Gitaar pedaaltjes

Zo, net twee nieuwe pedaaltjes binnen:

Iron Ether Xerograph Deluxe
AMT F-1

Die Iron Ether is echt een geweldige envelope filter, een van de beste die ik ben tegengekomen. Hij kan ook statisch filteren. De AMT is een analoge simulatie van een Fender Twin versterker, over mijn Rhodes klinkt die te gek. Beide geweldige aanwinsten.

Nice pedaaltjes Jeroen, ze lijken me beide ook interessant in mijn chain

heb je een opname toevallig?

Wat denken jullie van Radial Engineering Tonebone Plexitube / Mesa Boogie Throtlle Box / Seymour Ducan SFX04 Twin Tube Mayhem ? Heeft iemand deze ? Ik zit te denken om deze aan te kopen , maar ik ben benieuwd naar de mening van degene die deze heeft gehad en heeft gebruikt !

Vorige week weer een pendaaltje gescoord, de Malekko Ekko 616. Eerder dit jaar m'n memory man verkocht, maar ik MOET gewoon een BBD delay hebben :D

De Malekko is echt een fijn ding! In vergelijking tot de memory man een stuk minder ruig. Hij overstuurt de BBD veel minder snel. Je kunt dus veel meer feedback gebruiken met langere delays voordat ie gaat resoneren. Erg geschikt voor meer dromerige langere delays.

Hey, heeft iemand hier ervaring met Line 6 pedalen? Ik ga morgen eens effe bij de Feedback wat ophalen, en heb al met een ander forumlid wat ge-PB't over pedalen enzo, maar ben benieuwd naar jullie mening! Ik lees soms wat angstvallige berichten over met name de DL4/FM4 stompboxes die soms nogal wat kuren vertonen. Ik weet dat voor bijvoorbeeld echo en reverb pedalen dingen van Eventide nogal tof zijn, maar die zijn ook wel een beetje aan de prijs volgens mij :P

Ik heb de M5, dat is wel een leuk ding. Beter iig dan de effecten in de Pod XT die ik ook heb. Ik heb ook de Eventide Space. De effecten daaruit zijn geweldig, ik vind hem echter relatief veel storen ('digitale' ruis). Mijn Strymon Timeline heeft dat bv helemaal niet.

Je zou ook 's kunnen kijken naar de Zoom MS-50G, nieuwer en goedkoper dacht ik.
Ik ben geen uitgebreide kenner van vintage gitaarpedalen, dus heb geen flauw idee hoe dicht de modellen van de Zoom in de buurt komen van de originelen. Maar de amp simulaties en enkele effecten zijn zeer bruikbaar in mijn geval. Voordeel is dat je met dit pedaaltje toch 'effect chains' kunt maken van meedere effecten. Voor zover ik weet kan de M5 dat niet.

Ik heb de Zoom MS-70G en het is inderdaad echt bizar hoeveel die kan voor dat geld. Van harte aanbevolen!

Na een bezoekje gedaan te hebben bij iemand met een flinke pedalen verzameling begint het pedalenvirus bij mij ook weer op te komen.

Ik wilde eerst weer een ring modulator aanschaffen.
Zat te denken aan de way huge ringworm maar las van onrust nv in deze thread dat hij niet echt een fan is van way huge terwijl mij dit wel toffe pedalen lijken.
Heb laatst de minifooger gebruikt in iemand anders studio. Vond hem wel ok maar die way huge heeft wat meer mogelijkheden.

Heeft iemand nog wat tips voor pedalen? Niet alleen ringmod.. Ook Delay fuzz phaser chorus etc
Ik heb naar zvex jhs drno ehx gekeken en nog wat van die handgeschilderde doosjes.

Vraag me ook af of je nou betaald omdat er een handgeschildert poppetje op staat of dat het ook echt het geld waard is wat sommige vragen.

Lees hier en daar ook dat een chineze analoge delay van een paar tientjes soms net zo goed klinkt als een pedaal met leuk tekstje erop..

Kan iemand mij een beetje op weg helpen qua merken waar ik naar kan kijken?

Ik ben zelf erg fan van Tech21 pedalen :). Heb zelf de Chorus en de Delay. Deze hebben erg veel mogelijkheden tov. soortgelijke pedalen.
Daarnaast heb ik een Digitech Supernatural wat je zou kunnen beschouwen als een goedkope Eventide reverb. Erg lang reverb decays en meerdere complexe algoritmes.
kwa distortions heb je bv. de ProCo RAT, MXR Distortion+ en natuurlijk de Big Muff.

Maar 1 ding blijft belangrijk en dat is dat niet alle combinaties kwa pedalen, routing en instrument goed werken.
Zo werkt bv de Tech 21 chorus ideaal op mijn Prophet 600, maar op de PolySix klinkt ie gelijk een stuk minder.

Na een bezoekje gedaan te hebben bij iemand met een flinke pedalen verzameling begint het pedalenvirus bij mij ook weer op te komen.

