Gitaar pedaaltjes

Mede op aanraden van deze thread heb ik een EHX blackfinger compressor aangeschaft. Fijn ding zeg! Net ff wat drummetjes doorheen gegooid, en ook een junolijntje deed het lekker. Bovendien kun je 'm aardig oversturen :).

Mede op aanraden van deze thread heb ik een EHX blackfinger compressor aangeschaft. Fijn ding zeg! Net ff wat drummetjes doorheen gegooid, en ook een junolijntje deed het lekker. Bovendien kun je 'm aardig oversturen :).

heeft hij ook snelle compressie? want ik wil deze binnenkort aanschaffen, maar heb'm alleen op gitaar gehoord
ik wil'm voor mijn hammond autovaria gebruiken om de decay van ritmebox iets te compressen
anders moet ook zo'n MXR dynacomp scoren

Echt supersnel is ie niet, maar ik vind 'm wel heerlijk om drums aan te dikken.. Ik zal vandeweek wel ff een demotje plaatsen.

Zoals beloofd een demo'tje van de blackFinger met drums (Nord Modular)

volgorde: Droog - LED mode - droog - Lamp mode - droog - Squash mode.

Ik heb geprobeerd 'm zo min mogelijk te oversturen, om een beeld te geven van het compressie gedeelte. Overdrive van de pregain stage is wel erg lekker :duivels:. Ben ook erg benieuwd hoe ie het met echt dikke drums doet, 808/909 enzo...

Attachments

• blackFingerDemo.mp3
    923,3 KB · Bekeken: 90
Squash mode is behoorlijk heftig. Er zit een behoorlijke volume drop in, je moet de post gain flink open draaien om daar voor te compenseren. De Lamp mode vind ik erg fijn op synth lijntjes e.d.. Die heeft een wat tragere attack en laat het laag meer intact. Geeft een heel warm en vol geluid.

Blackout Whetstone vs. MF-103

Blackout Whetstone vs. MF-103

Hey,

Weet iemand hoe de Whetstone reageert op de hogere volumes van een synth? Kan ie deze goed hebben of overstuurt hij wanneer je hard instuurt? Ik neem aan dat de MF-103 dit wel aankan, aangezien het Moog is.

Ik zoek een agressievere phaser, en op basis van Youtube krijg ik de indruk dat de Whetstone agressiever is, ondanks dat het slecht een 4-stage is. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik ben overigens ook erg geïnteresseerd in de Subdecay Quasar DLX, informatie daarover is ook welkom.

Yes, ik had hem al gezien. De Quasar wordt het echter sowieso niet, ik vind de sound niet zo prettig.

Ik ga denk ik voor de Whetstone, ik wil alleen nog van iemand bevestigd krijgen dat deze het goed doet over toetsen, zonder te oversturen door het hogere volume.

Bij de Subdecay vind ik de sound alsof er twee lagen zijn, zeg maar. Het originele geluid, en daarover een phase-laagje. De Whetstone klinkt als één geheel. Op 6:40 is dit bijvoorbeeld heel duidelijk, ik hoor eigenlijk een gewone leadgitaar, en daaroverheen een geluid met een S&H-golfvorm.

Verder vind ik eigenlijk alle speciale functies aan de Whetstone (2/4-stage, asymmetrical, ringmod, vibrato) cool, terwijl ik bij de Subdecay denk dat ik van die specialere waveforms amper gebruik ga maken.

de sub decay is de enige phaser 100%wet gemaakt kan worden gemixt de normale gaan geloof'k tot maximaal 60%wet
en de snelheid is ook in de ring modulatie snelheden, dus volgens mij kan hij met de verschillende golfvormen meer dan de whetstone
ik denk dat ik ze eigenlijk beide wil hebben, want het whetstone geluid is ook erg mooi(dik)
ik heb ondertussen wel wat verschillende phasers nl:
MF-103, guyatone PS-007, ibanez PT-909, sovtek small stone(de groene), Tokai TPH-2

en je moet rekening houden met het feit dat gitaristen graag veel gitaar horen, vandaar ook de vele slappe geluiden als je de mix knop helemaal open draait is hij erg heftig die gast heeft hem max op 75%wet staan

edit
oh ja er zit een exp. ingang op waar je bv je CP-251 op kan gebruiken voor cv aansturing

de sub decay is de enige phaser 100%wet gemaakt kan worden gemixt de normale gaan geloof'k tot maximaal 60%wet
en de snelheid is ook in de ring modulatie snelheden, dus volgens mij kan hij met de verschillende golfvormen meer dan de whetstone
ik denk dat ik ze eigenlijk beide wil hebben, want het whetstone geluid is ook erg mooi(dik)
MF-103, guyatone PS-007, ibanez PT-909, sovtek small stone(de groene), Tokai TPH-2

en je moet rekening houden met het feit dat gitaristen graag veel gitaar horen, vandaar ook de vele slappe geluiden als je de mix knop helemaal open draait is hij erg heftig die gast heeft hem max op 75%wet staan

edit
oh ja er zit een exp. ingang op waar je bv je CP-251 op kan gebruiken voor cv aansturing

