Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|

Origineel geplaatst door dione
de Boss OS-2 wordt veel gebruikt voor 303-achtige dingen.....en die zijn niet zo duur ( laatst ergens gezien voor 59 euro)......als je echt goeie pedaaltjes wilt kom je terecht bij Fulltone of ProCo...de ProCo Rat is niet duur en heel goed...Fulltone is wel prijzig,maar dat hoor je ook wel terug...
Ibanez heb ik geen ervaring mee...

Origineel geplaatst door Danny
Ik heb hem hier nog niet zien voorbijkomen: de Boss CE3 stereo chorus. Ik gebruik hem om m'n DX7 stereo te maken. De out van de DX gaat eerst naar een RDD20 delay en die z'n out (is ook mono) gaat naar de in van de CE3. Hier gaan dan links en rechts naar de mixer.
Ik heb ook nog de Boss BCH5 (bass chorus). Deze klinkt minder goed voor hogere frequenties, maar bassen maakt hij lekker vol Je hebt er ook voldoende regelingen aan om heel uiteenlopende choruseffecten te bereiken.
![]()

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Als je mijn "synthforum plaatje" links bekijkt, zie je een grote doos met 4 volume knoppen erop. Deze gebruik ik als verzwakker als ik pedalen rechtstreeks op mijn mengtafel aansluit. Het luistert namelijk best nauw hoe hard je een pedaal instuurt. Sommige pedalen klinken veel beter als je daar wat aandacht aan besteedt.
.Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Maar om op eenvoudige manier je line signaal naar instument niveau om te zetten moet je gewoon een DI box gebruiken. Je stop er line signaal in en je trekt er instument of microfoon niveau uit. Die dingen kosten niet veel.
1. Impedance Conversion.
The medium or high impedance of a signal source is converted to a low impedance suitable for feeding down a long multicore to a mixing desk’s microphone input. A low impedance enables long cable runs, with very little quality loss, and also low susceptibility to external electrical interference which can cause hum and buzzes.
A D.I. box should provide a high input impedance for connection to a signal source, and a low output impedance for connection to the microphone input of a mixing desk.