Zijn er nog originele Liga's te koop?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door 6 trak
als het harder regent dan jij hebben kan?

en dan worden die liga's nat... dat willen we niet nutuulk...
dan krijg je pap en kun je de liga opzuigen door een rietje...dat kan leuk zijn, 't ligt er maar net aan wat je voorkeur is, ik veroordeel niemand maar als je er problemen hebt kun je me altijd bereiken via verschillende media...zo ben ik nou ook wel weer!

ervan uitgaande dat je behoefte hebt om te praten natuurlijk...

verblijf ik....

?

Ik denk niet dat het verstandig is om toe te geven aan je behoefte aan praten als je net een natgeregende Liga hebt opgezogen door een rietje, dit ziet er voor de toehoorder niet direct smakelijk uit en doet mijns inziens denken een een prakje babyvoeding. Wist u trouwens dat de firma Liebig Benelux uit Antwerpen (zusterbedrijf van Liga Nederland) probeerde de Nederlandse schappen te veroveren met babyvoeding, babypap en babysap? (waarvan de middelste van de 3 het meest overeenkomt met de net door het rietje opgezogen natte Liga).
De officiële naam voor de babyvoedingslijn was Liga Blédina. De naam Liga is gebruikt omdat deze naam al een grote bekendheid had op de markt. Dit nieuws komt overigens uit 1994.

Genoeg stof om verder te gaan met deze discussie? :)

maar ongeacht of het nou wel of geen babysmurrie is is en blijft het een smakelijketractatie. alleen de verekte rozijnen zijn moeilijk door het rietje te zuigen en schieten ineens zomaar achter in je strot zodat je de babaysmurry liga weer uitkotst en een of andere synthforumer die langs komt denkt.......

.......HA ! FIJN !
Ik ben niet de enige malloot die ligapap met krenten & rozijnen door een rietje naar binnen zuigt.

Tijd voor een nieuwe thread ?
"Hoe houd ik mijn met een rietje naar binnen gezogen ligapap binnen ondanks de rozijnen ?"

Nou dat is heel simpel. Je neemt gewoon een Liga zonder rozijnen, namelijk die met melk/aardbei vulling. Heb je meteen gezonde aardbeien milkshake gecombineerd met je liga.

of je laat iemand anders de krenten uit de pap vissen!

ik hoorde trouwens laatst iets over een Arabisch Europese Liga...

is dat met couscous-smaak ofzo?

Origineel geplaatst door Nightstorm

is dat met couscous-smaak ofzo?

nee dat is smakeloos...

Zo komen er binnenkort ook 3 Amerikaans Aziatische Liga's uit.

Ze zullen er zijn in de smaken: Milkshake/Bami, Bonen/Rijst en Hamburger/Tjap tjoy.

8~

vraag me af hoe je die bonen en hamburger stukjes in godsnaam door dat rietje heen krijgt.

eerst kauwen, uitkotsen en weer opslurpen?

klinkt wel lekker!!:P :P

Verloedering van de Nederlandse taal zegt u meneer Kamphuis? Wat weet u er nou vanaf? Taal verandert altijd en zal altijd veranderen. "De Nederlandse taal" waar u het over hebt was een paar jaar geleden ook heel anders dan nu hoor. Het feit dat de Nederlandse taal verandert heeft niet per se te betekenen dat het "verloedert".

Dan ga je jezelf toch afvragen, de merknaam Liga is nu in alle uithoeken van het synthforum als begrip ingeburgerd, maar valt dat onder verrijking of verloedering? :confused:

Voedingswaarde Liga Eerste Stap
Voedingswaarde Per 100 g Per stuk
ca. 15,5 g

Energiewaarden (kJ / kCal) 1750 / 415 270 / 65
Eiwitten (g) 4,0 0,6
Koolhydraten (g) 76 12
Waarvan suikers (g) 19 3
Waarvan zetmeel (g) 57 9
Vet 10,5 1,7
Waarvan verzadigd (g) 3,1 0,5
Waarvan enkelvoudig onverzadigd (g) 3,8 0,6
Waarvan meervoudig onverzadigd (g) 3,6 0,6
Waarvan transvetzuren (g) < 1% -
Voedingsvezel (g) 1,0 0,2
Natrium (g) 0,06 0,009
Calcium (mg) 250 (= 63% RFW) 39 (=9% RFW)
Ijzer (mg) 2,1 (= 35% RFW) 0,3 (= 5% RFW)
Vitamine B1 (mg) 0,45 (= 90% RFW) 0,07 (= 14% RFW)
Vitamine B2 (mg) 0,08 0,01
Vitamine B3 (mg) 1,80 (= 20% RWF) 0,28 (= 3% RFW)
Vitamine B6 (mg) 0,17 (= 24% RFW) 0,03 (= 4% RFW)

Noem dit maar taalverloedering. En dit alleen nog maar wat er in Liga zit . . .

Origineel geplaatst door Flying Panther
Dan ga je jezelf toch afvragen, de merknaam Liga is nu in alle uithoeken van het synthforum als begrip ingeburgerd, maar valt dat onder verrijking of verloedering? :confused:

Laten we het verandering noemen, vroeger wist niemand wat Liga was, en was het ook nog geen begrip in ons taalgebruik.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back