Gitaar pedaaltjes

-Geoffrey Teese Real McCoy Custom 3 Wah-wah pedaal (afgekort RMC3, kost een bom duiten maar is echt topklasse!!)
-Boss DS-1 Distortion, kost eigenlijk geen drol maar is echt een goede sound uit te halen
-Yamaha GE100, voor de spielerei
-Digitech Whammy 4......... WOEHAAAAA
-Boss TU-2 stempedaaldinggeval

Ik heb net de Boss OS2 binnen en hij klinkt vetjes... stukken beter als mn zoom 505 die vergeleken de boss meer als een bakkie klinkt die je bij Blokker gratis krijgt bij een besteding van 25 euro....

Anyways...

Tijdens mn speurtocht om uit te zoeken of de TS9 (Tube Screamer) nou echte buizen gebruikt of niet (waar ik nog steeds geen antwoord op heb, maar ik neem nu aan van niet).
Kwam ik een review tegen die mijn idee van een legendarische overdrive pedaal gelijk de grond in liet stampen.
Ik ben erg benieuwd wat jullie meningen zijn over de volgende review:

http://www.musicgearreview.com/review-display/6535.html

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik heb net de Boss OS2 binnen en hij klinkt vetjes... stukken beter als mn zoom 505 die vergeleken de boss meer als een bakkie klinkt die je bij Blokker gratis krijgt bij een besteding van 25 euro....

Anyways...

Tijdens mn speurtocht om uit te zoeken of de TS9 (Tube Screamer) nou echte buizen gebruikt of niet (waar ik nog steeds geen antwoord op heb, maar ik neem nu aan van niet).
Kwam ik een review tegen die mijn idee van een legendarische overdrive pedaal gelijk de grond in liet stampen.
Ik ben erg benieuwd wat jullie meningen zijn over de volgende review:

http://www.musicgearreview.com/review-display/6535.html

hou er rekening mee dat het een review van een gitarist is. die luisteren op een heel andere manier naar overdrive en distortion. ik kan het weten ;) een overdrive op gitaar en dezelfde op een synthbas of beats is eeen wereld van verschil.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

Dan vraag ik me af hoe je eigelijk gezocht hebt. Niet echt actief volgens mij. De sites over TS-es, inclusief die met de binnenkant in beeld zijn echt legio.

Ik heb een cry baby wah pedaal. Staat tussen m'n rhodes en de mengtafel. Klinkt wel leuk. :eureka:

Misschien weet Matthijs wel of een Vox niet beter is, maar daar hou ik me niet echt mee bezig, da's meer voer voor gitaristen, ik ben al blij dat ik zo'n pedaal kan aansluiten. :D

Via AH kwam ik bij dit pedaaltje uit.

Chunk Systems: Agent 00funk envelope filter
a00fback.gif

http://www.chunksystems.com/a00f.htm

Leuk detail: CV send en return

behringer komt blijkbaar ook uit met een gigantische reeks stompboxes (25 tal denk ik)
traditiegetrouw zijn het weer allemaal kopien van gekende merken, zoals bv deze combinatie van Boss® DS-1, MXR® Distortion+ en Proco® Vintage Rat.
DM100_medium.jpg

benieuwd hoe goed ze zijn en hoeveel dat mag kosten !

Ik heb een boss gt-3 multi effect die ik voornamelijk als modeler voor m'n gitaar gebruik. Toen ik nog een Solina had heb ik 'm daar wel eens aan gehangen en ik moet zeggen dat de solina daar een stuk mooier van ging klinken! moet 't ook eens uitproberen op m'n synths.
Ik ben nog wel van plan in de toekomst een v-amp2 ofzo er bij te kopen. De GT3 heeft erg goede effecten en ook de ampmodels zijn goed, maar de speakersimulatie is nogal matig waardoor het opnamegeluid dat ik met m'n gitaar krijg me niet bevalt (gitaar-->gt3-->mengpaneel-->pc). De gt-3 hou ik dan voor de effecten en het feit dat je 'm als midifloorboard kunt gebruiken voor bijv. de v-amp! En aangezien ik ook nog wel eens buiten de deur gitaar wil spelen maar m'n versterker dan niet mee kan nemen (ik ben 17 en heb dus geen auto) is de gt-3 ook erg fijn om rechtstreeks de PA in de steken.

Roland GP 8 lijkt mij nog wel iets leuk om te hebben. Zitten een paar analoge effektjes in plus een 12 bit delay en kosten geen drol :D

Origineel geplaatst door StiebZ
behringer komt blijkbaar ook uit met een gigantische reeks stompboxes (25 tal denk ik)
traditiegetrouw zijn het weer allemaal kopien van gekende merken, zoals bv deze combinatie van Boss® DS-1, MXR® Distortion+ en Proco® Vintage Rat.
DM100_medium.jpg

benieuwd hoe goed ze zijn en hoeveel dat mag kosten !

Kosten rond de 25 euro.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
25 is niks! ben benieuwd of het wat voorstelt...

Voor die prijs heb je niet eens die afgebeelde 2 pluggen en 3 knoppen.
Gelukkig zetten die sjineesjes dat voor een appel en een ei in elkaar. :D

dit was mijn lievelingsfuzz
helaas kwijtgeraakt in vaag cafe
Ibanez Standard Fuzz

Attachments

• a9_12_sb.jpg
    a9_12_sb.jpg
    27,3 KB · Bekeken: 119
Whuh ?!?

Die Uli verziekt de markt voor alle apparatuurfabrikanten.... 25 euro...

Maar goed, ik heb >

Boss MT2 Metal Zone (onlangs opnieuw aangeschaft),
Boss CS2 Compression Sustainer,
Boss NS2 Noise suppressor (must voor metalgitarist !)
Ibanez Fat Cat distortion,
een of andere vage onlangs gerepareerde Delay/sampler pedaal,
Hughes & Kettner Tubeman (voor de 3e keer kapot....)
scheur in mijn marshall valvestate amp.
Boss SE50 in de effectloop van mijn versterker.

In op de soon to have lijst >
ElectroHarmonix Big Muff
Boss CE2 chorus (cultding)...... alhoewel...... eerst die versie van Uli even testen. Misschien zit daar dan ook wel weer een paar modulaties van de TC chorus enzo in..... En dat voor 25 euro.....
:stupid

Oja, ik heb ook nog een DOD "DeathMetal", klinkt nergens naar, maar de omschrijvingen van de knoppen zijn echt super > Rip, scream, guts, en nog wat. Maar ja, leuker om naar te kijken dan hem daadwerkelijk te gebruiken.....

Heeft iemand ervaring met Roger Mayer fuzz's? Ik zit er sterk aan te denken een classic fuzz te kopen. Alleen de vormgeving al. En hij klinkt ook echt groots heb ik gehoord.

r-mayer-classic-fuzz.gif

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door apollo
Heeft iemand ervaring met Roger Mayer fuzz's? Ik zit er sterk aan te denken een classic fuzz te kopen. Alleen de vormgeving al. En hij klinkt ook echt groots heb ik gehoord.

r-mayer-classic-fuzz.gif

jeez zou nie misstaan in aflevering van StarTrek

gitaardoosjes zijn en blijven leuk in combi met synths.. of wat dan ook haha

Back