Ervaringen Roland cloud

Hij slaat dit op in de Cloud manager (lokaal). Ten minste, als ik geen internet heb, staan m'n licenties voor de 707 die ik gekocht heb er nog gewoon op. Ik ga er van uit dat ze dat ook met hun VST's en software dingen zo geregeld hebben. Maar dat is een aanname.
Neem me de onwetendheid niet kwalijk, maar dat betekent dit dat je de zg. Cloud Manager software op de achtergrond moet hebben draaien of moet je die 1 keer opstarten en kun je 't dan weer sluiten?

Er is weer een actie (al enige tijd?) actief tot het einde van het jaar.
Als je de duurste variant neemt mag je twee plugins uitzoeken die altijd blijven werken.
Dan is het niet eens zo'n slechte deal lijkt mij.

Meer info hier: Play 4 Life is Back!
Ik heb inmiddels al 8 lifetime keys, volgend jaar in maart de laatste 2 , 10 is de max die je kan unlocken

Komt de JV-1080 met alle expansion packs, of moet je die ook los aanschaffen. Bij de M1 vst van Korg zitten ze er allemaal bij. Dan vind ik zelf wel erg fijn.

Al kun je bijna voor het geld ook de hardware versie kopen. Maar die lijken ook alleen maar duurder te worden.
Daarvoor zijn de SRX plugins, wel jammer ik had ze liever gewoon in de 1080/5080 plug erin gehad

Neem me de onwetendheid niet kwalijk, maar dat betekent dit dat je de zg. Cloud Manager software op de achtergrond moet hebben draaien of moet je die 1 keer opstarten en kun je 't dan weer sluiten?
Ik niet. Omdat ik met hardware werk. Dus de soundpacks gaan als bestand naar de MC-707 en draaien daar 'gewoon'.
Hoe het met de virtuele omgeving gaat durf ik niet te zeggen.
Het viel me alleen op dat de cloud manager zo werkt. (alles blijft er in staan)

Je moet eens in de 7dagen authenficeren, dat kan met de cloud maar ook gewoon zonder cloud runnend direct in de plugin zelf

Bekijk bijlage 3816263

Er is weer een actie (al enige tijd?) actief tot het einde van het jaar.
Als je de duurste variant neemt mag je twee plugins uitzoeken die altijd blijven werken.
Dan is het niet eens zo'n slechte deal lijkt mij.

Meer info hier: Play 4 Life is Back!

Begrijp ik het goed dat als ik nu dus zo een abonnement neem voor €99 voor een jaar 2 instrumenten gratis krijg voor altijd. Dan zou dit dus als goedkoper zijn dan de jv-1080 los te kopen.

Begrijp ik het goed dat als ik nu dus zo een abonnement neem voor €99 voor een jaar 2 instrumenten gratis krijg voor altijd. Dan zou dit dus als goedkoper zijn dan de jv-1080 los te kopen.
Ik denk het niet toch? voor €99 krijg je slechts ƩƩn instrument want dat is het "Pro" membership.

Buy an Annual Roland Cloud Ultimate Membership, keep two Lifetime Keys*
Buy an Annual Roland Cloud Pro Membership, keep one Lifetime Key*

Laatst gewijzigd:
Ik vraag me overigens wel af waarom Roland Cloud een membership zoals "Ultimate" voor [imath]199,00 nadat je wordt doorverwezen naar de betaallink aanpast in een prijs van rond de €220,00 wat gelijk staat aan rond de[/imath]250,00. Sommigen vermoeden dat het fees zijn, maar ik heb toch vaak betaald nadat er eerst een nette verrekening was gemaakt. Je kunt eventueel wel je land op US zetten en gewoon $199,00 betalen. Maar of dat nou zo slimme zet is...

Ik vraag me overigens wel af waarom Roland Cloud een membership zoals "Ultimate" voor [imath]199,00 nadat je wordt doorverwezen naar de betaallink aanpast in een prijs van rond de €220,00 wat gelijk staat aan rond de[/imath]250,00. Sommigen vermoeden dat het fees zijn, maar ik heb toch vaak betaald nadat er eerst een nette verrekening was gemaakt. Je kunt eventueel wel je land op US zetten en gewoon $199,00 betalen. Maar of dat nou zo slimme zet is...
Amerikaanse prijzen zijn altijd ex BTW/TAX, omdat dat in de USA per Staat anders is. (Alabama is 4%, California 7,25%, Arizona 5.6%, enz)
En officieel is het zo dat als jij iets in de USA koopt je daar aangeeft dat het voor export naar NL bedoeld is en HIER betaal je dan de voor ons land geldende BTW. En afhankelijk van het product betaal je eventueel ook nog heffingen.

Amerikaanse prijzen zijn altijd ex BTW/TAX, omdat dat in de USA per Staat anders is. (Alabama is 4%, California 7,25%, Arizona 5.6%, enz)
En officieel is het zo dat als jij iets in de USA koopt je daar aangeeft dat het voor export naar NL bedoeld is en HIER betaal je dan de voor ons land geldende BTW. En afhankelijk van het product betaal je eventueel ook nog heffingen.

Hallo Eprom, wist ik niet. Dit is verhelderend. Dank voor je reactie.
-Devin

ik heb deze aanbieding in december ook aangeschaft aangezien ik 2 lifetime keys wel de moeite waard vond voor die prijs en als bonus de rest een jaar kan gebruiken.

