Gitaar pedaaltjes

Heeft iemand hier ervaring met de EHX bass big muff?
Ik speel in mijn band baspartijen op een Moog little phatty en wil hem (nog) smeriger laten klinken. Ik lees alleen overal dat het pedaal niet goed werkt met actieve basgitaren. Ben benieuwd of de hardere output van een synth geen problemen geeft met een gitaar pedaaltje.

Heeft iemand hier ervaring met de EHX bass big muff?
Ik speel in mijn band baspartijen op een Moog little phatty en wil hem (nog) smeriger laten klinken. Ik lees alleen overal dat het pedaal niet goed werkt met actieve basgitaren. Ben benieuwd of de hardere output van een synth geen problemen geeft met een gitaar pedaaltje.

Ik gebruik deze combo, Werkt prima geen last van de harde output van de moog.
Ik vind het een hele lekkere ruige distortion, Moet alleen nog de dry output aanlsuiten dan kan je mooi dry en wet samen mixen.
Gebruik hem zelf het meest in normal mode.... de bass boost vind ik meestal niet zo mooi klinken en dry vind ik weer te dun worden, maar ik maak dan ook techno en bespeel de moog niet als instrument in een band.

Ik gebruik ook wat pedalen op mn orgeltje. Is een Elka X50.

- Boss RT 20 lesliesimulator (klinkt errug fijn!)
- Biyang RV10 Reverb. Goedkoop analoge reverb, maar klinkt goed.
- Dunlop Crybaby met een mod (hele wah bereik kan je lager verschuiven)

Verder nog 2 custom pedalen:

- Overdrive op basis van DOD 250 (laat lekker veel laag door)
- Clean boost op basis van een schema van Jack Orman

Moet zeggen dat die pedalen ontzettend verslavend zijn! Vooral nu ik het zelfbouwen heb ontdekt:P

gr Olav

Attachments

• Copy of PICT5879.JPG
    Copy of PICT5879.JPG
    220,7 KB · Bekeken: 93
Ziet er leuk uit Olaf!

Thnx! Zo'n wah met overdrive aan een orgel klinkt ook gewoon erg lekker. Wah voor de overdrive geeft mogelijkheden om een soort 'sweet spot' te vinden zodat hij echt gaat schreeuwen. De wah op het eind werkt meer als een instelbaar filter, maar bij beweging wel het typerende 'wah' geluid.

Voor de fun binnenkort ook maar eens kijken naar een coole diy fuzz

Maakt dat echt veel uit dan?

De een zegt dat het allemaal geen flikker scheelt, de ander zegt een subtiel verschil...................ik weet het niet meer.

30 eur uitgeven voor een subtiel verschil, is niet zo mijn ding :)

Blijft een lekker ding die zipper.

De een zegt dat het allemaal geen flikker scheelt, de ander zegt een subtiel verschil...................ik weet het niet meer.

30 eur uitgeven voor een subtiel verschil, is niet zo mijn ding :)

Jij geeft liever 30 euro uit als het geen flikker scheelt?
:D:P

Ik heb toch maar een El Capistan gekocht, maar volgens mij is er iets mis mee. De delay tijd is altijd snel. Als ik hem langzaam zet, gaat hij zodra hij signaal krijgt, weer naar snel. Doe ik iets fout?

Oi jena je moet die 12AX7 buisjes eens vervangen door Sovtek ECC83 LPS (longplate spiralfilment) buizen :halleluja

hm, heb er maar eens eentje gekocht, omdat je deze wel vaker hebt genoemd. maar hij klinkt precies hetzelfde als de EHX 12ax7 hier. vind het niets spectaculairs, dan liever een nieuwe tungsol of jj, of oude tungsol of rca :luv:

die Strymon pedalen vind ik wel gaaf, heb wat demos gehoord en ben zeker onder de indruk maar de prijs is mij iets te heftig.

hm, heb er maar eens eentje gekocht, omdat je deze wel vaker hebt genoemd. maar hij klinkt precies hetzelfde als de EHX 12ax7 hier. vind het niets spectaculairs, dan liever een nieuwe tungsol of jj, of oude tungsol of rca :luv:

Die LPSjes hebben echt wel minder ruis en eerlijker geluid dan ehx, en tungsol of jj is zeker niet veel beter. Een maatje van mij die een absoluut gehoor heeft,wordt zelfs nijdig wanneer je dit soort dingen zegt. Hij heeft net een van de best klinkende TB3-2000 buizenversterkers gebouwd. Maar waneer hij dit soort tips geeft luister ik maar naar hem, want kwa buizen zijn er ech weinig mensen die meer weten. Daarnaast is het ook best wel een prijs verschil, die de moeite ook niet echt waard is om dure jj's ofzo te nemen.
Daarnaast hoort hij tot +- 31Khz, wat vrij extreem is. Want mijn gehoor stopt echt bij 22 Khz.

heb vorige week een yamaha DDS-100 gekocht voor 25,- :)
oei wat klinkt deze lekker! ik heb een boss dd3 een ibanez tonelock delay een vintage dod/digitech delay pedaaltje en deze is echt verruit het fijnst... ben er dus blij mee. (heeft gisteren meteen het podium gezien op een festivalletje in Delft)

wat mij opviel toen ik m open maakte (doe ik altijd even met vintage/oude gear) was dat er ergens psk op de printplaat staat. Nou heb ik een chorus pedaaltje van het merk PSK dat weer een ripoff van boss is... en ja ik weet 100% zeker dat het een origineel pedaal van yamaha is waar niet mee is gekloot.
...
...
hoe?

ik heb net een nieuwe MF-103 leuk ding alleen hebben ze er nu andere verf op zitten en kan je er geen stickers meer opplakken
best wel klote, want ik heb op al de MF's op de bovenkant zo'n cassette sticker zodat ik geen effecten limbo hoef te doen waneer ik de CV inputs gebruik
jammer dat ze niet de CV inputs op de bovenzijde hebben geplaatst

Die LPSjes hebben echt wel minder ruis en eerlijker geluid dan ehx, en tungsol of jj is zeker niet veel beter. Een maatje van mij die een absoluut gehoor heeft,wordt zelfs nijdig wanneer je dit soort dingen zegt. Hij heeft net een van de best klinkende TB3-2000 buizenversterkers gebouwd. Maar waneer hij dit soort tips geeft luister ik maar naar hem, want kwa buizen zijn er ech weinig mensen die meer weten. Daarnaast is het ook best wel een prijs verschil, die de moeite ook niet echt waard is om dure jj's ofzo te nemen.
Daarnaast hoort hij tot +- 31Khz, wat vrij extreem is. Want mijn gehoor stopt echt bij 22 Khz.
je moet met je eigen oren luisteren
en daarbij, wat zegt een absoluut gehoor nou over buizen
van die Khz-en geloof ik geen REET

van die Khz-en geloof ik geen REET

dat intereseerd mij geen reet, want zoals je vaker bij auties ziet is hun gehoor veel beter dan bij ons
dat jij geen feiten geloofd is dus helemaal niet interesant

Back