Gitaar pedaaltjes

De superego heeft een soort 'Auto' functie waardoor hij zelf besluit wanneer hij weer een sample pakt voor de freeze. Hoef je niet te hoby-en.

Wel cool effect op de xylofoon hoor.

ja das waar maar die superego is duur.

Met de mod kun je een hoop + meer in je modular.

als je bv de gate via een envelope folower aansluit freezst die ook automatisch.

Je kan er ook een sequencer aanhangen voor automatisch ritmische freezes.

Send en returns op ehx pendalen zijn echt boss.

op de memory boy dlx zit het ook alleen kun je daar geen flangers, chorussen of phasers opgebruiken want dan gaatie bizar oscilleren

Ow!!

Een AD08 van Pearl.
Is dat gaaf?
Ik heb er geen, maar heb wel 1 of 2 keer met de muis boven de nu-kopen-knop gehangen.
Pearl heeft gave FX gemaakt.
De AD08 ken ik niet, maar de flanger vindt ik helemaal tegek.
Weird ding is dat.

op de memory boy dlx zit het ook alleen kun je daar geen flangers, chorussen of phasers opgebruiken want dan gaatie bizar oscilleren

??? wat bedoel je precies,

Je kunt met de memoryboy erg mooie chorussen maken. zonder extra fx.

Ik sluit de freeze vaak in het feeback pad aan.

De feeback van de memory boy is erg gevoelig.

Wat een geweldig pedaal is dat. hij klinkt rauw en dof.

Ik zoek er nog 1 heb daar een paar leuke mods voor.

gate inputs op, tab tempo, tap devide en cv source select.

DMV een clock sequencer kun je dan te tempo´s aan midi syncen en als je er twee hebt bv recht 1/8 en linkt 1/16.

dan nog een filter in het feedback pad en gaan :duivels:

Ow!!

Een AD08 van Pearl.
Is dat gaaf?
Ik heb er geen, maar heb wel 1 of 2 keer met de muis boven de nu-kopen-knop gehangen.
Pearl heeft gave FX gemaakt.
De AD08 ken ik niet, maar de flanger vindt ik helemaal tegek.
Weird ding is dat.

die flanger hebbik ook echt een tof ding, de delay heb ik nog niet kunnen testen maar er schijnt een donkerdere sound in te zitten dan een ibanez AD-9
en daar hebbik'm ook voor genomen
in de flanger zit ook een donkerder geluid in de BBD chip, dat maakt'm ook zo gaaf
de octave,phaser en de chorus staan ook nog op m'n GAS lijstje

??? wat bedoel je precies,

Je kunt met de memoryboy erg mooie chorussen maken. zonder extra fx.

Ik sluit de freeze vaak in het feeback pad aan.

De feeback van de memory boy is erg gevoelig.

Wat een geweldig pedaal is dat. hij klinkt rauw en dof.

Ik zoek er nog 1 heb daar een paar leuke mods voor.

gate inputs op, tab tempo, tap devide en cv source select.

DMV een clock sequencer kun je dan te tempo´s aan midi syncen en als je er twee hebt bv recht 1/8 en linkt 1/16.

dan nog een filter in het feedback pad en gaan :duivels:

wat ik bedoel is wanneer je in de effectloop van de MMBdlx een phaser/delay/chorus of flanger doet gaat hij oncontroleerbaar oscilleren
helaas zijn deze FX dus onbruikbaar in de effect loop van de EHX voor de rest is het echt wel een tof ding vooral omdat je de LFO's van je moog peNdalen in de expressie ingang kunt doen

Ow!!

Een AD08 van Pearl.
Is dat gaaf?

hij klinkt eigenlijk best natuurlijk, nietzo'n harde echo sound als de boss DM-3
eerder een beetje mellow hij oscilleerd pas in de kortere delays

ik heb de EHX flanger hoax besteld
t lijkt alsof ze er niet meer zijn, maar bij bax staat levertijd 3 weken
hij is nog maar 145 euro daar!

wat ik bedoel is wanneer je in de effectloop van de MMBdlx een phaser/delay/chorus of flanger doet gaat hij oncontroleerbaar oscilleren
helaas zijn deze FX dus onbruikbaar in de effect loop van de EHX voor de rest is het echt wel een tof ding vooral omdat je de LFO's van je moog peNdalen in de expressie ingang kunt doen

Hey Onrust wist je als je de "EXP MODE" ingedrukt houd dat alle 4 de leds oplichten en de "rate" knop een highpass filter word die in het feedbackpad zit.

Zo kun je de boel onder controlle proberen te houden.

ik heb de EHX flanger hoax besteld
t lijkt alsof ze er niet meer zijn, maar bij bax staat levertijd 3 weken
hij is nog maar 145 euro daar!

Heb ik wel eens getest voor gitaar... ruissssss... Wel leuke mogelijkheden, maar ik ben uiteindelijk voor een vintage Deluxe Electric Mistress gegaan.

Weet je ook iets te vertellen over de klank in vergelijking met een Boss DM2 (of 3) en een vintage Ibanez AD9?

alleen DM-3 de klank is ietsje donkerder en meer mellow, bij de DM-3 klinken de echo's harder bij de AD-08 wat minder pentrant en subtieler daardoor ook minder kunstmatig
ik vind'm iig wat natuurlijker klinken in de langere delaytijden oscilleerd hij niet

Weet iemand een goed pedaal om een brom uit je signaal te krijgen? Als ik de effect loop van mijn gitaarversterker gebruik, ontstaat er een brom - zonder de effect loop is er niks aan de hand. Ik dacht misschien de Boss NS-2 of MXR M135.

Niet per se synth-gerelateerd, maar dat mag vast wel in dit topic :D

Welk effect zet je in je loop?
Is dat effect geaard?
En zo ja, verdwijnt de brom als je het effect in een ongeaard stopcontact doet?
Ik verwacht namelijk dat je last hebt van een aardlus.

Welk effect zet je in je loop?
Is dat effect geaard?
En zo ja, verdwijnt de brom als je het effect in een ongeaard stopcontact doet?
Ik verwacht namelijk dat je last hebt van een aardlus.

In de loop zitten een tuner, limiter, overdrive, chorus, delay en reverb. Deze voorzie ik van stroom via een Fuel Tank Chameleon van T-Rex. Maar of de boel geaard is... geen idee, zou je wel verwachten in een professionele oefenruimte, maar ik weet het niet zeker. Ik moet zeker meer aan een power conditioner denken als het door een aardlus komt?

Het lijkt erop dat er een lichte brom uit de versterker (Send) komt en dat die in de effect loop wordt uitversterkt voordat die weer terugkomt in de versterker (Return). Als ik niet de Send/Return gebruik, maar gewoon het signaal eerst door de effecten laat gaan en daarna pas de versterker in, hoor ik nauwelijks brom.

Back