Synths kopen op Marktplaats.nl

Gewoon op je gevoel afgaan. V.w.b. betalingen: Een tikkie staat met een aantal tellen op de bankrekening van de ander tegenwoordig. Cash lijkt mij ook niet handig.
De laatste tijd vraag ik (en de andere partij ook meestal) of het via een tikkie mag. Meestal hebben ze dat zelfs liever (ik ook)

• Duimpje
Duimpjes: XFX
Zo dat ik laatst ook te staren naar een Alesis A6 voor 3 ruggen. Die units kunnen tussen 10 en 20 jaar oud zijn en ze kunnen problemen hebben. Best een risico... Geen idee hoe zoiets fatsoenlijk te testen... Zoveel gevoel voor analoge apparatuur heb ik niet.
Ja klopt, dan moet je toch gewoon heen gaan en kijken of de verkoper een beetje betrouwbaar over komt.

Ja klopt, dan moet je toch gewoon heen gaan en kijken of de verkoper een beetje betrouwbaar over komt.

ja, ook gewoon goede research doen vooraf, maar dat lijkt me logisch voor 3k. Zoals wat zijn de meest voorkomende issues, en hoe kun je die testen. Voor dat geld zou ik ook een plan B bedenken, zoek vooraf iemand die kennis van de specifieke unit heeft om het te fixen. Met dat in het achterhoofd heb je iig een verzekering als er iets mis is, de verkoper hoeft niet altijd eens aansprakelijk te zijn voor dingen, het kan zijn dat ze iets al jaren niet meer aan hebben gezet bijv. ze verkopen het niet voor niets.

• Duimpje
ja, ook gewoon goede research doen vooraf, maar dat lijkt me logisch voor 3k. Zoals wat zijn de meest voorkomende issues, en hoe kun je die testen. Voor dat geld zou ik ook een plan B bedenken, zoek vooraf iemand die kennis van de specifieke unit heeft om het te fixen. Met dat in het achterhoofd heb je iig een verzekering als er iets mis is, de verkoper hoeft niet altijd eens aansprakelijk te zijn voor dingen, het kan zijn dat ze iets al jaren niet meer aan hebben gezet bijv. ze verkopen het niet voor niets.
En je hebt ook gewoon extra risico als je iets op MP koopt.
En zeker bij erg oud spul komen er nog variabelen bij waarom ik echt wel heel goed vooronderzoek zou doen inderdaad. (wat zijn de bekende probleempunten, zijn de onderdelen eventueel nog te koop etc. etc.)
Gelukkig is er heel veel te vinden op het wereld wijde web tegenwoordig. (ervaringsdeskundigen)
Maar het blijft een risico.

De laatste tijd vraag ik (en de andere partij ook meestal) of het via een tikkie mag. Meestal hebben ze dat zelfs liever (ik ook)
Tikkie is om veel redenen een veilige optie. Een tijd terug zat ik naar een reportage op tv te kijken. De gast in kwestie had een Mac Pro in de verkoop. Hij was goed voorbereid. Stiften om vals geld te controleren etc. Hij is uiteindelijk toch opgelicht. De politie wist hem toen te vertellen hoe die criminelen met haarlak en vastgeld aan de slag gaan waardoor controle met een stift geen stand houdt.

En je hebt ook gewoon extra risico als je iets op MP koopt.
En zeker bij erg oud spul komen er nog variabelen bij waarom ik echt wel heel goed vooronderzoek zou doen inderdaad. (wat zijn de bekende probleempunten, zijn de onderdelen eventueel nog te koop etc. etc.)
Gelukkig is er heel veel te vinden op het wereld wijde web tegenwoordig. (ervaringsdeskundigen)
Maar het blijft een risico.
Je hebt gelijk. Een gedeelte van de aankoop van een Alesis A6 is ook daarop gestoeld. Let, ook al is de Andromeda een prachtig apparaat, het is af-fabriek al buggy ding. Daar komt inmiddels mij dat de reparatie en benodigde onderdelen lastig te krijgen zijn. Inmiddels denk ik over de Andromeda: the one that got away...

Je hebt gelijk. Een gedeelte van de aankoop van een Alesis A6 is ook daarop gestoeld. Let, ook al is de Andromeda een prachtig apparaat, het is af-fabriek al buggy ding. Daar komt inmiddels mij dat de reparatie en benodigde onderdelen lastig te krijgen zijn. Inmiddels denk ik over de Andromeda: the one that got away...
Ja, gewoon niet doen (zou mijn conclusie zijn). Hoe mooi ding ook ook, een buggy apparaat zou voor mij meer een frustratie worden dan iets waar ik inspiratie uit haal.

Tikkie is om veel redenen een veilige optie. Een tijd terug zat ik naar een reportage op tv te kijken. De gast in kwestie had een Mac Pro in de verkoop. Hij was goed voorbereid. Stiften om vals geld te controleren etc. Hij is uiteindelijk toch opgelicht. De politie wist hem toen te vertellen hoe die criminelen met haarlak en vastgeld aan de slag gaan waardoor controle met een stift geen stand houdt.
Zeker als ik verkoper ben, ga ik niet akkoord met contant geld. Daar zit ik echt niet op te wachten (bedragen hoger dan 50 oid)

Andersom wil ik nog wel pinnen, maar ook liever niet. En dan pin ik pas als ik het product en de verkoper gezien heb.
Moest laatst ergens drie hoog achter zijn voor iets wat € 600,- kostte. Die jongen wilde graag contant (hij had veel zwart geld naar eigen zeggen, was een handige klusser)
Nou ja prima, als jij dat wilt.
Dus eerst het product bekeken en getest (en de verkoper beoordeeld....) en toen gevraagd waar ik ergens kon pinnen.
Blijft een risico, maar goed, ik hoop dat ik het zo minimaliseer.
Helemaal zonder risico lukt niet, maar zo wil ik het nog overwegen.

