Linn drum

De eerste platen van Prince zijn ook ingespeeld met een Linn Drum (= de eerste rompler). Prince was in die dagen een eenmansband/producer. Prince's typische stijl is de clap-sample heel "langzaam" afgesteld middels het draaiknopje achter op de machine. En in al zijn videoclips zit er iemand vrolijk te drummen, ha ha. Altijd moeten lachen om die snobs die dwepen met Prince. Hij maakte Disco met een Funk sausje. En heel, heel veel geleuter eromheen dat dit eindelijk weer eens echte goedgemaakte kwaliteitsmuziek was, zoals in de 70's, i.p.v goedkope drumcomputer/synthesizer hitmachine 80's muzak. Ja ja.

Nee man. Prince maakt gewoon disco en funk met een echte drummer voordat ie met de linn drum aan de gang ging.

Verder was prince best een sukkel. Eerst alle rechten weg tekenen. Toen hebben ze hem groot gemaakt en toen ging ie met slave op zijn muil lopen.

En die gast heb mega veel zooi gemaakt. Probleem van bekendheid. Niemand sprak hem tegen.

Anyway hier met questlove was ie wel grappig. Dat dan weer wel. https://youtu.be/WfhoI6iX5ng

trouwens die questlove met patty labelle is helemaal een aanrader.

Herkenbaar in welke producties of bepaalde muziekstijl dan wel?

Van alles man. Get with the program. Die bak heb de hele jaren 80 bij elkaar gedrumt. En de 808 van behringer klinkt prima. En ik ben een echte echte echte zeikerd.

Sidestick was dat.

Nu ik er toch ben.. weet iemand of 7779311 van The Time (geproduceerd door Prince) nu een stock rythm was in de Linn LM1? Er gaan geruchten rond dat het door de drummer van de Power of Tower zou zijn ingeprogrameerd.. en Prince het nog wat zou aangepast hebben.. maar het wordt her en der ontkent dat het een stock ritme was..

Het ritme is zo lekker tegendraads funky.. en dan nog die synths.. <3 Echt zoveel indruk heeft dat destijds gemaakt..

Dit vind ik ook erg lekker.. Linn en die trage, vibrerende FM EP :)

https://www.youtube.com/watch?v=5nrdZfBShDU

Nou zo tegendraads vindt ik het niet hoor. Tony Allen, DIE kan pas tegendraads drummen.

En er wordt gezegd dat m’tume - juicy fruit zonder quantitize is ingespeeld. Ik geloof er alleen geen reet van. Maar zou het met die bak, mocht ik hem kunnen scoren, zelfs eens moeten proberen. Al klinkt dat ritme wel echt menselijk.

Nou zo tegendraads vindt ik het niet hoor. Tony Allen, DIE kan pas tegendraads drummen.

Ik was 12 en 't was best wel een soort van 'hoedan?' ervaring voor mij :)
dit vond ik ook wel redelijk strak trouwens.. :D
in Juicy Fruit zit wel heel veel ruimte tussen tussen de tellen.. lastig om dat strak te houden.. sommige drummers kunnen dat.. maar vingerdrummen is nou niet echt bepaald de meest ideale manier om een ritme uit te voeren..

Nou zo tegendraads vindt ik het niet hoor

ja smaken verschillen
voor macgyvergear
volgens mij en ik heb hetzelf kunnen drummen
de linndrum geprogrammeerd en hihat en cymbals gespeeld
een pittig ding om op een echte drumkit te spelen
gewoon erg goed nummer

Goed, laat het duidelijk zijn dat dit complete topic dus niet over "nieuws" nog de "linn drum" gaat.

Kan een mod het aub sluiten?

Goed, laat het duidelijk zijn dat dit complete topic dus niet over "nieuws" nog de "linn drum" gaat.

Kan een mod het aub sluiten?

Je hebt nou 2 keer je ergernis laten blijken over dit topic dus lees het niet zou ik zeggen, je bent het niet verplicht toch?
Het gebeurt wel vaker in deze rubriek dat er dingen worden gepost die nog niet zeker zijn of min of meer een gerucht.
Ook dit is nog niet officieel niet bevestigd maar wordt wel zodanig door een medewerker van Behringer genoemd dat het toch aannemelijk wordt dat Behringer deze zou kunnen uitbrengen anders zal hij z'n vingers er niet aan branden.

ja smaken verschillen
voor macgyvergear
volgens mij en ik heb hetzelf kunnen drummen
de linndrum geprogrammeerd en hihat en cymbals gespeeld
een pittig ding om op een echte drumkit te spelen
gewoon erg goed nummer

Volgens mij gaat dit niet over smaak maar techniek. Maar boeien verder.

Ik was 12 en 't was best wel een soort van 'hoedan?' ervaring voor mij :)
dit vond ik ook wel redelijk strak trouwens.. :D
in Juicy Fruit zit wel heel veel ruimte tussen tussen de tellen.. lastig om dat strak te houden.. sommige drummers kunnen dat.. maar vingerdrummen is nou niet echt bepaald de meest ideale manier om een ritme uit te voeren..

Maar we hebben het toch over het nu? En ja lekker gekke clowns. Maar ik kan niet tegen die lelijke synth in het begin. Later werd het beter.

Bij juicy fruit hoor ik gewoon een strakke 1,2,3?4. Anyway volgens was het vox.com die het beweerde. Tja. Maar dat terzijde.

Ik zou bij de Linndrum niet meteen aan de kleine geilneef willen denken, wel bij de LM1. Prince is een van de weinige artiesten die ik wel bewonder om zijn vakmanschap maar van wie ik geen plaat of opname in de kast heb staan. Het is gewoon mijn smaak niet. Maar dingen als het geblaf van een hond in plaats van een snaredrum vond ik wel vernieuwend en grappig.

Het zou leuk zijn als nieuws-berichten daadwerkelijk nieuws-waardig zijn.

Komkommertijd dus?

Jij bepaalt voor iedereen wat nieuwswaarde heeft?
Misschien is voor jou het gegeven dat Behringer opnieuw een Linn gaat remaken geen nieuws maar voor anderen wellicht wel?
Ga er nou niet van uit dat jouw mening maatgevend voor de rest moet zijn, dan wordt het leven een stuk makkelijker.

Hij zit gewoon te trollen die herkauwende kameel. Onbewust natuurlijk. Maar zal wel met dromen i.p.v. leven en doen wat je wil te maken hebben. :D

Het is natuurlijk ook wel een baggertopic met een hoop oudemannengezwets en nul nieuwswaarde dit.

Back