Moog prijzen flink omhoog

Is het zo erg als je niet elke dag je latte's kan tanken, uit lunchen kunt en ook nog 's avonds kan gaan borrelen en doorzakken? Er is veel te veel horeca, mijn stadsie Utrecht is een fucking pretpark voor toeristen en witte wijn zuipende kutstudenten geworden, en de horecaffers rijden nog steeds rond in weet-ik-veel-wat-voor-gebrek-compenserende tweetonners.
Je kunt ook gewoon in een dorp gaan wonen als je mensenschuw bent. Heb ik ook gedaan.

Mensenschuw? Neuh, niet echt. Maar als Den Bosch een dorp is dan is er geen hoop, daar ook al van die krokettenkauwende hordes.
Ik ben juist in de stad gaan wonen om van die dorpse eenkennige gekken af te komen.

Blij dat ik mn Moog One 8 voice nog voor 6500 heb kunnen kopen.
Mothership pur sang. Echt een piece of art. Denk dat we erop kunnen rekenen dat alles duurder blijft worden voorlopig.
De waarde gaat omhoog omdat de productiekosten structureel stijgen. Daarbij inflatie, schaarste...etc etc.

Als dat geld niet meer naar de economie gaat (werkgelegenheid) zijn we helemaal klaar.
Maar je schreeuwt tegen de verkeerde, ik denk dat all incl vakantie horeca enz ik geen 500 euro uitgaf. Mogelijk amper 300 dit jaar en ik heb al zeker geen plannen. En het eten is erg duur in België, beetje restaurant met 2 zonder alcohol kost je 120 euro.

Is het zo erg als je niet elke dag je latte's kan tanken, uit lunchen kunt en ook nog 's avonds kan gaan borrelen en doorzakken? Er is veel te veel horeca, mijn stadsie Utrecht is een fucking pretpark voor toeristen en witte wijn zuipende kutstudenten geworden, en de horecaffers rijden nog steeds rond in weet-ik-veel-wat-voor-gebrek-compenserende tweetonners.
Mijn partner en ik hebben het (nog) niet zo slecht, toch verbaas ik mij steeds weer hoeveel “rijken” we hebben in de wereld. Kijk eens in je eigen omgeving naar het percentage minder bedeelden en daklozen versus de “rijkere tak” van de bevolking. Daarmee doel ik op de groep huizenbezitters met twee tot drie dikke bakken voor de deur een huis/villa van een miljoen en de kids gekleed in Isabel Marant, Balenciaga enz. Als je dat naast elkaar weg zou zetten en in theorie iets verder zou belasten zou er toch voldoende moeten zijn voor onderdak, voeding en zorg? Kijk naar kantorenpanden in Manhattan New York, enkel in de inkomsthal kun je al wat rijtjeshuizen kwijt zowel in de hoogte als de breedte. Nee, we knallen daar een mooie stenen vloer in die Maria of Fernandez de hele dag mag laten blinken terwijl George de veteraan buiten bij de deur ligt, te schooien voor geld bij het gepeupel. Zoals ik eerder al aangaf is het de verdeling (en het kapitalisme) in vol effect. Het doet mij sterk denken aan Metropolis, iets wat met de jaren meer en meer relevant wordt: de grens tussen rijk en (echt) arm wordt enkel groter en groter.

Ja, je kunt hopen dat de problemen rond gestegen prijzen van grondstoffen, logistieke problemen etc. op de iets langere termijn verbeteren en tegelijkertijd de meer fundamentele problemen negeren. We zien in de geschiedenis dat een neergang op de beurs vaak een implosie is, in hele korte tijd wil iedereen verkopen om het geld wat in de beurs zit eruit te halen. Tot dat moment kijkt iedereen de kat uit de boom en wacht op het "goede" moment om eruit te stappen.

Ja je zou zeggen/verwachten dat al meer mensen de conclusie getrokken zouden hebben dat het voorlopig even (qua beurs, en helaas ook qua veel andere dingen) even nergens meer naar toe gaat.

De enige zekerheid lijkt dat elke dag extra wachten een lagere beurs zal geven, dus 't verbaast me dat die implosie die je noemde er nog steeds niet al was.

Kennelijk gedraagt 'de werkelijkheid' (...) zich toch weer wat anders dan onderbouwde verwachtingen voorspellen. :?

