Gitaar pedaaltjes

er staat een cool gitaar pedaaltje op marktplaats:

Te koop van het nieuwe wereldmerk Toad Works, de Death Rattle...
Dit is een dual overdrive/distortion met boost- functie.
Het pedaal stelt je in staat te kiezen tussen 2 klassieke amps die oversturen. Te weten een Tweed -of een Plexi amp. Ga van smeuige blues naar trash en van rock naar hardrock met dit pedaal!!Ga van American rock naar Brittish rock, ga van Fender naar Marshall. Waarom nog met 2 amps sjouwen?
Je kunt met de Boost funktie een extra schepje boven op de sound doen, mocht je dit nodig vinden. Handig voor solo's! Tevens kun je rechtstreeks naar deze Boost functie gaan, vanuit true bypass (effect off). Je kunt je gitaargeluid dus ook alleen boosten met deze functie.
Dit pedaal is hagelnieuw, zodoende met garantie en bon. Gebouwd in de USA, handmade, true bypass, beste componenten, built like a tank. Voorzien van handtekening van de bouwer met serienummer.
Unit werkt op 9vlt batt, of adapter center negatief.
Lees de reviews in diverse gitaarbladen, of surf even rond.
Dit is ècht goed spul...

zou er graag eens wat kicks doorheen willen jagen :)

Attachments

• 4y9ddyytuis=[1].jpg
    4y9ddyytuis=[1].jpg
    34,5 KB · Bekeken: 130
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Dit is ècht goed spul...

zou er graag eens wat kicks doorheen willen jagen :)

meee tooo meee tooo! lijkt een gaaf pedaaltje reso!

"Death Rattle hates your other pedals. It wants to degrade them, humiliate them, drive them from your pedalboard. It knows it can, and it won't hesitate for a second. Your other pedals are doomed because Death Rattle wants what they have, and it won't let anything stand in it's way."

en nu wil ik m nog horen!!

Iemand ervaring met de Korg Ampworks (Guitar of Bass)?!? Hoe klinkt 'ie voor bijv. acid-lijntjes (distortion+delay/reverb)?

Gekko.

Origineel geplaatst door gekko
Iemand ervaring met de Korg Ampworks (Guitar of Bass)?!? Hoe klinkt 'ie voor bijv. acid-lijntjes (distortion+delay/reverb)?

Gekko.

Ik heb de AX1g, die bij de Toneworks serie hoort, en niet de Ampworks. Ik neem aan dat ze veel overeenkomsten hebben qua geluid. En wat dat betreft zit het wel goed. Geen top uiteraard, maar leuk voor de prijs. Voor de effectjes als phaser, flanger, chorus etc. vind ik hem beter dan mijn Behringer Pedaaltjes. Zal wel komen door het digitaal-analoog verschil. Nadeel daarentegen (en dan praat ik echt alleen over de ax1g) zijn de mogelijkheden. Ik weet zo 1,2,3 uit mijn hoofd niet allemaal wat (zit hier op werk), maar er is wel het 1 en ander. Vooral wat betreft instelmogelijkheden en zo. Dan is een stompbox weer handiger. Volgens mij heb ik hem thuis momenteel over mijn poly800 heen. Als je wil kan ik wel even een fragmentje opnemen en posten.

Origineel geplaatst door Kraan
Als je wil kan ik wel even een fragmentje opnemen en posten.

Ik ben vooral benieuwd naar hoe de overdrive/distortion klinkt met high-resonance geluiden (acid!) Of het dan niet te digitaal gaat klinken (aliasing).

Kun je zoiets opnemen?

Gekko.

Origineel geplaatst door gekko
Ik ben vooral benieuwd naar hoe de overdrive/distortion klinkt met high-resonance geluiden (acid!) Of het dan niet te digitaal gaat klinken (aliasing).

Kun je zoiets opnemen?

Gekko.

Ben niet zo into het maken van Acid. Maar kan wel even een patterntje uit mijn QM309 of EA1 er doorheen jagen en de resonantie een beetje varieren. Doe mijn best er vanavond iets van te maken. Zijn altijd de leukere manieren om iemand een dienst te bewijzen.

Even vlug wat in elkaar geflanst. Om even vlug een indruk van de distortions te geven. Het eerste voorbeeld is eerst clean en daarna alleen basslijn met distortion. Het tweede is eerst clean, daarna een licht dist, daarna een vrij zware dist. met wat bij effectjes.

Het is niet mijn eigen serverruimte die ik gebruik, dus het zal er niet lang opstaan.

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

Ow ja, het is de Korg EA1 die ik hoor de korg Ax1g haal. Haastig opgenomen, dus geen commentaar op het geluid.

