Gitaar pedaaltjes

Net lang in de chat over gitaarpedaaltjes gekletst dus ff deze thread omhoog schoppen...

Met zomaar een mooi plaatje van een Polyphase

Attachments

• polyphase_top.jpg
    polyphase_top.jpg
    33,8 KB · Bekeken: 144
en nog zomaar een plaatjes nu van mij:

en nog zomaar een plaatjes nu van mij:

:D Lekkere eq...

Attachments

• pearl_ge-09.jpg
    pearl_ge-09.jpg
    17,9 KB · Bekeken: 140
Wat grappig...de laatste tijd slingeren er superveel pearl pedalen om mijn oren.
Pearl pedalen zijn erg leuk kan ik je vertellen.
Ze kosten (nog) geen drol ... aanraders dus....

(met name de flanger is superstoer. Niet echt mooi, maar zo extreem dat hij de enige is in zijn soort)

Er is zeker niet toevallig iemand hier die een Dallas Arbiter Fuzz Face heeft liggen die hij verkoopt?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi exemplaar. (Niet de Jim Dunlop versie, maar de oude Dallas Arbiter!!)

Zo eentje:

Attachments

• top_blue.jpg
    top_blue.jpg
    14 KB · Bekeken: 143
Mijn nieuwste aanwinst : ProCo You Dirty Rat...

Volgens de verpakking :
You Dirty Rat has more fuzz than a police convention.

Attachments

• ydrat.jpg
    ydrat.jpg
    55,5 KB · Bekeken: 133
Origineel geplaatst door chielos
heeej dione, hoe verhoudt deze zich in tegenstelling tot de gewone?

Van de site :
The new You Dirty Rat now adds 3 dB of compression to our fuzz tone,
creating attitude while giving the discerning player maximum sustain.

In gewone taal : hij is nog ietsje viezer dan de gewone...:)

Over pedaaltjes gesproken.....hier staat ook wat bijzonders te koop (nog even dan).

Maar ik denk dat de prijs wel iets te veel van het goede is :)

Oef... wat zien die pedaaltjes van Damage Control (ex-Line6 medewerkers) er LEKKR uit!

dcdemon600.jpg

Review (gitaar alert!) -> http://www.amazona.de/content/musictools/guitar/effekte/damage/damagecontrol.htm

En dan is er van deze fabrikant ook nog iets genaamd de "Time Line" / "Time Continuum"

The ultimate tube-driven stereo master delay! Achieve total control with eight continuously variable parameters, each with its own dedicated knob. The TimeLine's continuous controls allow for beautiful phasing, chorus, flange, vibrato, slapback, long delay, reverse delays and more. Special stereo processing and true stereo operation create the most expansive, lush stereo delay effects available. Save and recall your favorite settings for instant on-stage gratification.

The TimeLine is a stereo master delay with total parametric control over all delay parameters, including some parameters that have not existed in a delay pedal before. You'll be able to get some amazing sounds - all delivered through high-voltage vacuum tubes. The Time Continuum is two simultaneous stereo delays that can be sync'ed together. Each delay can be set to different algorithms, and you control the parameters of that particular algorithm for each independent delay. For pleebitronics, you may prefer the Time Continuum, although I suggest you try both!

Site -> http://www.damagecontrolusa.com

die zien er wel erg geil uit!
en volgens mij klinken ze nog lekker ook :W
wel grote dingen btw als ik zo eens even kijk in de gallery
vond ook een soundclip van de demonizer over gitaar! klinkt lekker hoor!

doe mij maar lekker mijn oude trouwe Boss DS-1, voor gitaar lekkerder dan voor synths... hoewel hij met een bassdrum ook een leuke bite heeft. oranje dus.

Attachments

• ds1.jpg
    ds1.jpg
    24,1 KB · Bekeken: 137
het nadeel van distortions vind ik trouwens dat ze allemaal nét niet ver genoeg opengaan... ligt dat aan mijn extreme eisen of is een goede distortion gewoon zo lastig te maken :confused:

Het scheurt allemaal net niet hard genoeg bedoel je? Heb je een Sherman FB al eens geprobeerd?

een Boss is juist het pedaal dat ik niet zou willen (om **** kwaliteit):r

Origineel geplaatst door Roel
het nadeel van distortions vind ik trouwens dat ze allemaal nét niet ver genoeg opengaan... ligt dat aan mijn extreme eisen of is een goede distortion gewoon zo lastig te maken :confused:

denk er om dat je je signaal er niet te hard instuurt...die pedaaltjes zijn gemaakt voor gitaren,als je synths of drums er door heen gooit moet je ze gewoon niet te hard insturen,dan gaat de distortion veel extremer klinken...klinkt gek maar is waar...;)

staan ook al een tijdje op thomann.de en nog aardig goedkoop ook
ik heb wel interesse maar ik kwam er niet uit of je ze nou ook kon gebruiken zonder dat adapter blok waardoor het weer een pedaal wordt

Back