trcalis
Nieuwkomer
Kan ook geen kwaad om de koppen te demagnetiseren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door pjeut
...het synchroniseren van je Tape-opname en je digitale sporen (van synths e.d.) als je die tape-opname wil toevoegen aan je "Digitale project" in Cubase (of wat dan ook)?
Origineel geplaatst door fuse
Wel ene hele oude draad.
Maar analoog opnemen betekend ook vaak analoog mixen. En dat is totaal anders dan digitaal mixen.
Origineel geplaatst door Tactic
Toch grappig dat tape vaak gebruikt wordt vanwege de klank, en de tape compressie (kleuring dus), terwijl we van een a/d converter verwachten dat hij zo neutraal mogelijk klinkt.
Origineel geplaatst door gjb68
Voor een cd-tje brand ik op een prof-marantz met symmetrische ingangen 1 op 1 op een echte audio-cd (geen cdr die spuugt ie ook uit) vele vele beter dan pc-brander en daar tussen zit nog een focusrite mixmaster lekker makkkelijk alles in 1 apparaat.
groet Gert-Jan
Origineel geplaatst door Arv
Die Marantz brandt op gewone cd's? Dat snap ik niet helemaal. Tenminste, verklaar je nader want ik ken die dingen niet.
Origineel geplaatst door Arv
Die Marantz brandt op gewone cd's? Dat snap ik niet helemaal. Tenminste, verklaar je nader want ik ken die dingen niet.

Weet niet of dit een truuk is v/d platen maatschappijen
Prof cd branders branden ook alleen 1 op 1 dus geen kans op fouten.
Origineel geplaatst door etaoin
Dus 1 op 1 branden kan, maar wel met 1x cd's. Een 50x cd wordt niet beter van 1x branden.