Door de gestegen energieprijzen, personeelstekort door de vergijzing, grote vraag aan grondstoffen hebben bedrijven het wat moeilijker maar ik hoor en lees toch vooral dat de winsten nog heel behoorlijk zijn itt een flinke groep burgers die steeds moeilijker rond kunnen komen.
Vanaf de coronacrisis komen nu achter elkaar een aantal grote dingen samen wat wel een zwart scenario levert en ik dacht eerst nog in het begin van de coronacrisis dat het allemaal niet zo lang zou duren maar ondertussen lijkt het wel alsof er geen eind komt aan de problemen.
Als je nu ook iets on line wil bestellen dan zie je regelmatig niet leverbaar erbij staan, wat dat betreft is het klote momenteel.

Ja je zou zeggen/verwachten dat al meer mensen de conclusie getrokken zouden hebben dat het voorlopig even (qua beurs, en helaas ook qua veel andere dingen) even nergens meer naar toe gaat.

De enige zekerheid lijkt dat elke dag extra wachten een lagere beurs zal geven, dus 't verbaast me dat die implosie die je noemde er nog steeds niet al was.

Kennelijk gedraagt 'de werkelijkheid' (...) zich toch weer wat anders dan onderbouwde verwachtingen voorspellen. :?

Maar het is voor veel beleggers ook niet zo gemakkelijk om het beleid te veranderen. Denk aan de pensioenfondsen, daar gaat het vaak om erg grote bedragen, die proberen te beleggen met de blik op de langere termijn. Economische problemen als stijgende grondstofprijzen, renteverhoging e.d. zien zij als iets wat speelt op de kortere en middellange termijn, die stappen er niet snel uit omdat de verwachting is dat zulke problemen van tijdelijke aard zijn en daarna weer een periode komt van grotere groei. Zulke grote spelers zijn als een olietanker, bijsturen gaat maar langzaam. Een implosie komt pas wanneer de problemen zo groot zijn geworden dat er genoeg beleggers zijn die daarom gaan verkopen en je een sneeuwbaleffect krijgt. De paniek slaat toe en het stort in. Tot die tijd is het, ondanks problemen die zichtbaar of minder zichtbaar zijn, business as usual.

Of nog even wat mooie deals zien te scoren.
Inderdaad, als je iets elektronisch/technisch op het oog hebt (en je hebt er het budget voor) is dit wel een goed moment om te kopen voordat de prijzen verder omhoog gieren. De slechtste plaats voor je geld op dit moment is je bank/spaarrekening.

Mensenschuw? Neuh, niet echt. Maar als Den Bosch een dorp is dan is er geen hoop, daar ook al van die krokettenkauwende hordes.
Ik ben juist in de stad gaan wonen om van die dorpse eenkennige gekken af te komen.
Nou ja, ik woon onder de rook van Den Bosch, niet in de stad zelf... En met die kroketkauwende hordes valt het best mee hoor, ik vind Den Bosch nog steeds een leuke stad.

Ik ben blij dat ik m'n 2 moogen nog in de 'pre corona' tijd heb mogen kopen.
Maar als ik naar de wereld om mij heen kijk, dan is de prijs van een Moog (of het voortbestaan van Moog in zijn geheel) nog één van de minder grote problemen die we nog gaan krijgen.
Maar daar zullen 10001 meningen en visies over zijn en dit forum zal niet de aangewezen plek voor dergelijke onderwerpen zijn :)

Mooi moment om tevreden te zijn met wat je hebt.
Dat is zo maar ik had een nieuwe toiletbril nodig en flink wat modellen waren niet leverbaar, da's waarschijnlijk niet waar jij op doelt maar toch, het leven op een stukke wc bril is ook niet alles. :D

Ik heb op zich behalve wat kabels en zo niks nodig. Het zou gewoon fijn zijn als al mijn spullen weer thuis staan. Daar ben ik wel blij mee.

Laten we heel eerlijk zijn: alles was gewoon spotgoedkoop de afgelopen decennia, dit is gewoon een normale correctie. Al die ongelimiteerde goedkope zooi uit China dat kon gewoon niet eeuwig goed blijven gaan.

Mooi moment om tevreden te zijn met wat je hebt.

Absoluut. Ook al betaal ik natuurlijk liever minder dan meer voor een nieuw product, ik zie wel wat voordelen van een hogere drempel om iets extra's te kopen, en te werken met wat je hebt.
Als het puur om synths gaat hebben veel mensen (in elk geval ik) nog lang niet eruit gehaald wat erin de meeste synths zit. Bovendien zit er wel zoveel overlap in sounds van veel synths dat meer synths niet altijd wat toevoegt.
Als je net begint is het natuurlijk een ander verhaal...

Dat was met Utreg vroeger ook al zo, maar de stad is lelijker geworden door de nieuwe Hoog Catherijne.

on-topic: Interface heeft over dit onderwerp ook al iets over geschreven:

Back