geen antwoord, geen drumcomputer

feme

! P r i n g l e s !
Hey,
Ik ben van plan om een RM1X te kopen. + ik erf de Kurzweil K2000 over van vader.

Maar qua geluid, hoe krijg ik dat. Heb ik dan een versterker nodig? Kan ik die te samen daarop aansluiten? Extra benodigdheden? Prijs is ook niet onbelangrijk... Of is het beter om dan te kiezen voor software seq. en daar boxen op aan te sluiten. En als ik soft. seq. dan is het op een oude atari...
Dus verlos mij van mijn lijden!

Thnx :halleluja

Sean

Je hebt idd. een versterker nodig + boxen, je kan ook nog gaan voor actieve monitors (versterker is dan ingebouwd).
Een kleine mixer ga je ook nodig hebben tussen je rm1x, kurz en je afluistering.

succes.

En wat is het slimste: monitor of boxen? Wat is de beste prijs/kwaliteit? En heb ik een mixer voor alletwee de keuzes nodig en hoeveel moet ik aan zoiets spenderen? Het is slechts mijn eerste kennismaking met synthwereld.
En hebik dit ook allemaal nodig als ik koptelefoon gebruik.

Thnx
Sean

Origineel geplaatst door feme
En wat is het slimste: monitor of boxen? Wat is de beste prijs/kwaliteit? En heb ik een mixer voor alletwee de keuzes nodig en hoeveel moet ik aan zoiets spenderen? Het is slechts mijn eerste kennismaking met synthwereld.
En hebik dit ook allemaal nodig als ik koptelefoon gebruik.

Thnx
Sean

een monitor is een box...

beste prijs kwaliteit tja... ga naar feedback ofzo en find out. koop ze op gehoor. weet je wel waar een monitor precies voor dient? Als je gaat mixen monitoren als je monitoring voor het spelen nodig heb hifi.
voor beiden idd mixer nodig. behringer voor 60 euro is genoeg en werkt goed voor je doel. ook voor koptelefoon heb je mixer nodig. Die heb je altijd nodig :)

Vraag even of iemand een keertje bij je langs komt om een en ander uit te leggen.

Jouw vragen zijn zo dat ik zeg dat je iemand nodig hebt die je een aantal begrippen uitlegt zodat je stukken beter geholpen kan worden op zo'n directe (en gezellige) manier.

Denk dat je maar eens moet vragen welke Belg je wil ea uit wil leggen die bij je in de buurt woont. (kweenie waar je woont)

Ik ken niet meteen iemand die meer weet als mij op dit vlak. En nu je het toch vraagt antwerpe

En trouwens ik weet voorlopig genoeg. Thnx Thnx

Sean

Als je het mij vraagt, moet je gewoon zelf een beetje gaan rondzoeken op het internet wat alles betekend.
Je kan 1: niet verwachten dat iedereen alles aan je uitlegt en 2: dat je alles binnen een week onder de knie hebt.

Je begint aan een hobby die zo uitgestrekt is, dat je na jaren nog steeds nieuwe dingen tegenkomt. En dat is nu juist het leuke. Doordat je zelf dingen uitzoekt leer je er ook meer van dan wanneer mensen het je vertellen.

Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat ik (of wie dan ook) je niet wil helpen, want zelf heb ik ook wel eens hulp nodig. Maar ik bedoel te zeggen dat je het beter stukje voor beetje kan oppakken, zodat je het jezelf aanleert.

Koop (of leen) gewoon een simpele mixer en begin eerst eens met je pc, de kurzweil en de RM1x over een koptelefoon (wat prima werkt trouwens!) Ik denk dat je dan de komende weken genoeg vragen zult hebben over alleen deze setup.

Suc7

(Opa) Dsil

Back