Gitaar pedaaltjes

Zijn er forumleden die een 909 kick door een distortiepedaaltje heen willen halen? Tot nu toe heb ik alleen de Iron Ether QF2 gehoord. Ik ben erg benieuwd hoe andere pedalen klinken. Alvast bedankt :okdan:

tja als je dichterbij had gewoont had ik je wel de Zvex mastotron en Death by audio sonic anihilator met hot tubes in de loop kunnen laten horen

ik heb de way huge ringworm bij feedback besteld voor 149,- dus dat wordt leuk om achter m'n MF-102 te hangen of om eerst door de MF-102 te gaan dan door de memoryboy dlx en dan in de effect send/return(van de MMBdlx) de ringworm te hangen.

net een TC electronics flashback peNdaal besteld
de ringworm is nog niet binnen(helaas) wil'm weleens naast de moogerfrooger ringmod horen

de tc electronic flashback is een fijn peNdaaltje het is alleen jammer dat de lo-fi stand nietzo lo-fi klinkt
maar ik moet zeggen het is wel makkelijk loopen met deze
en nog een nadeel in de reverse stand komt het gewone geluid ook terug dus de delay is dan achteruit-vooruit-achteruit-vooruit enz.

Zojuist voor het eerst mijn Whetstone aangesloten op mijn JX3P. Klinkt op het eerste gehoor heerlijk!

heeft iemand zowel de RE-20 als El Capistan al eens kunnen gebruiken? op deze moment kan ik beide veroorloven maar weet niet of het prijsverschil wel gerechtvaardigd is. logischerwijs ben ik op zoek naar een space-echo achtige delay in pe(n)daal vorm, andere alternatieven zijn dus ook zeker welkom.

Ik heb de RE-20 en de Capistan allebei. Geweldige pedaaltjes! Ze hebben allebei hun bestaansrecht.

Ik heb de RE-20 en de Capistan allebei. Geweldige pedaaltjes! Ze hebben allebei hun bestaansrecht.

Ik heb de RE-20 gehad, en hij heeft bestaansrecht, maar de El Capistan is IMHO vele maler beter, realistischer en gewoon mooier. Het prijsverschil is wat mij betreft volledig gerechtvaardigd.

Yep, helemaal eens. Ik heb trouwens ook de Strymon Timeline besteld, nog meer features!

Yep, helemaal eens. Ik heb trouwens ook de Strymon Timeline besteld, nog meer features!

Oef, een hele berg jaloezie van mijn kant. De gitarist van mijn band heeft 'm ook (samen met een El Capistan en een BlueSky) en het ding is geweldig!

heb de Strymon El Capistan hier even een ruime week gehad, maar heb hem toch teruggestuurd. vond hem eerlijk gezegd wat saai. de 'tape age' maakt hem enkel doffer. onhandige secondary functions. expressiepedaal ingang werkte niet goed (ja, manual gelezen), spring reverb klinkt niet mooi en vond hem geen 300 euro waard.

De re-20 heb ik ook een tijd terug gehad, en ook teruggestuurd. klinkt ook wel aardig, alleen die nare oversturing en plastic crappy bouwkwaliteit vond ik niets.

Plastic bouwkwaliteit? Dat ding is van gietijzer! Hebben we het over hetzelfde ding?

Ik heb de TimeLine in mei als besteld, gaat nu in november geleverd worden, zeggen ze, maar hij is al 3 keer verschoven....

plastic - dat was inderdaad iets te kort door de bocht. de behuizing is inderdaad van een gietijzer-achtig spul, maar de pedaaltjes van plastic, en ze zaten lichtelijk los. de schakelaars eronder deden het af en toe niet, de pots wiebelden alle kanten op en de jacks maakten een slechte verbinding. wellicht was het een maandagochtend-exemplaar. btw, als ik nu een plaatje van een re-20 bekijk, lijken de pedaaltjes ook van dat gietijzer. bij de mijne was dat niet het geval. hoe dan ook, de scherpe oversturing bij hardere signalen (alesis ion op 70% volume) waren de grootste afknapper.

Daarvoor heeft ie ook een 'Input Volume' knob. Kwestie van je gain stage goed afstellen.

daar lag het niet aan. met alle knoppen op 12 uur en de input knop op 10 was het al duidelijk hoorbaar. er ging een gewoon lijnsignaal in. Ik lees verder ook niets hierover op internet, dus ik zal wel een rotte hebben gehad.

ondertussen gebruik ik gewoon nog steeds m'n vertrouwde line6 echo park.

Back