Gitaar pedaaltjes

ik ben ook weel in die delay geïntereseerd, maar kan nergens vinden hoelang de delay tijd nou is
een prima vervanger van de moog mf-104z(iig goedkoper)

weet ik ook niet precies, maar hoe trager je de delay tijd zet des te harder hij gaat zelf oscilleren/bitcrushen

Nou, ik heb er maar 2 besteld. De Delay, en de Blood Overdrive. Voor (inclusief shipping) 57 euro totaal.

Ik lees dat hij in ieder geval niet wil zelf-oscilleren, da's jammer. Maar ja, voor maar ruim €20 kun je je haast geen buil vallen he.

En ze zijn al binnen. Eerste oordeel: top! De constructie is uitstekend. Metaal, goede knoppen, goede bedrukking. Geleverd inclusief batterij. De delay oscilleert niet, maar klinkt wel goed. De distortion vind ik wat minder bruikbaar, maar ik vind een Tubescreamer dan ook niet zo leuk.

Ik heb er naar zitten kijken, wil hem misschien kopen om te proberen, want er zijn veel positieve reacties op. Leuk om te hebben voor dat geld, maar beetje flauw als 'ie digitaal zou zijn en ze er analoog op zetten... Als je kaas koopt en er staat oude kaas op, dan verwacht je ook oude kaas en geen jonge, ja toch.

Voor 20 euro kan je ook niet verwachten dat een delay analoog is, pt2399 is een simpel goedkoop chippie waarmee redelijk vreemde modulatie en dergelijke mogelijk is. Is ook bedoelt om BBD chips te imiteren en doet dat redelijk goed naar mijn mening..

Behringer heeft anders een echo pedaaltje voor nog geen 20 euro, dat echt analoog is.

Oh ja, de vd400 bedoel je neem ik aan dan? Die kende ik nog niet, alleen die halve Deluxe Memory Man clone van ze.. Chip in die vd400 schijnt in ieder geval wel ok te zijn, word ook in de betere boutique delays van het moment gebruikt.. CoolAudio V3205 chip zijn dat..

Heb nog een Tandy Realistic "echt analoog" delay kastje uit de jaren 80 staan (die ze "Reverb" noemen :erm:) die ik tot mijn verbazing voor €50 verkocht zag worden hier op het forum. Ik zal es kijken wat er in dat ding zit.
Reverb.jpg

[edit]Allemachtig! Begint dat soort crap nou ook al vintage prijzen te krijgen? Click [/edit]

Laatst gewijzigd:
zal wel een enorme noob-vraag zijn, maar toch:

hebben jullie van elk effect er twee om stereo te kunnen blijven spelen? Of ...
Kortom hoe doen jullie het met stereo signalen en mono-effecten?

Back