Tb-303

Wat een mooi design toch he? Net of ze 25 jaar geleden wisten dat zilver nu (weer) modern zou zijn ;)

.
Dit kan ik denk wel voor 90% met m'n electribe doen. Geef mij toch maar de echte ;)

Ik geloof er ook niets van, laat maar horen...

Tb-303

tja weer die eeuwige 303 he :dj:
vroeger hadden ze een marteltechniek dat heette de eeuwige drup..dan zat je vastgebonden op een soort bed en dan kreeg je steeds een druppel op je hoofd!
nu vandaag hebben sommige mensen het zelfde gevoel bij een het horen van een TB-303 .. maar dan dus de eeuwige bliep!

heheh ik heb daar niet zo veel last van, ik blijf t een bijzonder apparaat vinden en het nóg bijzonderer vinden dat t mensen zo bezig houd en in beweging zet.
ik heb een ongewone mazzle gehad met mijn TB-303. ik werk bij de kringloop winkel en daar werd dus de 303 binnengebracht..!! niet normaal meer, een 303bij de kringloop waar moet t heen met deze wereld?!

mijn eerste ervaringen met de 303 heb ik te danken aan mijn zus. zij is 10 jaar ouder dan ik en had in het jaar 1988 verkering met een jongen in londen! je kunt dus wel raden met voor een muziek zij thuis kwam. 2 cd's kan ik mij nog heel goed herinneren;

the jacking zone IV - house sound of london
jack the tab - original acid tablets volume one

ik was een kerel van 10 jaar ong. en hoorde deze rare muziek; 'pieuw, pieuw, pieuwpieuw - boom, boom, boom!' .. wow die muziek dat deed me wel wat! al begreep ik er nog geen hol van. pas een jaar later ong. begon ik bewust met turnupthebass..de gevolgen zijn bekend! :D

vroeger hadden ze een marteltechniek dat heette de eeuwige drup..dan zat je vastgebonden op een soort bed en dan kreeg je steeds een druppel op je hoofd!
nu vandaag hebben sommige mensen het zelfde gevoel bij een het horen van een TB-303 .. maar dan dus de eeuwige bliep!

Alleen die eeuwige bliep is geen marteling ;)

Heeft er iemand een idee hoe het zou kunnen komen dat (na een tijdje aanstaan) de tb303 een halve measure te laat start.
In een setup waaraan die gesynct is gebeurt dit en gewoon met interne clock.
De tb303 geeft wel aan dat hij start maar het geluid komt 2 beats te laat steeds.

Groeten,
Danny

dan toch ook maar eens een digitaal fotoding gekocht. dacht dan van ook maar is enkele beeldjes te delen.

Hier is mijn 'kakkerlak' en zn broertje. :D

Attachments

• n567904330_632674_1551.jpg
    n567904330_632674_1551.jpg
    45 KB · Bekeken: 123
  • n567904330_710054_3590.jpg
    n567904330_710054_3590.jpg
    39,8 KB · Bekeken: 126
sorry voor de onscherpheid, ik heb redelijk wat last van beven, kan er echt niks aan doen. Zo geboren.

Mn camera heeft al een steady functie en al, maar ik heb nog steeds moeite om foto's te maken zonder te bewegen :)

sorry voor de onscherpheid, ik heb redelijk wat last van beven, kan er echt niks aan doen. Zo geboren.

Mn camera heeft al een steady functie en al, maar ik heb nog steeds moeite om foto's te maken zonder te bewegen :)

Kortere sluitertijd gebruiken al dan niet icm flits.:eureka:

hehehe doe ik wel :)

enige oplossing voor mij is een statief vrees ik lol :D

heb net nog es geprobeerd, maar tis ook die houding die ik neem voor dit perspectief waar ik moeite mee heb, bibberen als een lammetje :p

Back