Gitaar pedaaltjes

Ik had ooit een brom in mijn studio. Niks hielp, behalve een Electro Harmonix Hum Debugger.

ik heb de EHX flanger hoax besteld
t lijkt alsof ze er niet meer zijn, maar bij bax staat levertijd 3 weken
hij is nog maar 145 euro daar!

Erg leuk bakkie met dolle hond feedback ;)

hehe dolle hond feedback klinkt goed
heb trouwens hier nu ook even de EHX stereo polyphase
das ook een fijn dinkie heur!

Ik had ooit een brom in mijn studio. Niks hielp, behalve een Electro Harmonix Hum Debugger.

Bij nader inzien is het toch meer een diepe ruis dan een brom. Het lijkt erop dat de ruis o.a. ontstaat doordat ik de overdrive in de FX loop had gezet. Ik heb hem nu ervoor gezet en dit scheelt - ik kijk het even aan zo voordat ik zo'n pedaal aanschaf. Het is wel een wirwar van kabels nu, dus voor de zekerheid heb ik ook maar wat hoogwaardige kabels erbij gekocht.

heb nu een aantal dagen de EHX deluxe memory boy in huis gehad, maar heb hem uiteindelijk teruggebracht. Heb betere BBD delays gehoord, ook de memoryman vond ik beter. de memory boy heeft een ringmodulatie- achtige klank bij lange delaytijden, waarschijnlijk de clock van de BBD IC's. ook gaat er veel signaal verloren in het apparaat. ik houd het voorlopig wel bij de re-201 en in de computer de TAL dub. Voor live heb ik een L6 echo park die ik als aux effect op de mixer gebruik. hier zoek ik een vervanger voor.

ik zoek:
-niet duur
-tap tempo
-line level
-tape / dromerige, toch duidelijke klank
-niet te snel over zijn nek gaan

Het probleem met veel digitale emulaties is dat ze vaak statisch en dood klinken, er zit geen leven in, ondanks de modulatie en filter mogelijkheden. De strymon el capistan, boss re-20, line 6 dl4 / echo park heb ik gehad, en heb ze om die reden weggedaan. de delay staart klinkt elke keer hetzelfde.

heb nu een aantal dagen de EHX deluxe memory boy in huis gehad, maar heb hem uiteindelijk teruggebracht. Heb betere BBD delays gehoord, ook de memoryman vond ik beter. de memory boy heeft een ringmodulatie- achtige klank bij lange delaytijden,

Ja idd de memoryboy klinkt behoorlijk lofi, en dat is juist het sterke punt van de delay.

ook kun je er een mooie chorus uit persen

En als je bv een tape in het feedbackpad zet dat klinkt die echt als een vintage tapedelay.

Ik heb net het beestje gemod met een een gate / clock input voor taptempo, tap devide en expression mode.

voor mij is de memoryboy one of een kind en vind ik het crunchy grijze geluid juist erg lekker, en vooral de zelfoscilatie die ook er goed klinkt.

De line 6 echo park vind ik juist weer heel slecht.

Nou ja over smaak valt niet te twisten.

Maar als je een cleane sound zoekt voor je delay dan moet je tapedelays en bbd's denk ik vergeten en digitaal gaan.

Ben een beetje rond aan het kijken naar distortions om voornamelijk vieze kicks te maken.

Heb de DeuceTone rat op het oog en de Iron Ether QF2.
Iemand hier die me wat kan helpen in mijn keuze?

ik heb gisteren mn zelfontworpen fuzz (de stradivarifuzz) achter de novation drumstation gehangen en wauw wat klonk dat dik!!!! als je een beetje handig bent kun je dus zelf een fuzz/distortion bouwen speciaal voor dat doel! ik heb in mn fuzz twee trappen met filter hangen de eerste trap is een enkel transistor fuzz met lowpass filter om m minder snerpend te laten klinken en een dry/wet knop en de tweede trap is een drie transistor fuzz met dry/wet en regelbare high en lowpass filter. vooral door de filters klinken de kicks veel bruter dan zonder!!!!
ow en welke prijs zit je aan te denken... ik zou een speciale versie voor jou kunnen maken als je weet hoe je wilt klinken

De hoax flanger is binnen
Wat een lekker LEIP DING hehe
Nice man
Ooh en ook een colorsound wah.. Een ouwetje gekog.. Die is MOOI man

Ben een beetje rond aan het kijken naar distortions om voornamelijk vieze kicks te maken.

Heb de DeuceTone rat op het oog en de Iron Ether QF2.
Iemand hier die me wat kan helpen in mijn keuze?

kijk vooral naar een distortion met goede eq! als ik een kick door een mixer gooi voor tafel distortion dan vind ik t t leukst om ook met de eq te spelen... dus van die twee duidelijk de QF2! (als ik van de functies uitga) Wel jammer dat die knoppies volume zijn en geen distortion amount!

Ik overstuur mijn kicks momenteel ook over mijn tafel nu, maar wil nog wat extra distortion met ook een ander karakter toe kunnen voegen.
Mijn voorkeur lijkt ook uit te gaan naar de QF2 omdat hij multiband is.

Zelfbouw lijkt me ook wel wat trouwens!
Heb eerder al een x0xb0x gebouwd en vond dat ook erg leuk om te doen..

Misschien maar eens induiken.

voor drums gebruik ik vooral russiese big muffs(of de bas BM) swollen pickle of een mastotron met een big muff erachter want die hebben sustain wat op drums als een soort decay werkt
die iron ether staat ook op m'n verlanglijstje

ik heb de EHX bassblogger voor op basgitaar
denk dat je die voor kicksen ook wel kunt gebruiken
en
kost geen drol

kijk vooral naar een distortion met goede eq! als ik een kick door een mixer gooi voor tafel distortion dan vind ik t t leukst om ook met de eq te spelen... dus van die twee duidelijk de QF2! (als ik van de functies uitga) Wel jammer dat die knoppies volume zijn en geen distortion amount!

Ik heb de QF2 en de 'EQ' is niet echt bijzonder. EQ zou ik gewoon in je DAW doen, en vanuit daar naar je distortie gaan. Vaak moet je heel specifieke frequenties boosten en cutten, en dan gaat naar mijn mening toch het beste in je DAW. Maar goed, zo heeft iedereen zijn of haar voorkeur.

Qua oversturing vind ik de QF2 het beste wat ik heb gehoord. Mooie klank :) Wel jammer dat er een soort van 'hiss' in je sound komt...

Back