Dilemma: Microfoon!

ik heb ook een niewe sennheiser gekogt en ik heb een behringer mengtafeltje met preamps erop maar als ik nu die mic in een mono spoor prik krijg ik en een ongelofelijke ruis en het blijft mono terwijl een mono spoor het geluid tog moet opsplitsen in 2 uitgangen .
ik krijg dus geluid van mn mic uit 1 van de 2 monitors

en het geluid blijft zagt op de agtergrond .

ik heb het problem nu wel opgelost door er een oud 4 kanaals dj mixertje tussen te zetten maar dat is niet de bedoeling :confused:

wie kan mij helpen ?

overclocked > heb je 'mook in de microfoon-uitgang hangen van je Behringer mengtafel? XLR of wat?
Bij mij werkt het prima als ik 'm via XLR in de microfooningang plug. Fijn uit beide speakers bedoel ik dus

Overclocked; Bij die E815S zit standaard een kabel in de verpakking met een jack-plug, maar op jouw behringer tafeltje hebben die mic inputs XLR ingangen.
Wat jij doet is een microfoon in een line input stoppen. Gewoon ff andere kabel dus. en pan in het midden zetten:D

Even On-topic: Ik denk dat die Samson Q-1 ook wel een goede keuze is.

Weet je, die grootmembraan mics zijn allemaal wel leuk enzo, maar je hoort er elke scheet op terug.
Als je gewoon een handheld met een nier- of supernierkarakterestiek koopt (wel liefst condensator, bv. AKG C-900 of Shure Beta87, of meer in een lagere prijsklasse dus die Q1) dan kun je gewoon met je monitoren aan een goede opname maken.
Zeker bij rap werkt dat gewoon veel prettiger. Tenminste dat is mijn ervaring.

suc6

Ik heb de samson Q2 en de C05. Beiden zeer goed waarbij de 05 condensator en die andere dynamisch. Verder idd die sure is heel goed en die superlux gebruik ik zelf. Leuk ding:)

Phantom voeding vs. line-ingangen.

Phantom voeding vs. line-ingangen.

Toch nog even een vraagje over het gebruik van condensatormicrofoons. Stel je prikt zo'n mic in je mixer, zet de spookvoeding aan; kun je dan nog wel de overige ine-inputs gebruiken, of krijgen die ook 14 volt (of wat is het) voor hun kiezen?
Als dat zo is, kun je dus nooit gelijktijdig via de mixer mics en andere bronnen opnemen. Klopt dit?

Pjeut.

Pjeat, dit klopt, maar:

Phantoom voeding kan meestal PER kanaal of per kanalen group ingesteld worden, zoniet, dan is dat shit.
Phantoom voeding werkt alleen op de XLR kanalen, dus jacks kan je altijd nog gebruiken.

:yamaha:

Ah, kijk...

Ah, kijk...

Origineel geplaatst door maxdox
Phantoom voeding werkt alleen op de XLR kanalen, dus jacks kan je altijd nog gebruiken.
:yamaha:

Dan zijn we er uit. Gewoon géén dynamische mics via de XLR toevoegen. Nou, daar is mee te leven.

Bedankt.

Is een beetje gelul. Dynamische microfoons gaan echt niet kapot van een beetje fantoom.

Als je mixer gewoon 1 fantoom schakelaar heeft, dan kan je die gewoon gebruiken, no matter wat je er nog meer inprikt.

<<HUIVERING-MODE AAN>>

<<HUIVERING-MODE AAN>>

...OOoookÉeee...?? <</HUIVERING-MODE UIT>>

Re: Re: Re: Phantom...

Re: Re: Re: Phantom...

Origineel geplaatst door J2DaKizzy
kheb niet zo'n erg goede dingen gehoord over de Behringer B1...?
(als die in vergelijking wordt gesteld met de Studio Projects)

Ik weet niet wat beweert wordt,ik weet wel dat behringer vaak onterecht zwart wordt gemaakt,en ik weet dat ik (en anderen ) gewoon goede opname's maken met die mic....

Probleem is dat er geen geweldig goede muziekwinkels hier in de buurt zijn... :confused:

je zult toch echt even de moeite moeten nemen om naar een pro muziekwinkel te gaan waar je wat kan gaan luisteren,je eigen oor is belangrijker dan alles wat hier gezegd/beweert wordt door anderen... (en das dus inclusief mijn mening :D )

Origineel geplaatst door Remmelt
Is een beetje gelul. Dynamische microfoons gaan echt niet kapot van een beetje fantoom.

Als je mixer gewoon 1 fantoom schakelaar heeft, dan kan je die gewoon gebruiken, no matter wat je er nog meer inprikt.

