals gehad (in de categorie van een TR-808 voor een kratje bier en een setje 303's voor 100 euro), want meestal wint mijn hebberigheid toch van mijn zakelijkheid. Al was ik wel heel blij met de Nord G2 Modular Engine die ik voor een zeer nette 500 euro van een forumlid over kon nemen, vooral omdat het me maar niet lukte een goede geprijste Micromodular te bemachtigen en ik net van plan was een bod uit te brengen van 450 euro op een Nord Modular Rack van de eerste generatie.

Mijn slechste deal is denk ik de Alesis AirFX die ik nieuw gekocht heb voor zo'n 250-300 euro, behoorlijk tegen vond vallen en uiteindelijk voor 50 euro heb doorverkocht.

Back