Roger Mayer maakt hele mooie pedalen. Ikzelf heb de Voodoovibe en ik heb regelmatig over een Classic Fuzz gespeeld. Die Classic Fuzz vind ik erg mooi. Hij lijkt een beetje op een Dallas Arbiter Fuzz Face. (Het ronde pedaal dat nu door Jim Dunlop gereissued wordt). Een nadeel van de Roger Mayer Rocket Fuzz pedalen vind ik dat de output niet erg krachtig is. Er bestaan op die manier situaties dat het onmogelijk is het volume van de Fuzz even hard te krijgen als het cleane volume. Dat kan erg storend zijn.
Een groot voordeel van deze pedalen is dat ze er stil zijn. weinig ruis en bijgeluiden dus. Zodra je speelt krijg je een muur van geweld en noise, maar als je je snaren dempt, dan is het relatief erg stil. Dit moet je wel relatief zien: een synthfreak die alleen maar met VSTi's of JV2080 achtige dingen werkt zal zeggen: "Hoezo stil?...het maakt bakken met herrie". Maar als je een mening van een gitarist vraagt, dan zal hij mijn standpunt beamen.
Trouwens: ik neem aan dat je geen fuzz koopt als je een anti ruis purist bent.
Een leuke weetje: Roger Mayer was vroeger de gitaar technicus van Jimmy Hendrix
Een groot voordeel van deze pedalen is dat ze er stil zijn. weinig ruis en bijgeluiden dus. Zodra je speelt krijg je een muur van geweld en noise, maar als je je snaren dempt, dan is het relatief erg stil. Dit moet je wel relatief zien: een synthfreak die alleen maar met VSTi's of JV2080 achtige dingen werkt zal zeggen: "Hoezo stil?...het maakt bakken met herrie". Maar als je een mening van een gitarist vraagt, dan zal hij mijn standpunt beamen.
Trouwens: ik neem aan dat je geen fuzz koopt als je een anti ruis purist bent.
Een leuke weetje: Roger Mayer was vroeger de gitaar technicus van Jimmy Hendrix

Daar koop je nog geen zak snoep voor.