onrust nv
Onrust industriƫele audio
zo voor't eerst dat ik serieuze GAS perikelen van een digitale delay krijg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

. Heb zelf de Chorus en de Delay. Deze hebben erg veel mogelijkheden tov. soortgelijke pedalen.Na een bezoekje gedaan te hebben bij iemand met een flinke pedalen verzameling begint het pedalenvirus bij mij ook weer op te komen.

Ik ben zelf erg fan van Tech21 pedalen. Heb zelf de Chorus en de Delay. Deze hebben erg veel mogelijkheden tov. soortgelijke pedalen.
Daarnaast heb ik een Digitech Supernatural wat je zou kunnen beschouwen als een goedkope Eventide reverb. Erg lang reverb decays en meerdere complexe algoritmes.
kwa distortions heb je bv. de ProCo RAT, MXR Distortion+ en natuurlijk de Big Muff.
Maar 1 ding blijft belangrijk en dat is dat niet alle combinaties kwa pedalen, routing en instrument goed werken.
Zo werkt bv de Tech 21 chorus ideaal op mijn Prophet 600, maar op de PolySix klinkt ie gelijk een stuk minder.
Pas maar op, pedalen zijn een onuitputtelijke bron van GAS.
Veel pedalen zijn in combinatie met gitaar mooier dan met een synth vind ik, dus ik ben daar juist mee gestopt en gebruik liever plugins. Een uitzondering is bijvoorbeeld de Pigtronix Fat Drive, die klinkt op gitaar maar zo-zo, en op synths juist wel cool. Maar mijn advies mag je met een korreltje zout nemen omdat ik dat pedaaltje juist te koop heb staan.![]()
Vaak is het toch gewoon een kwestie van uitproberen, omdat, wat Pianoman al schrijft, het allemaal erg afhangt van welke bron je erdoor gooit en met welke pedalen je het combineert.
Ik heb goede ervaringen met chinese klonen (zie bv www.donnerdeal.com). Effe googlen en je ziet snel welk pedaal een kloon van wat is. Ik heb inmiddels wel zo'n 60 pedaaltjes langs zien komen. Blijvertjes voor mij:
- Alles van Strymon
- OCD (of een clone) - voor vervorming
- Way Huge Swollen Pickle (ik heb de Dirty donny editie) --> verreweg de beste fuzz voor Synths
De Moogerfooger heb ik ook. Ook leuk, maar heel anders in effect. Een stuk subtieler ook dan de Swollen Pickle, maar ook zeker de moeite waard.