Windows 98 op laptop installeren?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Ik heb nog een oud laptopje waarop ik voor het testen van VST plugins Windows 98 wil installeren. Die Windows versie is gratis verkrijgbaar: WinWorld: Library

Heeft dit kans van slagen?

Weet je ook welk OS oorspronkelijk op die laptop stond, was dat misschien ook een versie van Windows?

Dat was zeker een versie van Windows maar welke weet ik niet meer. Tot nog toe haalde ik dat er zo snel mogelijk af om er Linux Mint op te zetten. ;-) Oh wacht - achterop staat het nog: Windows XP Home Edition.

Met de serialkey erbij? In dat geval van iemand een cd met XP lenen om het te kunnen installeren. Dat moet werken als dat het oorspronkelijke OS was.

Op dat label staan meerdere getallen en letters en twee streepjescodes.

Het ziet er ongeveer zo uit (met willekeurige cijfers/letters, dus deze werkt niet ;) ): ABCD1 - 987AZ - 1X2X3 - YTRFD - D1RR2. Of iets in die richting. Installatie cd's zijn nog wel in omloop, met jouw code moet het dan lukken om het te installeren en dan is het nog legaal ook, want oorspronkelijke serial key.

Heb nog even gekeken of ik toevallig eentje heb, maar nee dus. Als iemand meeleest en het heeft?

De lol van experimenteren is toch dat je het probeert? En dan ontdekt of het lukt of niet lukt? En dat je dan, als het niet lukt, net zo lang gaat puzzelen tot het wel lukt? Om er vervolgens nooit meer iets mee te doen?

Zo pak ik dit soort dingen altijd aan 😁

Het gevaar is inderdaad dat het een prestigekwestie wordt waarbij het uiteindelijke doel geheel uit beeld verdwijnt. En voor je het weet ben je dan weken of als het kwaad wil maanden verder voordat het lukt of voor je het in wanhoop opgeeft. :stupid
:D

Ik heb nog een oud laptopje waarop ik voor het testen van VST plugins Windows 98 wil installeren. Die Windows versie is gratis verkrijgbaar: WinWorld: Library

Windows 98 aan de gang krijgen wel, VSTs die nog op Windows 98 werken wordt lastiger denk ik.

Windows 98 lukte niet, ik kreeg een stukje over een flight simulator m.b.t. WO II te horen en daarna sloeg de Harde Schijf op hol. Windows XP kon ik op Microsoft sites niet meer vinden, maar wel op het Internet Archive. De installatie is nu gaande, ben heel benieuwd of dat lukt. Zo ja, dan houd ik die laptop voor de veiligheid in elk geval offline. Die laptop is dan enkel voor een paar oude Windows progjes, en om Windows VST's te testen.

Ja - op Internet Archive. Die versie van Windows XP 32bit compleet met SP3 staat nu inmiddels op mijn laptop. ;-)

Back