Pas maar op, pedalen zijn een onuitputtelijke bron van GAS. :P
Veel pedalen zijn in combinatie met gitaar mooier dan met een synth vind ik, dus ik ben daar juist mee gestopt en gebruik liever plugins. Een uitzondering is bijvoorbeeld de Pigtronix Fat Drive, die klinkt op gitaar maar zo-zo, en op synths juist wel cool. Maar mijn advies mag je met een korreltje zout nemen omdat ik dat pedaaltje juist te koop heb staan. :o:
Vaak is het toch gewoon een kwestie van uitproberen, omdat, wat Pianoman al schrijft, het allemaal erg afhangt van welke bron je erdoor gooit en met welke pedalen je het combineert.

Die Rat heb ik gehad.. weet eigenlijk niet waarom ik die doorverkocht heb.
Big Muff ook dacht ik. Had aardig wat pedalen Moogerfooger etc maar opeens klaar mee en de deur uitgedaan.. en nu wil ik weer pedalen :D

Als ik zoek op internet kom ik bijna nooit info tegen over gebruik met synths of drums/computers..

De Moogerfooger ring heb ik laatst bij iemand alle tracks die we gemaakt hebben d
op drums gebruikt. Alleen een randje op de hihats maar ook kicks.

Het is mischien een goed plan om info te verzamelen zoals die van jou..dat een bepaalde chorus niet werkt met bv de Polysix..

Een kennis van mij gebruikt de Zvex Mastotron om een 'randje' aan zn drums te geven.

Ik had zelf al bijna een Minifooger drive hiervoor gekocht omdat ik dan denk moog warm vol etc.

En in die studio waar ik laatst had gewerkt stond ook een Moogerfooger delay pedaal.. en nu was aan het kijken voor alternatieven en zo kwam ik op de Supa Puss uit van Way Huge.

En nu zit ik al een week lang naar pedalen te kijken en word ik gestoord van die gitaar spelende rukkers met allemaal het zelfde loopje/rifje }:|

Ik ben zelf erg fan van Tech21 pedalen :). Heb zelf de Chorus en de Delay. Deze hebben erg veel mogelijkheden tov. soortgelijke pedalen.
Daarnaast heb ik een Digitech Supernatural wat je zou kunnen beschouwen als een goedkope Eventide reverb. Erg lang reverb decays en meerdere complexe algoritmes.
kwa distortions heb je bv. de ProCo RAT, MXR Distortion+ en natuurlijk de Big Muff.

Maar 1 ding blijft belangrijk en dat is dat niet alle combinaties kwa pedalen, routing en instrument goed werken.
Zo werkt bv de Tech 21 chorus ideaal op mijn Prophet 600, maar op de PolySix klinkt ie gelijk een stuk minder.

Nog meer gas.. zal mn vriendin blij mee zijn

Pas maar op, pedalen zijn een onuitputtelijke bron van GAS. :P
Veel pedalen zijn in combinatie met gitaar mooier dan met een synth vind ik, dus ik ben daar juist mee gestopt en gebruik liever plugins. Een uitzondering is bijvoorbeeld de Pigtronix Fat Drive, die klinkt op gitaar maar zo-zo, en op synths juist wel cool. Maar mijn advies mag je met een korreltje zout nemen omdat ik dat pedaaltje juist te koop heb staan. :o:
Vaak is het toch gewoon een kwestie van uitproberen, omdat, wat Pianoman al schrijft, het allemaal erg afhangt van welke bron je erdoor gooit en met welke pedalen je het combineert.

Ik heb goede ervaringen met chinese klonen (zie bv www.donnerdeal.com). Effe googlen en je ziet snel welk pedaal een kloon van wat is. Ik heb inmiddels wel zo'n 60 pedaaltjes langs zien komen. Blijvertjes voor mij:

- Alles van Strymon
- OCD (of een clone) - voor vervorming
- Way Huge Swollen Pickle (ik heb de Dirty donny editie) --> verreweg de beste fuzz voor Synths

Ok cool.

Die Swollen Pickle zit ik al een tijdje naar te kijken.
Heb jij ook een minifooger drive gehad? Is dat echt iets heel anders als de Pickle?

Ik heb goede ervaringen met chinese klonen (zie bv www.donnerdeal.com). Effe googlen en je ziet snel welk pedaal een kloon van wat is. Ik heb inmiddels wel zo'n 60 pedaaltjes langs zien komen. Blijvertjes voor mij:

- Alles van Strymon
- OCD (of een clone) - voor vervorming
- Way Huge Swollen Pickle (ik heb de Dirty donny editie) --> verreweg de beste fuzz voor Synths

De Moogerfooger heb ik ook. Ook leuk, maar heel anders in effect. Een stuk subtieler ook dan de Swollen Pickle, maar ook zeker de moeite waard.

Ik durf het bijna niet te vragen.. Zou je een klein mp3 tje van de pickle kunnen posten?
Heb een aantal youtube filmpjes gezien van de minifooger op drums en synths maar nog niet van de pickle.

De Moogerfooger heb ik ook. Ook leuk, maar heel anders in effect. Een stuk subtieler ook dan de Swollen Pickle, maar ook zeker de moeite waard.

Back