Tb-303

alleen de rephlex artiesten weten met een 303 om te gaan, en de artiesten die het verdienen om op rephlex te komen

ach, de hype lost vanzelf op (net zo als de inhoud van vele plastic 303 doosjes op dit moment) SNEL verkopen jongens, voor die van jullie ook van ellende uit elkaar valt. :duivels: (sorry ff wat tegengas)

TB-303 is echt vergane glorie, misschien nog maar eens een keer de grote "Welke is de 303 test" gaan doen? kijken of het "karakteristieke" geluid na alle clones met of zonder Curtis, nog steeds zo duidelijk eruit gepikt kan worden? :mega:

Wat voor onconstructieve zever zit jij nu te verkondigen?
Dit is gewoon trollen om de 303 liefhebbers te irriteren!

1° behalve de CPU is elk onderdeel van de 303 nog steeds te vervangen of te herstellen.
2° vergane glorie ... ga jij daarover beslissen? Jij maakt en luistert trance waar de enige 303 lijnen simpele deuntjes zijn die perfect vervangen kunnen worden door eender wat.
Man, ik heb muziek gemaakt met mijn 303 dat ik NOOIT uit geen enkel ander instrument zal kunnen toveren, zelfs niet uit een kloon (nou ja, maybe nadat ik de 303 patterns en transposes vertaal in idiote 16-stappen x0xb0x taal.. maar dan nog.
Spreek je toch niet uit over zulke zaken als je nog nooit voor een lange periode een 303 doorgrond hebt.
3° luistertest: WAT IS HET NUT? 303 gaat ook om feel in realtime bediening, de sequencer, etc.. Ik heb met mijn evolver al loops gemaakt die klinken als een 303.. Wat bewijs ik ermee? Niets.. Iets anders kan perfect klinken als een 303.... Tot je aan een knop draait en dan is het magische gevoel om zeep :doei:

Dringend verzoek aan alle 303 critici om hier uit deze topic op te rotten,
alvast bedankt :halleluja

ik bedoel kom op, tuurlijk is het een bepaalde sounds maar meer dan 1000 euro zeg, daar heb je zoveel meer en vettere vintage voor....
dat zeg ik al jaaaaaaaaaaaren... (sinds 2002 ofzo) :yamaha:

maar dan zijn jullie snel uitgepraat nutuulk...

Laatst gewijzigd:
ik bedoel kom op, tuurlijk is het een bepaalde sounds maar meer dan 1000 euro zeg, daar heb je zoveel meer en vettere vintage voor....

ga je daarom betere muziek maken?

als je nu net die ene sound en feel nodig hebt om te doen wat je wil doen, dan is die prijs volledig relatief.

Mijn eerste 303 koste de helft van wat ik voor de 2de betaald heb.
Ik lig er echt niet wakker van.. tis maar het slijk der aarde, velletjes papier waartegenover wat arbeid staat.. In ruil voor jaren plezier :okdan:

Geld heb je in bruikleen, lees ff de kleine lettertjes en je ziet dat het eigendom van de staat is. mijn 303 is daarintegen wel van mij en niet van de staat.

Maar idd, wat Rvooh al zei:

Juist! Anders.. (zie m'n vorige post)

http://users.telenet.be/darffader/rvooh/tetten/rvooh - shapes.mp3

mag misschien jullie genre niet zijn, of je kan het een kankergeluid vinden,
maar geen enkele softkloon, kloon, of vette analoge synth van 10000 euro komt in de buurt van de sound van de 303 in deze track.
303 passé? zolang niets doet wat ik ermee kan durf ik dit niet zeggen.

gear used: machinedrum (voor de andere basslijntjes ook), 303, sherman fb.

Fijne track rvooh! :okdan: Heeft wel iets aparts zo, deed me denken aan een oud album van Ultravox qua feel (ook al is dat heel andere muziek).

En voor de rest is het allemaal zo simpel.....wil je graag een 303 en heb je het geld er voor over dan is daar je kans. Tuurlijk kan je hem te duur vinden (net als de 808, 909 etc.) maar zeuren daarover is net zo kansloos als zeuren over de prijs van diamanten. Of zeggen dat een paar miljoen voor een Rembrandt toch van de zotte is.

Marktwerking heet zo iets, en in je eentje is er verdomd weinig aan te doen.

:dubbel: Volgens mij is de diamant- en Rembrandt prijs niet met 1500% gestegen
de afgelopen 20 jaar. Maar goed, mensen doen gekke dingen om het retro-
gevoel weer in handen te krijgen.

Hopelijk gaat dat ook met mijn 9 SID chips gebeuren de komende tijd. 3.375 euro
is immers mooi meegenomen.

:dubbel: Volgens mij is de diamant- en Rembrandt prijs niet met 1500% gestegen
de afgelopen 20 jaar. Maar goed, mensen doen gekke dingen om het retro-
gevoel weer in handen te krijgen.

Hopelijk gaat dat ook met mijn 9 SID chips gebeuren de komende tijd. 3.375 euro
is immers mooi meegenomen.

Klopt, de prijs is relatief gezien snel gestegen, maar het principe blijft hetzelfde.

En ook voor mij gaat het niet zozeer om het retrogevoel. Ik hoef er niet zo nodig muziek mee te maken die het gevoel oproept van 20 jaar geleden (al zal dat vast nog wel eens gebeuren).

Maar goed, elke discussie hierover heeft weinig zin, want de meningen blijven toch wel verdeeld. En ik hoef eigenlijk geen gelijk te hebben want daar koop je toch geen 303 voor. Tegenwoordig al helemaal niet meer ;)

Koop je toch liever een hagelnieuwe SFX60 Monomachine voor? dan heb je er 6 en een betere step sequencer :-)

Al die antieke ROLAND meuk komt er bij mij echt niet meer in....

lekker hagel nieuw :stupid
en fx inside ...
:doei::slotje:
waarrom niet meteen een poly bak en 1000+ presets opslag

en usb erop jaaaaaaaaa

nee raph houje nou maar by uwe vengeance sets ...8o)

Hagelnieuw is i.d.d. lekker
was is er mis met build in FX, scheelt weer een box on stage
wat heeft preset management met 6 generators te maken? (i.p.v. 1 op de TB?)
USB? gewoon midi DIN hoor
Ik gebruik géén Vengeance, programmeer alles zelf met m'n drumcomputers :)

sterker nog, gebruik op m'n Poco en Duende na eigenlijk alleen maar outboard.

het heeft niets te maken met retro gevoel..

luister eens naar de tracks van mr. gasmask bvb...
retro kan je het niet noemen, maar hij heeft wel een 5 tal 303's...

Hmmm....
De stijl is verschrikkelijk daarom kan ik niet goed oordelen. Met dit soort muziek
maakt het mij niet uit of ie nu 5 TB-303's heeft draaien of wat emulaties.

Back