Hij kan inderdaad erg wet worden gemaakt, maar bij de Whetstone vind ik de sound bij lagere mixes veel mooier. Wanneer ze beiden een 50% mix hebben, heb ik bij de Whetstone gewoon het gevoel één complete sound te horen, bij de Subdecay hoor ik echt twee lagen.

De MF-103, kan die een beetje agressief klinken? In Youtubedemo's vind ik hem heel subtiel lijken eigenlijk, hoewel ik dat van een 12-stage niet had verwacht.

Heb je deze overwogen? - inderdaad, geen pendaal, verkeerde thread! :D

Komen af en toe tweede hands lang, vooral op ebay Duitsland.

http://www.modezero.com/vermona-ph16.htm

Ik heb er zelf een. Kan zo heftig worden ingesteld als je zelf wilt. Kan ook met cv worden aangestuurd. Ik gebruik zelf met een volume pedaal in de cv input. Kan dan vocaal achtige/formant achtige geluiden maken.

Hij kan inderdaad erg wet worden gemaakt, maar bij de Whetstone vind ik de sound bij lagere mixes veel mooier. De MF-103, kan die een beetje agressief klinken? In Youtubedemo's vind ik hem heel subtiel lijken eigenlijk, hoewel ik dat van een 12-stage niet had verwacht.

de whetstone is meer oldschool(vind ik ook tof)in het phase geluid, de subdecay heeft digitale waveforms en volgens mij is de snelheid ook digitaal, maar de voice is analoog en erg electronies
dus vandaar dat ik ze het liefst beide heb

de MF-103 kan behoorlijk agressief laten klinken, en met de CP-251 ook heel ziek

de vermona ph-16 is ook erg tof, wordt niet meer gemaakt die zou ik graag met de ringmodulator hebben om samen met de MF-101,102,103 en CP-251 te laten spelen

edit

De RHD Dual Phaser heeft ook de mogelijkheid om alleen het gefilterde geluid te horen of alleen droog en alle mogelijke combinaties daarvan.

Ik zit ff met een vraag sinds de afgelopen paar posts:

Ik lees boven dat er phasers bestaan die 100% wet kunnen.
Of in andere taal (patat met): alleen het gefilterde signaal laten horen.

Nu ben ik altijd in de veronderstelling geweest dat een phaser geluid enkel te horen is als je de twee mengt.
Dus het originele geluid + het gefaseerde geluid.
Als je alleen het gefaseerde geluid weergeeft, lijkt mij dat dat hetzelfde klinkt als het origineel.
Van het technische verhaal heb ik wel eens begrepen dat een phaser gebaseerd is op all-pass filters.
Dus als je alleen het gefilterde geluid laat horen moet je volgens mij ook het origneel weer horen.

Kan iemand toelichten hoe het zit met 100% wet geluid?
Hoe kan het dat dat zinvol is?

Op de vraag kan ik geen antwoord geven. Maar de Vermona (overigens niet te koop) heeft wel een wet/dry knop die verschil uitmaakt voor het geluid.

Ik zit ff met een vraag sinds de afgelopen paar posts:

Ik lees boven dat er phasers bestaan die 100% wet kunnen.
Of in andere taal (patat met): alleen het gefilterde signaal laten horen.

Nu ben ik altijd in de veronderstelling geweest dat een phaser geluid enkel te horen is als je de twee mengt.
Dus het originele geluid + het gefaseerde geluid.
Als je alleen het gefaseerde geluid weergeeft, lijkt mij dat dat hetzelfde klinkt als het origineel.
Van het technische verhaal heb ik wel eens begrepen dat een phaser gebaseerd is op all-pass filters.
Dus als je alleen het gefilterde geluid laat horen moet je volgens mij ook het origneel weer horen.

Kan iemand toelichten hoe het zit met 100% wet geluid?
Hoe kan het dat dat zinvol is?

Back