Hoe lang doe je gemiddeld over een track?

Hoe lang doe je gemiddeld over een track?

• 1 dag

Stemmen: 11 10,1%
  • 2 - 3 dagen

Stemmen: 15 13,8%
  • 4- 7 dagen

Stemmen: 17 15,6%
  • meer dan een week

Stemmen: 26 23,9%
  • meer dan een maand

Stemmen: 40 36,7%

• Totaal aantal stemmers
    109
Wil ik tot iets goeds komen waar ikzelf 100% achter kan staan dan gaat daar toch zeker meer dan 1 week in zitten. Meestal zo rond de drie weken aan tijd verspreid over misschien wel 4-5 weken. Het gaat er namelijk bij mij ook vaak om dat ik even afstand moet nemen en er dus een paar dagen niet naar omkijken. Zo krijg je meestal weer een frisse kijk op de zaken!

Eric

nou het echt bouwen van een track doe ik in maximaal een dag. daar komt dan nog het uitmixen bij. maar voordat ik een track afmaak zijn we al weer een maand verder.
dat is echt een probleem van mij dat ik niks afmaak

Heel verschillend.. Als CraZ en ik een paar dagen achter elkaar bezig zijn hebben we een paar nummers (voor live, dus geen producties). Andere nummers duren maanden...
Voorbeelden:
  • 1983 voor het forum gemaakt in ongeveer 2 uur.
  • Machina maanden.

meer dan een week
en als het meer dan een maand duurt gooi ik em weg

Kan echt heel snel gaan als ik aan het jammen ben en de boel gelijk opneem. Soms heb ik in een paar minuten alle ingrienten klaar staan en dan wordt dat zo een nummer.
Het hangt natuurlijk ook af van wat voor muziek je maakt en wanneer je tevreden bent.

Het is heel verschillend, maar gemiddeld zo'n 2-3 dagen... Ja, ik weet het... Dat is te horen ook ;)

Auxillary en ik zijn al vanaf begin dit jaar bezig met een trance track (die nu al erg goed klinkt), dus zo kan het ook :)

Ik produceer nu alleen nog maar met Reason... ik ga langzamerhand overstappen op de hardware, maar een probleem bij mij is echt dat ik niks af maak. Ik heb een hele zooi loopjes die best wel lekker klinken, maar ik maak er gewoon niks omheen.
Dat heeft bij mij trouwens ook te maken met de geluiden die uit Reason komen, een van de redenen waarom ik nu overstap op de hardware.

Ja zit nogal wat verschil in... soms binnen twee avonden een nummer af... soms blijf ik steken enkomt een nummer nooit meer af... en dan bak ik tussendoor nog twee andere nummers zeg maar...

Het is ook net hoe je het ziet.

Ik ben haast nooit langer aan een nummer bezig dan 3 uur op zo'n dag. Dus je zou 3 dagen als één totale dag kunnen zien ;) :bekdicht:

Maar ach het ligt toch altijd aan het moment, je gemoedstoestand, hoe goed je je eigen nummer vindt etc. etc. hoe snel je een nummer af hebt.

meestal 1 dag...soms 2 dagen...en als ik met vocalen werk een paar dagen...en een dag is bij mij van 11.00u tot 18.00u

een dag is voor mij 20.00 tot 23.00 ...

Verschilt bij mij ook heel erg. Minimaal 2 dagen en sommige komen lijkt wel nooit af. Het gekke is dat die van 2 dagen dan vaak nog beter klinken dan waar je heel lang over doet...

Origineel geplaatst door TraiZor
Verschilt bij mij ook heel erg. Minimaal 2 dagen en sommige komen lijkt wel nooit af. Het gekke is dat die van 2 dagen dan vaak nog beter klinken dan waar je heel lang over doet...

Echt wazig! Dat heb ik ook!!!!

De dingen die echt gelijk goed klinken moet je ook niet gaan veranderen vind ik!

Ik heb vannacht nog een nummer zitten maken (met de koptelefoon op natuurlijk), dat best wel lekker klinkt. Maar voordat ik zuks dan ook echt helemaal gefinetuned heb zijn we zo weer een week verder.

Ik blijf altijd klooien met het volume, pan, effecten enzow.

Niet langer dan 5 uur:)
Tjah ik kan echt geen dagen bezig zijn met een track.
Als ik een nummer maak zet ik mijn shit aan en ga ik gewoon bezig. Meestal ben ik na 3 uurtjes wel klaar, tenzij ik bezig ga met veel samples die ik allemaal moet knippen en pitchen.
Ik denk wel dat hier verandering in komt als ik mijn Korg d1600 krijg. K heb me voorgenomen om dan echt eens serieus met muziek bezig te gaan.

De optie 'Ik maak nooit iets af' was voor mij een goede geweest :)
Meestal begin ik heel enthousiast aan een nummer, maar na verloop van tijd zet ik mezelf zo vast in m'n eigen compositie, dat ik 'm maar aan de kant gooi. Het komt misschien ook omdat ik eigenlijk alles step-time doe.
Laatste weken is het nog erger, gezien ik me gewoon geen tijd gun om eens wat te maken. Ik zet m'n synths aan, start Cakewalk op, jengel wat op m'n toetsenbord en zet de zooi weer uit omdat het gewoon niet lukt... :(

Misschien gaat andere software uitkomst bieden (Ztracker).

Origineel geplaatst door MSXUser
De optie 'Ik maak nooit iets af' was voor mij een goede geweest :)
Meestal begin ik heel enthousiast aan een nummer, maar na verloop van tijd zet ik mezelf zo vast in m'n eigen compositie, dat ik 'm maar aan de kant gooi. Het komt misschien ook omdat ik eigenlijk alles step-time doe.
Laatste weken is het nog erger, gezien ik me gewoon geen tijd gun om eens wat te maken. Ik zet m'n synths aan, start Cakewalk op, jengel wat op m'n toetsenbord en zet de zooi weer uit omdat het gewoon niet lukt... :(

Misschien gaat andere software uitkomst bieden (Ztracker).

wat vaak wil helpen is om samen met iemand anders muziek te maken...dan heb je iemand die knopen kan doorhakken of een soort poortwachter voor de ideeen is..
het werkt bij mij in ieder geval erg goed...dat is denk ik ook de reden dat we vrij snel werken. het gebeurt vaak dat ik gewoon maar zit te klooien op de apparaten, dan hoor ik er op dat moment misschien niks in en zou ik ,als ik in m'n eentje was er niet mee verder gaan. maar dan roept mijn waarde collega 'hier moeten we iets mee doen!' achteraf ben ik daar dan erg blij mee!

(oh ja..een erg handige functie in logic: stel je bent gewoon maar iets aan het pingelen op je keyboard. opeens denk je dit was een geniale riff, maar ik heb het niet opgenomen! druk dan 'shift-enter' en voila: daar staat het stuk wat je net hebt ingespeeld...)

Back