Maar eigenlijk zijn de laatste tijd de transacties via een betaalverzoek (niet de Marktplaats versie ervan, daar ben ik geen fan van) gegaan.

• Duimpje
Zeker als ik verkoper ben, ga ik niet akkoord met contant geld. Daar zit ik echt niet op te wachten (bedragen hoger dan 50 oid)

Andersom wil ik nog wel pinnen, maar ook liever niet. En dan pin ik pas als ik het product en de verkoper gezien heb.
Moest laatst ergens drie hoog achter zijn voor iets wat € 600,- kostte. Die jongen wilde graag contant (hij had veel zwart geld naar eigen zeggen, was een handige klusser)
Nou ja prima, als jij dat wilt.
Dus eerst het product bekeken en getest (en de verkoper beoordeeld....) en toen gevraagd waar ik ergens kon pinnen.
Blijft een risico, maar goed, ik hoop dat ik het zo minimaliseer.
Helemaal zonder risico lukt niet, maar zo wil ik het nog overwegen.

Maar eigenlijk zijn de laatste tijd de transacties via een betaalverzoek (niet de Marktplaats versie ervan, daar ben ik geen fan van) gegaan.
Als het even kan, doe ik alles buiten MP om. Ik heb alleen de aanleiding nodig: Een leuk device. Het apparaat onderzoeken doe ik verder zonder geld op zak. Zeker als het om hoge bedragen gaat.

nog irritanter vind ik kopers en verkopers die geen zaken willen doen met contant geld.
De nieuwe gang van zaken... Zie het probleem niet. Helaas de tijd waarin we leven.

Ja, gewoon niet doen (zou mijn conclusie zijn). Hoe mooi ding ook ook, een buggy apparaat zou voor mij meer een frustratie worden dan iets waar ik inspiratie uit haal.
Gelijk. Is ook algemeen bekend. Alesis heeft dat apparaat nog echt goed afgemaakt. Desalniettemin zit de A6 in countless tracks, bijzonder beest. Dat ding heeft 12 minuten nodig om op te starten en de oscillatoren te tunen.. Te grappig...

Waarom Tikkie?
Gewoon overschrijven is op dit moment ook top. Er zit sinds korte tijd naamcontrole op, en het staat direct op de rekening. Bij tikkie heb ik geen idee aan wie ik betaal. De meeste die iets komen kopen vinden het prima om ter plaatste digitaal over te schrijven.

Ik heb ook voorkeur voor Tikkie/Betaalverzoek maar buig meestal wel mee met de (ver)koper. Ieder zijn voorkeur. Als ik mijn product maar krijg of kwijtraak voor de gewenste prijs vind ik het allemaal prima.

Waarom Tikkie?
Gewoon overschrijven is op dit moment ook top. Er zit sinds korte tijd naamcontrole op, en het staat direct op de rekening. Bij tikkie heb ik geen idee aan wie ik betaal. De meeste die iets komen kopen vinden het prima om ter plaatste digitaal over te schrijven.
Kan beide denk.

ik zal wel naïef zijn of zo maar ik snap het echt niet doe al jaren zaken zonder problemen als de afstand te groot is in verhouding tot de prijs maak ik het geld over anders haal ik het op en betaal dan cash voorwaarde is dan wel dat ik een bak koffie krijg, niks geen gedoe met zou het wel okay zijn of zo t is maar hoe je erin staat.
als ik wat verkoop en en klant begint te zeuren dan maak ik gelijk de opmerking "zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten" en ga er niet verder mee dat bespaart me een hoop ergernis en tijd.

Ik koop best vaak gear via MP en heb wel geleerd om altijd alles uit te proberen. Niet eens omdat ik de verkopers vertrouw (ik selecteer op aantal jaar op MP plus positieve feedback), maar meer omdat ook goeder trouw verkopers soms de gear niet checken die ze verkopen. Van mijn laatste aankoop bleek de juiste adapter met andere gear te zijn verkocht en (natuurlijk) had ik dit bij ophalen niet gecheckt. Toen ik dit per bericht aangaf bij de verkoper (met bijna 10 jaar positieve MP feedback) maakte hij er een punt van om een nieuwe adapter bij me te laten bezorgen en dat is ook helemaal goedgekomen.
Moraal van het verhaal: check wanneer je ophaalt even de basale werking, zowel voor jezelf als voor de verkoper. Miskopen zijn niet altijd (meestal niet?) intentioneel.

Laten we inderdaad niet vergeten dat de meeste mensen gewoon eerlijk en ter goede trouw zijn en soms zelfs nog manuals/kabels etc. nasturen als ze die vinden. Het is niet alles kommer en kwel ... verre van.

Back