Gitaar pedaaltjes

Origineel geplaatst door S.L.E.
staan ook al een tijdje op thomann.de en nog aardig goedkoop ook
ik heb wel interesse maar ik kwam er niet uit of je ze nou ook kon gebruiken zonder dat adapter blok waardoor het weer een pedaal wordt
Denk het niet. Lijkt erop dat die module met een custom plug in het 'pedaal dock' wordt geklikt.
Het pedaal dock bevat de in- en outputs.
Grappige is dat enkele module + dock combinaties goedkoper zijn dan het losse pedaal.

Origineel geplaatst door feindbild
hou er rekening mee dat het een review van een gitarist is. die luisteren op een heel andere manier naar overdrive en distortion. ik kan het weten ;) een overdrive op gitaar en dezelfde op een synthbas of beats is eeen wereld van verschil.

idd op een synth klinkt het vaak niet eens .. zeker een 303 moet niet te veel vernagelen .. gewoon oversturen en klaar ..
hoor gvd eens wat een ts9 of 808 op een gitaar doet en vergelijk dat verschil met wat het met een 303 doet ..

heb zelf 2 ibanez's
ue 400 en 405 .. delay en distortion .. en om nou te zeggen dat het veel oplevert t.o.v. normal oversturen van 303's of 202's ? maar op gitaar ? woooow .. deze bakken zijn idd gemaakt voor hoge impedantie zoals bij een gitaar .. en daar zit echt de meerwaarde ..

trouwens alles wat ik hier heb gehoord kan je ook met ensoniq dp2/4's of een boss se 70's ..:duivels:

Laatst gewijzigd:
Is er misschien een manier om een line signaal om te zetten naar zo'n hoge impedantie gitaar level signaal?

Origineel geplaatst door j0ris
Is er misschien een manier om een line signaal om te zetten naar zo'n hoge impedantie gitaar level signaal?

volgens mij onmogelijk ... maar vraag me niet wrm ..

Niets is onmogelijk...

Niets is onmogelijk...

...je zult uitkomen op een soort actief of passief apparaat waarbij de laag-impedante bron via een spoel met weinig windingen wordt doorgegeven aan een spoel met veel windingen. Maar ik denk dat een dergelijk apparaat weinig praktisch is want een laag-impedant signaal kan volgens mij heel goed als bron dienen voor een gitaar-fx. Het heeft in ieder geval niet het impedantie-probleem dat een hoog-impendante gitaar-output naar een laag-impedante input heeft.

Origineel geplaatst door MadR

trouwens alles wat ik hier heb gehoord kan je ook met ensoniq dp2/4's of een boss se 70's ..:duivels:

ik ga ff happen : heb zelf zowel de DP/2 als DP/4 gehad...zijn wel lekker,maar lang niet zo ruig als bijv. een Deucetone Rat...

en dat pedalen niet extreem kunnen gaan op synths : is gewoon een kwestie van je signaal er op het juiste volume insturen...als je het volume op een 303 laag zet en dan door een pedaal,klinkt ie veel extremer dan als je 'm hard zet...en met elk pedaal is dat weer anders,gewoon een kwestie van proberen dus....

En wat zegt de fabrikant van die Reamp zelf :

Many consumer “off the shelf” computer cards are only –10 unbalanced. In this case, you will need to lower the output level another 10 to 15 dB, stay unbalanced and go directly into the amp without a Reamp.

Zo'n Reamp is voornamelijk om gebalanceerd +4 om te zetten naar ongebalanceerd en lagere volumes,om zo te gebruiken met pedalen en amps....

Dus : gewoon je volume lager zetten...geeft in de meeste gevallen het gewenste resultaat...de meeste synths en drums hebben toch al ongebalanceerde outputs....

Origineel geplaatst door dione
En wat zegt de fabrikant van die Reamp zelf :

Dit staat er nog achter
Don't call me if it doesn't works

+4dBu is toch ook gemakkelijk naar -10dBv ongeb. line level te brengen(of lager)? Gewoon ongebalanceerd uit gaan en dan een verzwakker ertussen. Het lijkt mij dat zo'n reamp toch meer de impedantie van een gitaarelement nabootst en zo een beter resultaat oplevert.