Ik heb een beetje gemixte gevoelens over de roland suite moet ik zeggen. Het voelt allemaal extreem gedateerd aan kwa user interface en gui scherpte. Dat begint al bij de installatie waarbij sommige plugins niet als vst2 beschikbaar zijn maar alleen als vst3. Daarnaast moet je absoluut niet de sound expansions packs installeren zonder dat je de plugins ooit hebt opgestart. Als je dat doet dan zijn alle factory presets van je synth verdwenen namelijk. Dus eerst de synth een keer opstarten, en dan pas daarna de sound expansion packs uit je roland cloud installeren. Dat heeft aardig wat google werk in de FAQ's van roland cloud gekost voordat ik daar achter was.

Het helpt ook bepaald niet mee dat op een 4k scherm de plugins niet goed werken (met name de dropdownlijsten) in ableton. Dit komt door de HDPI setting in combinatie met de resolutie van je scherm waardoor de dropdown lijsten niet werken. Is wel te omzeilen door je scherm naar een standaard hd resolutie te zetten, maar ja, dat is wel een flinke stap terug en is al een heel lang bekende bug van de roland cloud serie in combinatie met ableton.

Maar goed, al die ellende vergeet je direct als je de sound hoort uit de roland vsts, want wat klinken die belachelijk goed zeg. Met name de roland tb-303 en de SRX Keyboard vst zijn tot nu toe mijn favorieten. Dat worden waarschijnlijk ook mijn lifetime buys. De 303 klinkt stukken beter dan de phoscyon die ik daarvoor eerder gebruikte. De SRX is een instant ode aan de jaren 80 / 90 top 40 hits. Dat gaat maar door al die herkenbare sounds.

* mijn favorieten:

rc_srx_keyboards_main.jpg

5e5825b30ff8636e1174c319_main_edit.png

De jd-800 vind ik wel grappig, maar eerlijk gezegd in de huidige tijd ook niet echt bijzonder kwa sound. De d50 is een klassieker en leuk om er bij te hebben. De overige anthology synths heb ik wel in een andere vorm via bijvoorbeeld de arturia suite (die op dat vlak gewoon fijner werkt en wat moderner is). Zenology vind ik ook een topper overigens, de interface is dramatisch lelijk, maar het combineren van al die sounds als oscillators vanuit verschillende synths maakt het wel een enorme powerhouse van een synth.

Ik weet niet of ik na een jaar mijn abonnement verleng of dat ik het bij die 2 lifetime keys hou, dat gaan we het komende jaar zien. Maar als sample bronnen voor mijn andere synths kan ik me het komende jaar helemaal uitleven in ieder geval :D

en voor de modwave bezitters:
Als je de juno 60 uit de roland cloud gebruikt als source om je wavetables mee te maken voor de modwave dan weet je niet wat je meemaakt. Die druk en power die dan uit je modwave komt (en klank karakter) is ongelooflijk dik. Die juno 60 is mijn favoriete source voor wavetable creation geworden in de afgelopen weken.

Laatst gewijzigd:
Ze hadden alleen die SRXjes gewoon in de XV5080 en JV1080 moeten gooien, maar dan hadden ze geen 99eu p/stuk kunnen vragen en de schijn van content op te houden. Die SRX zijn al erg lang op de cloud, beetje de 2e wave van plugs die ze hadden erop. Mooie is wel dat die rhythmloops (dance exp etc) nou eens eindelijk je DAW BPM volgen, dat maakte destijds op de HW versie die dingen vaak onbruikbaar zonder allerlei menu geduik.

En ik vind de Roland romplers presets ook erg goed, ik gebruik ze vaak om tracks aan te vullen. Ik vind de totaalsound ook lekker dan (korg en yamaha bijv)

Ze hadden alleen die SRXjes gewoon in de XV5080 en JV1080 moeten gooien, maar dan hadden ze geen 99eu p/stuk kunnen vragen en de schijn van content op te houden. Die SRX zijn al erg lang op de cloud, beetje de 2e wave van plugs die ze hadden erop. Mooie is wel dat die rhythmloops (dance exp etc) nou eens eindelijk je DAW BPM volgen, dat maakte destijds op de HW versie die dingen vaak onbruikbaar zonder allerlei menu geduik.

En ik vind de Roland romplers presets ook erg goed, ik gebruik ze vaak om tracks aan te vullen. Ik vind de totaalsound ook lekker dan (korg en yamaha bijv)
ja die 5080 is ook enorm goede rompler, ik snap die keus van die srx expansion boards apart overigens wel, als ze die xv 5080 inclusief die expansion cards had gedaan dan heb je ook niks anders meer nodig kwa rompler, dat zou voor hun gewoon teveel weggeven zijn voor 1 key. Nu is het echt nog een keuze op dat vlak wat je dan met je lifetime keys gaat doen.

ik vergelijk die 5080 voornamelijk met de triton, de triton vind ik op dat vlak wel beter maar dat komt ongetwijfeld door mijn voorkeur voor de korg klankkleur. Maar de presets van die roland romplers zijn inderdaad direct bruikbaar, hoef je nauwelijks iets aan te doen en kun je zo inzetten in je songs.

Ow vwb een TB303 in software; heb je die Audiorealism Basslne 3 (ABL3) al eens getest, ik vind dat de beste 303 ITB?
Die saw van de Roland versie is iets lekkerder, maar de square is lekkerder van de ABL en ik gebruik vaker een square dan een saw op de 303.

Bovendien kan je de ABL3 engine lekker tweaken nog eens. Beter zou zijn als Roland gewoon een devilfish 303 uitbrengen net zoals ze een AS modded versie 606 hebben gemaakt, dat klinkt echt behoorlijk net zoals een echte gemodde AS 606 (ik heb er een gehad)

Back