Interessante 'geen-gear' gevonden

Deze 7-ports USB 3.0 hub van Thomann is ook echt een aanradertje. Weet niet of die al eerder voorbij is gekomen in alle posts. Zit ook een voedingadapter bij.

Dus ook stand alone te gebruiken.

Bekijk bijlage 3856361
Heb deze toevallig laatst ook gekocht. Erg fijne USB-hub. Zat eerst te loeren naar zo’n Elektron unit, maar dit was een veel betere deal.

Heb deze toevallig laatst ook gekocht. Erg fijne USB-hub. Zat eerst te loeren naar zo’n Elektron unit, maar dit was een veel betere deal.
Jaaa!! Ik zat precies met diezelfde gedachten, het overtreft ook hier al mijn verwachtingen :D

Zojuist ontdekt dat deze Maxxter monitor USB ledstrips van de Action prima fungeren als rack-light.

Worden via USB gevoed wat weer een stopcontact in je rack scheelt.

Ik had nog een stripje liggen (deze met velcro bevestigd)

20241222_071309.jpg

Misschien ook wel een leuke tip bedenk ik net.

Veel van mijn spulletjes met eurostekker zijn aangesloten op 1 stekker met meerdere uitlopen.
Deze gaan vervolgens in een Brennenstuhl blok met overspanningsbeveiliging. Zo heb ik dat ook voor mijn live gear.

Ook heb ik een stekkerblok aangeschaft paar maanden terug dat een eurostekker-in (C14 aansluiting) heeft.
Dit is is echt ideaal omdat het nu is doorgelinkt op één van deze uitlopen. De andere 2 uitlopen gaan naar mijn keyboards. Zo heb ik slechts 1 Schuko in gebruik ook mijn rackgear zit aangesloten op van dit soort eurostekkers. Zo is er meer plek over voor adapters van andere gear.

Mocht je interesse hebben hierbij een linkje.

Eurostekker met multi-uitlopen:

Brennenstuhl 8-voudig IC14:

Brennenstuhl overspanning beveiliging dozen:

Verder voor live gebruik, gebruik ik de ECO-line dozen met overspanningsbeveiliging. Gewoon voor het veilige idee bijvoorbeeld:

Laatst gewijzigd:
dan pikken ze enkel nog je favo laadkabel die niemand uittrekt en over de vloer hangt de hele dag. (Ik spreek natuurlijk over ervaring) maar ik heb er zeker ook al over gedacht.
Beter is gewoon zo'n IKEA lader te kopen in veelvoud, kost geen hol, in elk stopcontact per kamer één, en klaar. Zo heb ik t opgelost, ik was t spuugzat met die wekelijks verhuizende tieners die alle lader mee pakken en niet terug brengen van hun pa. O ja, kabels en laders ook met verf (onzichtbaar) markeren zodat hun smoesjes doorprikbaar zijn 'die is niet van hier' - haha kijk nu verf, wel dus.

klinkt als winterse chocolade neerslag.

Scherm­afbeelding 2025-08-03 om 16.52.15.png

Haha, ja dat is waar, de kabel nemen ze ook mee steeds.

Ik heb vorig jaar iets van 10 laders gekocht en kabeltjes, we wonen hier met zijn vieren, toch greep ik onlangs weer mis..

:D

1754233039283.jpeg

Deze is ideaal voor optredens. In de bovenste heb ik een kleine mixer voor mijn keyboards. In de tweede losse zaken als pedalen en effecten.
In de onderste passen alle kabels van de band.

Beter is gewoon zo'n IKEA lader te kopen in veelvoud, kost geen hol, in elk stopcontact per kamer één, en klaar
Laders in het stopcontact, trekken permanent wat sluipstroom. Telt toch op als er in elke kamer tenminste eentje zit

ach de tieners laten de lichten branden, de airco aan staan (op 18 graden natuurlijk) en de deuren open als ze vertrekken, half uurtje douchen, de koelkast inspectie met deur open duurt ook telkens minuten, het zwembad is pas ok als 't water 29° is, ijsje uit de dievriezer halen, deur niet dicht doen, alle lampen laten branden in de kelder, ach, ze is nog maar 19 eh, ik kan nog ff doorgaan. Nog een paar jaar en hopelijk is die fase voorbij. mogen ze de laders meenemen. ik kijk uit naar t moment wanneer ze beseffen dat ze hun levensstijl niet kunnen betalen.
Ik kreeg net n cursus mindfullness: bekijk t als n rivier met blaadjes die voorbij stromen, niet elk blaadje oprapen, laat 't gewoon voorbij gaan. Ik was er zo hard aan toe, dat wil je niet weten.
'mama, krijg ik een auto?'

Laatst gewijzigd:
Wauw, ik krijg net n ingeving: zo'n tafelkleed op maat dat een jaspers stand overtrekt, zodat de doek kan blijven hangen bij aanvang bovenaan de jaspers en je enkel de doek moet omlaag halen bij t afronden vd sessie. Denkt dan idd alles af, kabels incl.
Wie maakt 't? Ik wil er wel een stuk of 4 :D

Wauw, ik krijg net n ingeving: zo'n tafelkleed op maat dat een jaspers stand overtrekt, zodat de doek kan blijven hangen bij aanvang bovenaan de jaspers en je enkel de doek moet omlaag halen bij t afronden vd sessie. Denkt dan idd alles af, kabels incl.
Wie maakt 't? Ik wil er wel een stuk of 4 :D
Makkelijker gaat niet, dat kan de slechste naaister maken. Ik heb mijn gepensioneerde tante gevraagd.

Bij de kringloop vandaag 2 Ikea Brada's gekocht. Voor 2.50 staan ze op marktplaats ook.
perfect om een Deluge of minifreak of tablet op te leggen. leuke is het ziekenhuis waar ik soms op onderzoek ga, hebben die gewon op stock om mensen het makkelijker te maken

Back