Origineel geplaatst door Toon
Dit staat er nog achter

+4dBu is toch ook gemakkelijk naar -10dBv ongeb. line level te brengen(of lager)? Gewoon ongebalanceerd uit gaan en dan een verzwakker ertussen. Het lijkt mij dat zo'n reamp toch meer de impedantie van een gitaarelement nabootst en zo een beter resultaat oplevert.

dat doet ie zeker...maar voordat je 199 dollar uit gaat geven aan zo'n Reamp kun je natuurlijk eerst ff checken of je op lagere volumes geen beter resultaat krijgt......wat in de meeste gevallen trouwens gewoon het geval is...

overigens lijkt die Reamp mij een leuk bakkie hoor,misschien eens een keer proberen....

Origineel geplaatst door dione
dat doet ie zeker...maar voordat je 199 dollar uit gaat geven aan zo'n Reamp kun je natuurlijk eerst ff checken of je op lagere volumes geen beter resultaat krijgt......wat in de meeste gevallen trouwens gewoon het geval is...

overigens lijkt die Reamp mij een leuk bakkie hoor,misschien eens een keer proberen....

Ik vergeet wel erbij te zeggen dat ik het over "gitaren" reampen heb en niet over synths. Voor een synth lijkt mij zo'n reamp niet nodig aangzien een synthesizer uitgang compleet anders is dan een gitaar uitgang.

tegekke topic nog steeds dit.

Wat is nou een lekkere tube drive preamp bakje om een rompler rhodes wat wolliger te krijgen, en om beats meer edge te geven??

Ben niet opzoek naar een agressieve distortion zoals voor Dione's muziek maar meer een tube achtig ding om een meer muzikaal vintage soundje te krijgen.

Origineel geplaatst door Toon
Dit staat er nog achter

Ik heb hier gewoon een Focusrite Tonefactory voor. Daar zit namelijk ook een amp output op, en dat werkt echt prima. Onlangs uitgeprobeerd, met succes. Op deze manier kon ik meteen al mijn microfoons eens vergelijken.

Tube bakkie voor synths ? Ik zou eens een Hughes & Kettner Tubeman uitproberen. Een lekkere, goed af te stellen buizendrive.

Ik denk het wel, aangezien je de drive van heel clean naar een behoorlijke overdrive kan draaien. Geeft gewoon een warme buizensound. Hij is ook geschikt voor een warme jazzy electrische gitaarsound, zonder scheur.

Maar natuurlijk niet zomaar kopen, je zal het een keertje ergens moeten uitproberen.

Ik kan het helaas niet uitproberen voor je , de mijne is namelijk kapot (helaas....)

Kheb een vraagje ivm pedalen...

Is het vb mogelijk een delay pedaal te gebruiken in een dj-set vb door op de aux send-return te steken?

thx in advance

bedankt voor het vlugge antwoord,denk van mij zo delay pedaalke aan te schaffen ,lijkt me wel leuk!

ik gebruik liever gitaarpedalen dan andere fx-processors op mijn mixer(via aux). gitaar pedalen zijn goedkoper en kinken goed of zelfs beter als 19" spul(er zijn marketing gewijs gewoon meer gitaristen dan andere muzikanten).

maar je moet je aux wel minimaal opendraaien!!!

-koop alleen niet dat behringer(dsp) spul....dat doet het niet zo chill in vergelijking met bv electo harmonics op andere geluidsbronnen.
-voor goedkope goede delay ga je voor boss(geen tap).
- BEDENK OOK EERST GOED OF JE EEN TAP FUNCTIE NODIG HEBT VOOR GEMAKKELIJKE TIMING anders zit je snel vast aan snelle delays!

en met een delay zou ik goed checken of het het emmertjes systeem is(van die rare dub delays als je tweakt.

heeft iemand die pedaalen van vox al eens geprobeert op een synth?, dat lijken me gruwha pedalen.

Back