krautrock1958
Gepokt en gemazeld
Ja, zij het dat Fender bijv naast de Amerikaans gemaakte ook in Mexico dezelfde modellen laat maken en kunnen mensen met een kleinere portemonnee ook een Fender kopen alleen iets minder exclusief.Moog is duur om dezelfde reden dat Fender en Gibson duur zijn![]()
Dat zou Moog ook kunnen doen door een goedkopere versie elders te maken en zo aan mensen de kans te geven toch een Moog te kopen (ik richt me hier op de duurdere modellen)terwijl nu heb je Uli die in het gat springt en voor veel mensen met een kleinere beurs wel die kans biedt want laten we niet doen alsof de beter verdienende Amerikaan en Europeaan het gemiddelde in deze wereld is.
Het komt op mij een beetje snobistisch over.
). In dat opzicht geef je geen geld uit aan een oude Moog; je ruilt je geld gewoon om voor iets anders van waarde. Als je ooit zou willen, kan je terug in de andere richting je oude Moog voor geld ruilen. Ik heb zo 10 jaar "gratis" met een oude Posche en een Lancia Delta Integrale gereden op dezelfde manier: half wrak kopen en zelf kunnen herstellen en onderhouden, daarna verkopen voor de waarde van een OK exemplaar ipv een half wrak.