Nou, ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou hier niet meteen vanuit gaan! Ik zou nooit bijv. mijn synth phatoom voeding willen geven!

Nou, ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou hier niet meteen vanuit gaan! Ik zou nooit bijv. mijn synth phatoom voeding willen geven!

Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je synths komen toch gewoon op een line ingang binnen??

Music Productiv

Music Productiv

Hey Wesko,

Heb jij ervaring met het zaken doen met dat Duitse On-line handelshuis? Ik weet dat ze ook een mega-grote winkel hebben, en zo te zien wel wat meer aanbod dan Feedback. Feedback heeft bijv. die Samson micjes niet.

Graag even je bericht. 'k zal je ook PB-en.

Origineel geplaatst door wesko
Ik heb een Samson Q1 gekocht, erg helder en prima voor zang. Lekker simpel, hier staat meer.

Een betere prijs/prestatie kon ik niet vinden. Hij is erg robuust (dus niet meteen defect als hij valt), en kan hard geluid hebben, eigenschappen die je meestal alleen bij dynamische broertjes ziet.

In Duitsland kun je hem hier bestellen voor EUR 69!

Ik zeg: koopje! Eet wel spookvoeding uit je mixer. Voor keukenprinsen dus :W !

Nee, zelf heb ik geen ervaring met MusikProduktiv, maar een kennis van me koopt daar wel 's wat. Ze komen wel redelijk betrouwbaar over, ik zou er zelf bv. wel kopen als ik het product ken.

Suc6!

Re: Music Productiv

Re: Music Productiv

Origineel geplaatst door pjeut
Hey Wesko,

Heb jij ervaring met het zaken doen met dat Duitse On-line handelshuis? Ik weet dat ze ook een mega-grote winkel hebben, en zo te zien wel wat meer aanbod dan Feedback. Feedback heeft bijv. die Samson micjes niet.

Graag even je bericht. 'k zal je ook PB-en.

Musik Produktiv werkt echt perfect! Heb er al vaker besteld, niet duur, goede service en als je eenmaal iets besteld (en betaald) hebt, is het binnen een paar dagen bij jou. En als je vragen hebt, kun je ze gewoon in het engels mailen, alle medewerkers kennen engels.
Niks dan lof over musik-produktiv vanuit mijne zijde. :halleluja

En die prijzen...

En die prijzen...

...die gelden ook voor buiten Duitsland? Ik heb de engelstalige site bekeken en ik zag geen verschillende prijzen per land (maar nu heb ik nog niet alles bekeken).

En het is dus heel simpel je aanmelden en een bestelling doen? Wordt er geen afnameverplichting gesteld, of iets dergelijks? Ik zou natuurlijk iets heel groots en kostbaars kunnen bestellen en deze laten bezorgen naar een niet-bestaand adres of iemand anders zijn adres, en verder niet reageren op mail , etc..

Met andere woorden, hoe werkt het?

Je knalt je bestelling in je winkelwagen, je drukt op de knop "order", er wordt gevraagd naar je mailadres en wachtwoord als je al lid bent en anders moet je je aanmelden met adres etc. Je kunt je bestelling nog een keer overzien er wordt bijgezet van: is onderstaande het juiste adres?
En als alles klopt klik je je op "bevestigen". Je krijgt een mail met de factuur/bestelling (bewaren natuurlijk)...

De bestelling wordt je pas toegestuurd als je betaald hebt, behalve als je onder rembours toe laat sturen (betalen bij aflevering). Let erop, dat je in het buitenland (hier dus) alleen kunt betalen met creditcard. En dat het een bestelling van minstens 50 euro moet zijn voor buiten Duitsland.
Staat allemaal in "Terms & Conditions" linksonderaan op de webpagina. Hier staat trouwens alles omtrent versturen, betaling, terugsturen, etc. beschreven...
Als dat wat je wilt bestellen voor een klein bedrag is, kun je het nog beter in nederland bestellen/kopen. Scheelt je geld.

Verder zit er geen voorwaarden aan dat je om de zoveel tijd wat moet bestellen ofzo. Het is een hele goede winkel. En zo gauw je een keer wat besteld hebt, krijg je om de 3 maanden een boekje/folder thuis met allemaal aanbiedingen enzo...
Het wijst zich allemaal van zelf, er zitten geen duisteren praktijken ofzo achter. Maar wat ik zei: lees even die "terms & conditions" door zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

PS: Het kost hetzelfde (daar is toch de euro voor uitgevonden? :confused: ) ... Alleen de verzendkosten zijn hoger natuurlijk

Back