Hoe lang doe je gemiddeld over een track?

Hoe lang doe je gemiddeld over een track?

• 1 dag

Stemmen: 11 10,1%
  • 2 - 3 dagen

Stemmen: 15 13,8%
  • 4- 7 dagen

Stemmen: 17 15,6%
  • meer dan een week

Stemmen: 26 23,9%
  • meer dan een maand

Stemmen: 40 36,7%

• Totaal aantal stemmers
    109
met z'n tweeen tracks maken kan heel erg oke werken ja.
Bij mij is vaak wel zo dat er binnen de eerste 5 uur een goede structuur lees arrangement moet zijn van een minuut of 3.

Daarna komt het vaak op discipline aan :(

maar zoals dobre zegt is de feedback van iemand anders (lees geen vrienden maar muziekkaal waardige partner)soms cruciaal om de knopen door te hakken.

Konden die andere personen nou netzo gaat als ik met me bakken omgaan dan zou het helenmaal idiaal zijn.

kwmaik namelijk gewoon niet meer van me bank af ;)

effectief genomen, 2-3 dagen. Maar ben iemand die graag wat experimenteert met nieuwe mogelijkheden etc. En moet zelf ook nog steeds veel leren, ben pas jaar bezig met het digitaal muziek maken

Maar hou maar even 2-3 dagen aan

ik maak ongeveer 1 track per jaar waarvan ik zeg "goh, die is nou echt af."

maar als ik een live optreden heb en ik moet nog 45 minuten volkrijgen dan is dat ook in 2 avonden te doen.

Hi

Dat ligt aan de stemming waar ik in ben... soms 1 a 2 dagen... soms een paar weken .....maar soms ook veel langer omdat ik niet meer in de sfeer van het nummer ben... dan kan een onaf nummer soms een halfjaar op de plank blijven liggen en dan in een keer.. kan ik er weer mee verder...

gr
Snah

Voor mij is het niet echt een probleem om een stuk muziek van begin tot einde af te krijgen in een niet al te lange periode. Het duurt bij mij alleen erg lang om inspiratie te krijgen alvorens echt te beginnen . Als ik me eenmaal ' goed ' voel ,stamp ik er in een paar weken, paar ( soms ) totaal verschillende tracks uit .

gr.

milka

dat klinkt herkenbaar.. bij mij werkt dat ook zo... als ik een vlaag van inspiratie heb kan ik in een redelijk korte tijd heel productief zijn... gebeurtenissen zijn bij vaak een aaneiding...

:peukie:

meestal maak ik de basis in ongeveer 4 a 6 uur.....daarna is het laten rusten, veel luisteren, notities maken, en vervolgens een paar keer 2 a 3 uurtjes per keer, meestal niet meer dan 3 keer, de opmerkingen verwerken....dan moet ie klaar zijn

het is nu een pijnlijk proces van wekenlang 'gisten'. Ik kan gewoon geen snelle stukken maken, omdat mijn rare geest telkens weer nieuwe inventies te voorschijn tovert. DUs worden het uigebreide stukken.

Maar het ligt natuurlijk ook aan technische ervaring, iemand die jarenlang in het vak bezig is zal minder tijd hoevel te besteden aan software leren, opbouwen van je stijl, techniek, etc.

Een track af ?
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat een track af was.
Meestal = de compositie redeijk af en dan mix ik het niet meer af (komt misschien ook omdat ik er ook niet zo'n held in ben).
Maar meestal = de compositie wel in een dag a week klaar of wordt helemaal niet afgemaakt.

Ik ben zeer ongeduldig...

Maximaal 1/2 dag...het langste was 1 dag..

Vaak als ik na 2 uur nog niets interessants heb, stop ik ermee!

Tja, heel herkenbaar allemaal.
Moet wel zeggen dat ik voor mijzelf er na 10 jaar achter ben wat het beste resultaat geeft:
Live sequencen! Ik werk een paar dagen met vele patterns/loops ect. Die speel ik snel in zonder er bij na te denken. Daar zit ik vervolgens mee te spelen/ combineren = 100% fun.
Dan doe ik een Live act. en neem het die dag op of de dag erna = 100% fun.
Resultaat een CD (+/- een uur) met een hele levendige mix en natuurlijk wat foutjes, is dat erg? Vroeger vond ik van wel, maar de spontaniteit en flow van de mix is zoveel beter dan het dagenlang polijsten van een track om er vervolgens niets meer in te horen = frustratie . Ik was een nummer altijd zat tegen de tijd dat hij klaar was = frustratie, nu kan ik met veel plezier luisteren naar een eigen gemaakte compilatie, ik ben af en toe gewoon verbaast hoe ik iets gedaan heb.

Zeg nu zelf, de nummers die je snel gemaakt hebt zijn vaak de beste, en bij jammen, daar komen vaak de beste ideeen.
Advies: Veel jammen, totdat je er zo bedreven in bent dat je in 1 keer een track kunt opnemen, foutjes kun je er altijd nog uitknippen of gewoon de boel als audio remixen. Een instrument bespelen leer je ook niet in een dag, je moet gewoon je sequencer/groovebox/whatever ook leren bespelen!

I rest my case, Roonan.

Meestal doe ik een paar dagen om de basis voor een track te maken. En dan meestal nog een maand of zo om wat kleine dingen aan te passen, zodat het geheel leuk blijft om naar de luisteren, dus een break erin, een leuke drumroffel, of het basslijntje iets aanpassen.
Daarna gaat ie een maand in de kast (oftewel ik ga met andere tracks bezig) en daarna beluister ik hem nog eens om met een nucter oor te beluisteren of het wat was.

Soms ben ik echt enthousiast bezig met iets, maar is het gewoon prut.

Ik maak de track zelf in 1 dag meestal maar meestal ben ik nog heel wat losse uurtjes aan het finetunen.

7 trax in 1 maand bij mij is geen uitzondering8o)

Back