Tja, waarom maak je tracks af? Voor mij zijn er een paar redenen:
1. Dingen afmaken geeft voldoening
2. Tijdens het proces leer ik veel
3. Het is leuk om je nummers te delen en feedback te krijgen
4. Het rechtvaardigt voor mij de investeringen
5. Stiekem hoop ik nog steeds beroemd en rijk te worden
Het belangrijkste is toch wel punt 1. Als hard werken loont geeft me dat voldoening. En andersom ook, halve tracks blijven een beetje knagen.
P.S. Ik doe het trouwens wel in fases. Als ik geen inspiratie hebt bereid ik mixes voor. Kanaaltjes netjes onder kanaal, groepen maken, bussen instellen etc. Als mijn oren weer fris zijn kan ik dan meteen aan de slag.
1. Dingen afmaken geeft voldoening
2. Tijdens het proces leer ik veel
3. Het is leuk om je nummers te delen en feedback te krijgen
4. Het rechtvaardigt voor mij de investeringen
5. Stiekem hoop ik nog steeds beroemd en rijk te worden

Het belangrijkste is toch wel punt 1. Als hard werken loont geeft me dat voldoening. En andersom ook, halve tracks blijven een beetje knagen.
P.S. Ik doe het trouwens wel in fases. Als ik geen inspiratie hebt bereid ik mixes voor. Kanaaltjes netjes onder kanaal, groepen maken, bussen instellen etc. Als mijn oren weer fris zijn kan ik dan meteen aan de slag.
)
Zou er graag nog een synthje bij willen om een wat groter palet van geluiden te krijgen, dat wel. Moet ook zeggen dat voor mij muziek maken de betekenis heeft dat je echt creatief bezig bent, stukjes muziek bedenken, stukje zingen, en dit opnemen. Daar gebruik ik liever geen computer voor. De volgende stap, een mix maken en de puntjes op de 'i' zetten, dat wel op de computer. De audio van de Zoom recorder overzetten en het vervolg in Adobe Audition. Met dit programma, en daarvoor al lang met de voorganger Cool Edit, kan ik goed mee uit de voeten. Hoewel die stap ook wel wat creativiteit vergt, het is toch wat anders dan de fase dat je echt met de muziek zelf bezig bent. Voor mij wel, tenminste. YMMV, natuurlijk.
Of toch maar iets tweedehands voor een zacht prijsje? Etc, etc. 
), en daardoor creatiever/ beter word in het vinden van je sound.