wa moek kope?

Dobre

Ouwe rot
beste forumologen,

ik ga dagelijks naar onze studio...halfuurtje rijden...
nu is het volgende: als ik 's avonds weer thuis kom heb ik soms inspiratie. maarrrrr ik heb thuis dus geen apparatuur, en ik wil niet weer terugrijden naar de studio.

nu komt het...ik zou dus thuis graag wat spullen hebben staan. een redelijk compacte set...liefst zonder compu. ik heb al een mixer met fx (digital spirit 328 ) en speakers.

hebben jullie nog suggesties?

ik zat te denken aan een mpc-achtig ding (iemand al de mpc4000 gezien? :{ :{ :{ ) en iets met toetsen (karma?)

lamaar hore!

:)

Als de mpc-4000 binnen jouw budget als 'speledingetje' valt zou'k hem maar snel kopen. :P

Maar is die MPC niet veel te uitgebreid? Er zit niet voor niks een editing software bij.
Dat lijkt me dus niks om ff een ideetje op uit te werken.

RS-7000? of die (iets oudere) sampler de SU-700?

Lastig hoor...

Die Karma komt daar zeker voor in aanmerking. Zit zo'n beetje alles op wat je maar nodig hebt om je inspiratie op los te laten (behalve dan een sampler).
En mocht je geen inspiratie, gewoon wat knopjes draaien en je bent alweer zoet voor een paar uur.
En hij is niet echt duur als je hem vergelijkt met andere workstations.
Misschien moet je even enkele workstations vgl zoals een Motif, Fantom, Triton,...

Re: wa moek kope?

Origineel geplaatst door Dobre
beste forumologen,

ik ga dagelijks naar onze studio...halfuurtje rijden...
nu is het volgende: als ik 's avonds weer thuis kom heb ik soms inspiratie. maarrrrr ik heb thuis dus geen apparatuur, en ik wil niet weer terugrijden naar de studio.

nu komt het...ik zou dus thuis graag wat spullen hebben staan. een redelijk compacte set...liefst zonder compu. ik heb al een mixer met fx (digital spirit 328 ) en speakers.

hebben jullie nog suggesties?

ik zat te denken aan een mpc-achtig ding (iemand al de mpc4000 gezien? :{ :{ :{ ) en iets met toetsen (karma?)

lamaar hore!

Zou jij es niet wat ongebruikt spul van je studio mee naar huis nemen zodat het daar nog een functie heeft :)

Want die kit list van jou is niet normaal meer ;)

dank voor de reacties...

die mpc4000 is misschien wel iets te gortig ja, en een mpc2000 dan?
...alhoewel :duivels:

enne...het ongebruikte spul in de studio is niet talrijk, en zo nu en dan handig om ff erbij te pakken...:P

in ieder geval zoek ik iets wat me dwingt om op een andere manier muziek te maken: dus zonder dat ik naar een compu hoef te turen...dat doe ik namelijk de hele dag al...:frons:

Origineel geplaatst door Hover
Die Karma komt daar zeker voor in aanmerking. Zit zo'n beetje alles op wat je maar nodig hebt om je inspiratie op los te laten (behalve dan een sampler).
En mocht je geen inspiratie, gewoon wat knopjes draaien en je bent alweer zoet voor een paar uur.
En hij is niet echt duur als je hem vergelijkt met andere workstations.
Misschien moet je even enkele workstations vgl zoals een Motif, Fantom, Triton,...

ben erg benieuwd naar de karma...zeker in combi met het z1 board...een sampler is echter wel essentieel...:)

Geen laptop erbij?
Altijd handig! :)

een yamaha rs7000 misschien iets? Of een roland grooveboxje ofzo....mc505 ofzo.....dan kun je snel ff een idee uitwerken met wat basis geluiden en drums en dan kun je het idee verder in de studio uitwerken net je synths en drumcompu's. Ik ken een paar mensen die complete nummers op een mc505 gemaakt hebben. Het gaat hierbij volgens mij niet zozeer om de qualiteit, maar het snel uitwerken van ideeen. De qualiteit komt wel in de studio. Je zou eventueel nog kunnen kijken naar een rm1x, maar de kwaliteit van z'n geluiden is erg r*k, maar snel ideetjes uitwerken gaat wel goed met zo'n machine. Misschien zit ik wel in een verkeerde richting te denken.....ik weet het niet, het is maar een id :gaap:

Koop je toch een triton nieuw of 2e hands.
Werkt retesnel als je ineens een ideetje krijgt en is gewoon een alles in 1 instrument.

ben erg benieuwd naar de karma...zeker in combi met het z1 board...een sampler is echter wel essentieel...:)

Zelf heb ik geen EXB-MOSS niet maar ik heb al een Z1 8)

Als je een Karma (of Triton) overweegt dan MOET je zeker dit board erbij nemen, dit is een volledige synth die je zo kan inpluggen en je hebt er dan onmiddellijk een pak mogelijkheden bij. :okdan:

Alleen, m'n Z1 is nog steeds niet terug van vakantie... ik mis hem.... ik wiiiiiiiiillll m'n Z1 terug, whèèèèèè ;{ =(

Nog een paar nachies slapen en dan is ie terug :luv:

Maar ja, geen sampler voor de Karma :( , misschien dan toch een Triton? Daar kan je het EXB-MOSS ook in kwijt.

