Roland Jupiter-8 kopen als investering of niet

De tussenstand is inmiddels wel dat nu na 10 jaar men 550euro voor een s950 en bijna 300 voor een s900 durft te vragen op mp.nl!
Dat zijn misschien ff wat uitschieters geweest maar aan de andere kant misschien ook wel het begin van een get your own lo-fi sampler hype. Wie zal het zeggen dat dit over 5 jaar toch nog eens uit komt zoals voorspeld 10 jaar geleden :D:D

zag net 50 quid [ponds voor 2x s3000xl
das ook niksmeer

kopen om te investeren tssssssssssss
bad idea

Hele grote foto van een Jupiter 8 boven je bed hangen. Werkt echt. :D

Hele grote foto van een Jupiter 8 boven je bed hangen. Werkt echt. :D

Haha..
Kweet niet of dit echt de juiste methode is.. Een verslaafde heeft toch ook geen heroine
posters aan de muur. :D

Die heeft dat niet nodig, die loopt altijd in en/of uit fase, of door elkaar en tegelijkertijd.

Can confirm. Had memorymoog poster aan mijn slaapkamermuur als kind.

Ik had geen poster van een synth, maar wel van een of andere draagbare hifi set oid.
Had ik meegenomen van de Firato ergens in de begin 80's.. Ik had um op een stuk plank
gelijmd alsof ie echt was.. lol.

Haha, ik heb wel eens een computer van hout gemaakt omdat ik nog geen echte betalen kon.. :D

Wat een opmerkelijke uitspraak weer. Wil je aandacht. Moet ik op de thee komen en wil je erover praten.. ;)

Voor welke sounds moet je eigenlijk een jp8 hebben ipv bijv een moderne poly analoog?

In mijn beleving is een jp8 echt een pop / funk machine. (ferry maat soulshow dingen enzo) Maar dan wel van 30-40 jaar terug. Moet dan wel net je stijl zijn die je maakt...

Voor iedereen die meer in de 21e eeuw leeft zijn er echt wel andere dingen te kiezen denk ik.
Voor de rest moet iedereen lekker weten waar ie zijn geld aan uitgeeft uiteraard.

Als je zo redeneert moet iedereen dubstep gaan maken met Sylenth1 en Reaktor. Het feit dat bepaalde synths een uit het verleden herkenbaar karakter hebben betekent dat je er drie dingen mee kunt:

1. Covers maken van die nummers uit het verleden (prima hobby)
  2. De sound gebruiken als een retro-knipoog in je verder moderne stuk
  3. De minder bewandelde paden van de synth opzoeken en hem tot leven brengen op nieuwe manieren.

Veel van de 'legandarische' vintage synths hebben uiteindelijk meer of minder last van het euvel van herkenbaarheid. Als dat je in de weg staat dan kun je beter nieuwe spullen kopen.

Back