Andromeda een toekomstig klassieker?

Andromeda een toekomstig klassieker?

• Ja, het wordt een klasieker!

Stemmen: 61 66,3%
  • Nee, dit is een ééndagsvlieg!

Stemmen: 31 33,7%

• Totaal aantal stemmers
    92
Origineel geplaatst door dione
de complexiteit van die synth overtreft alle 3 de synths die jij noemt....

Om heel eerlijk te zijn hou van een knob-only synth, als een synth complex is vind de meeste UIs saai en het zit dan in de weg.

Geef mij een knob-only synth en dan maak ik een song, en geef je mij veel opties dan maak ik alleen maar een sound.

Origineel geplaatst door MSDOS
Om heel eerlijk te zijn hou van een knob-only synth, als een synth complex is vind de meeste UIs saai en het zit dan in de weg.

Geef mij een knob-only synth en dan maak ik een song, en geef je mij veel opties dan maak ik alleen maar een sound.

*zucht* tis me nu duidelijk dat je dus helemaal niet weet wat de A6 is......

...alles kun je bedienen met de knoppen namelijk...(er zitten een heleboel knoppen op)....maar OOK via je schermpje....

Tegen zoveel intelligentie kan ik niet op. :dubbel:

Heb je een linkje met een voorbeeldsong gemaakt door jou met een alleen-knoppen-zonder-display-synth?
Heb je ook een linkje met een voorbeeldsound gemaakt door jou met een veel-opties-synth?

Origineel geplaatst door dione
Maar serieus : ik blijf erbij dat je gewoon geen mening over de A6 kunt hebben tenzij je er een paar maanden mee hebt gewerkt.....
Mag ik wel de mening hebben dat ik 'm er affengeil uit vind zien? ;)

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Heb je een linkje met een voorbeeldsong gemaakt door jou met een alleen-knoppen-zonder-display-synth?
Heb je ook een linkje met een voorbeeldsound gemaakt door jou met een veel-opties-synth?

Veel opties: Disintegrating Monster

Ik heb geen muziek online staan.

Origineel geplaatst door Yoozer
Mag ik wel de mening hebben dat ik 'm er affengeil uit vind zien? ;)

:W Maar de Trinity vind ik mooier. :P Hoewel die grote knoppen van Andy ook weer lekker chunky en :{ (affengeil) ogen...

Ik heb geen muziek online staan.

Want je hebt natuurlijk geen alleen-knoppen-zonder-display-synth. :halleluja

Die ene sound is trouwens wel lekker creepy. Waarmee gemaakt?

pim is hit where it hurts. beetje rustig aan over de a6 mensen.
maar eh... dat de complexiteit dusdanig is, dat je er eerst 3 maanden mee gewerkt moet hebben, is op zich ook een kriterium dat de status van een synth bepaalt. als je er geen 3 maanden mee gewerkt hebt, mag je er naar mijn idee gerust iets over zeggen, bijvoorbeeld dat ie dan misschien wel van alles kan, maar dat ie veel te ingewikkeld is om leuk te zijn, of zoiets.

Mwoah, ik denk dat je basic snel met de synth kan werken, het doorhebben van de modulatiemogelijkheden is ff andere koek. Tenminste dat zijn mijn 'showroom ervaringen' :D, Zelf twijfel ik nog hevig of ik wel een Andy wil, het klínkt allemaal wel erg lekker. De Nerd lead 3 lonkt ook nog steeds.

Google is je vriend.
Om met Jaques Herpes te spreken:Manuela

tmemig deze thread is toch weer even twee pagina's groter ontploft in een nachtje tijd!

als bezitter van een andromeda heb ik er een haat liefde verhouding mee. het kost tijd om er iets uit te halen en kan soms frustrerend programmeren zijn maar als je dan eenmaal de sound hebt die je wil dan ben je toch weer blij zo'n veelzijdige bak te hebben staan. ik heb er patches op gemaakt die ik eerst in mijn doepfer A100 maakte! vraag niet hoeveel tijd het kost.......

soms twijfel ik nog wel eens of ik em weg zou doen, maar dat is dan alleen omdat ik het zo'n enorme berg kapitaal vind die misschien toch niet zo vaak wordt gebruikt als ik zelf zou willen, gewoon door gebrek aan tijd om uberhaupt met me synths bezig te zijn.

Origineel geplaatst door Pim
Het belangrijkste vind ik zijn geluid. Mijn Minimoog klinkt beter, zoals Catscan schrijft, maar die is monofoon. Andy kan een geluidsvergelijking met een Prophet 5, Jupiter 8, Memorymoog en Matrix 12 aan. (ik vind dat hij achterblijft bij de oude Oberheim OB X, maar dat is de best klinkende analoge polyfoon die ooit is gemaakt)

Mooie opmerking PIM.
DSe OB-X ga ik zeker ooit nog is kopen.
En dat de andy net zo goed als die andere synths kan klinken geloof ik graag.
Dat zijn immer ook synths met voorgebakken filters en oscilators op chips.
Daarom vind ik bv een jupiter 4 veel warmer klinken dan een 6 of 8.
Alleen is deze niet zo uitgebreid als een 6 of 8.
En de jupiter 5 hype ken ik maar niet vatten.

Origineel geplaatst door mono-poly
Mooie opmerking PIM.
DSe OB-X ga ik zeker ooit nog is kopen.

De OB-X is best wel zeldzaam en zeker heel bijzonder (ik bedoel dus niet de OB-Xa, die heeft andere chips). De A6 vind ik (nog) niet bijzonder, misschien wel als de detune aanstaat zoals Pim aangaf.

Back