Hover

Laatst gewijzigd:
ok ligt er een beetje aan....als je geen gigantische hekel hebt aan yamaha spullen dan zou je zeker kunnen denken aan ofwel een RM1x of een RS7000.....deze 2e keuze hangt eigenlijk een beetje af van het feit of je voor die inspiratiemomenten met samples wilt werken of niet....zo niet, dan is de RM1x een prima bak, zo ja, dan is de RS7000 echt super...
verder misschien een VA met keyboardje erbij, zoals de Novation K-station, een nordlead, yamaha AN1x, virus kb/indigo ofzo om de boel te triggeren en om een leuke synth erbij te hebben om te samplen of vanaf de sequencer te triggeren..

ikzelf heb zo'n setup voor thuis bedacht maar wel met PC: reason plus novation K-station...maar als ik geen PC zou willen gebruiken dan zou ik zeker de RS7000+k-station uit checken..al sik meer geld had zou ik de K-station voor een Virus Indigo inwisselen ..

ohja..lees voor PC: PC/Mac

succes! Olaf

Ik zelf heb thuis een MC-303tje staan en een laptop met Vintage. Als ik ideeen heb over 303 deuntjes klop ik die in Vintage. Als ik andere ideeen heb dan is de MC-303 de lul.. ( het gaat om het idee en niet om de klanken.... Een lullig loopje klinkt heel vet door een ATC :) ) Als de MC-303 niet volstaat zet ik kei hard Hiphop aan, zuip ik me lens en speel ik TonyHawk op mijn Dreamcast. Dan vergeet ik het idee snel en baal ik tenminste niet dat ik het niet gerealiseerd kan krijgen.

wat dacht je van een korg er-1, ea-1 en die sampler (es-1???). lekker met elkaar syncen en klaar ben je...kost je ook geen kapitaal.....

Karma is absoluut leuk... ik heb hem staan. Maar het lijkt me vrezelijk om een Karma te bezitten zonder computter eraan. Voordat je dat ding maar een BEETJE redelijk geprogrammeerd hebt via het schermpje ben je je inspiratie weer kwijt. In jouw gewenste setup zou ik daar dus nog maar eens goed over nadenken. Geluiden zijn perfect en algemeen en iets breder inzetbaar wat mij betreft.

Geen sampler, MOSS board kan erin en 2 EXB's

Als je al toetsen hebt en het je alleen om de Hyper Intergrated sounds van Korg gaat zou ik in dit geval voor de Triton Rack gaan denk ik. Maargoed...dan heb je geen KARMA functie ;)

PS. Ik zit nog steeds te wachten op de ondersteunende software voor de KARMA waarmee je via je computer veel makkelijker en overzichtelijker je Generated Effects GE's (zoals ze heten kunt maken). Korg maakt reclame dat er maar liefst 8 jaar aan geprogrammeerd is. WAT IS STEPHEN KAY DAN EEN BRAKKE PROGRAMMEUR ZEG!!! zo moest er ff uit ;)

okeeee.....things to check:

-diverse sequencer/sampler/drumcompu's (RS7000/MPC/electribe?)
-synths (karma/triton/k-station/motif?)

ik geloof dat zo'n mc303/505 niet helemaal is wat ik zoek...

en als het echt moet wil ik wel m'n laptoppie ergens aanhangen om te editen enzo...maar ik denk dat het dus een combi gaat worden van een sequencer/sampler en synth...

wat moet die auto kostuh? :frons:

Laatst gewijzigd:

en als het echt moet wil ik wel m'n laptoppie ergens aanhangen om te editen enzo...maar ik denk dat het dus een combi gaat worden van een sequencer/sampler en synth...

Lijkt me duidelijk een rs7000 dus

of, dit heeft een vriend van mij thuis staan en is echt makkelijk, snel niet al te duur.
electribes
namen weet ik even niet
groen en blauw eventueel die rode erbij

ik weet je motivatie niet om geen virtuele studio te willen
maar ik zou een laptop niet zo makkelijk aan de kant schuiven
ideaal om snelle iedeeën uit te werken in goede kwaliteit zonder al te veel poespas

software wordt steeds beter en wie weet ga je hem ook nog IN je studio gebruiken
waardoor de mogelijkheden helemaal oneindig worden

en een beetje met je tijd meegaan kan ook geen kwaad ;)

uiteraard denk ik hierbij aan een powerbook

Back