Gitaar pedaaltjes

Als je de input op 12 uur zet wil niet automatisch zeggen dat je nooit vervorming hebt bij line-level signalen.

Ik gebruik nu een MXR Distortion Plus om mijn x0xb0x lekker te laten scheuren ghehe...:halleluja

-Nu heb ik trouwens wel een vraagje hierover, als ik hem intrap dan gaat ie lekker distorten, maar is de output wel veel zachter, wat kan ik hier aan doen?-

aaah, zo... dat is wel ruk dan. Geen idee wat je daar aan kan doen. Bij draaien aan een knop zit ik al in de hoogste regionen van mijn kunnen....

Wat je daaraan moet doen:
Output van de XOX zo laag zeggen dat het niet meer uitmaakt.

Een gitaarpedaal is gemaakt voor gitaarsignalen.
Gitaarsignaal is ongeveer (erg kort door de bocht): 20mV
Lijnsignaal is ongeveer (weer erg kort door de bocht): 1000mV
Zodra je op bypass click gaat die 1000mV direct naar de output van de MXR.
Als je hem inschakelt gaat die 1000mV naar de ingang van het distortion circuit, maar de output van het dostortion circuit is om en nabij die 20mV.
Je moet dus zorgen dat je XOX ook ongeveer op gitaar level uitstuurt.

Is dit een ideale oplossing?
Nee.
Je verliest dynamiek.
Dus je ruisvloer gaat omhoog.
Maar dat is gewoon pech.;)

nou ik had een paar maanden geleden de Way Huge Ringworm besteld, en die kwam met een enorme oscillatie lek binnen(dat ding bleef zelfs met de mix knop op 1/4 wet piepen) dus ik terug om'm te ruilen
vandaag een nieuwe binnen en die lekt weer! dus nu ben ik met de EHX frequency analizer EN een Maxon CS-550 stereo chorus(2e hands) thuis gekomen, ik hoefde maar 10 euro bij te leggen
dus eigenlijk wel een betere deal maar dit was mijn eerste(en laatste) kennismaking met Way huge
wat een kutmerk

ringworm, koop'm niet want hij's kut

Laatst gewijzigd:
Back