Hey, dank je voor de moeite!

Ik hoor nu wel dat de toneworks of ampworks niet de distortion oplevert die ik zoek. Dus je bespaart me een miskoop!

Gekko.

Heel even noob vraagje tussendoor : Je kan Gitaar pedalen gebruiken voor synths?

Hoe gaat dit in zen werk? Synth----Pedaal ------ Mixer ------- Monitor?

Bedankt!

Re: en nog zomaar een plaatjes nu van mij:

Re: en nog zomaar een plaatjes nu van mij:

Origineel geplaatst door RednoiZ
:D Lekkere eq...

Die heb ik en is echt vet, ik heb ook de ge7b van boss erbij. gooi eens 1 van deze twee pedaaltjes of allebei achter je 909 en je staat versteld, ik wel althans

compressie:

-EHX black finger, van subtiel tot lompe bagger. mooi ding, vooral om gitaar of bass mee te bewerken. over drums is het instant Bunker sound.

-Boss cs-3, niet subtiel maar heel effectief op drums. smash en sustain.

phaser:

-MXR phase 100. fijne oude phaser, klinkt lekker organisch, niet zo dun en fluitend als de meesten.

-EHX small stone, ook vrij organisch qua klank, maar anders.

wah:

-Snarling Dogs wah, lijkt mooi gebouwd, maar klank viel tegen en ging ook snel kapot. leuk om een ander circuit in te bouwen.

octaver:

-Pearl octaver, classic. gaaf achter een monosynth. heeft 4 volume knoppe voor super octaaf, sub octaaf, sub 2 octaaf en het originele signaal, je kan dus leuk mixen.

distortion:

-EHX big muff, gewoon vies, ouwe rock sound. goedkoop en alijd prima. ook fijn over een monosynth, of drums-als je hardcore maakt :D

delay:

-Line 6 echo park, tape / analoog emulatie pedaal. stereo, klinkt erg goed, jammer van de wiebel knopjes. gebruik hem altijd live aan een aux send.

Heb maar 1 effectje.

De Blackstar HT-Distx.

Denk wel 1 van de grootste miskopen voor mij.

Ik was nu toch wel nieuwsgierig naar een buizen distortion maar hij valt zwaar tegen vergeleken met mn Ohmforce Ohmicide plugin.

Multiband distortion is veel flexibeler en de buizen tja die laten me koud.

Wat is uberhaupt het voordeel van gitaar pedaaltje tov studio fx behalve de prijs ?

distortion:
-EHX big muff, gewoon vies, ouwe rock sound. goedkoop en alijd prima. ook fijn over een monosynth, of drums-als je hardcore maakt :D

gnégnégné... de big muff is een grote verpulveraar en maakt alles wat er doorheen gaat kapot! Helaas ook veel ruis.. (de mijne wel iig :()

Pearl stompboxes

kben erg benieuwd naar de Pearl AD-08, AD-33 en PH-44

De PH-03 klinkt erg goed imo net als de DS-06 (van gruizig tot lekker romig) en de FG-01

de PH-44 heb ik helaas nog nooit gehoord net als de AD-08 en de AD-33

Mocht iemand een Pearl AD-08, AD-33 en/of PH-44 willen ruilen voor een CH-02 en/of een OD-05 dan hoor ik het graag :)

Laatst gewijzigd:
Ik ben zelf niet zo kapot van de Big Muff, doe mij maar de MXR Doubleshot Distortion, die klinkt veel scherper.

ibanez ts9dx: vet!!
bos geb7: heerlijk!!

ik gebruik standaard deze twee tijdens livesets, jaag er de kick door.

Voor de 303 gebruik ik een ts303 en wacht hiervoor op de mkII om deze te vervangen.

Heb nog de Boss OD20 gehad van, leuke pedaal maar iets teveel ruis nr mijn goesting.

Zou heel graag die Death Rattle eens proberen want ben nu op zoek naar een nieuwe distortie unit voor thuis.

Ik heb
Boss MT2, dat is eigenlijk net te heftig, Alhoewel hij soms wel lekker ranzig scherp is. Kan erg leuk zijn.
EHX small stone, die vind ik erg leuk en goed bruikbaar
EHX Memory Man deluxe, doet soms rare dingen (ligt denk ik aan mij) maar soms is dat wel leuk :D
EHX Holy Grail. Vind ik wel mooi, maar je kan er niet zoveel kanten mee op. Tis reverb of niet.

Verder heb ik behringer pedalen gehad. CRAP :r Het is nog niet eens die paar tientjes waard. Behalve die multifx is wel grappig. Die zou iemand hier eens moeten circuitbenden, volgens mij wordt het dan pas echt vet...

Laatst gewijzigd:
Back