Sex sells

Yuja Wang, een pianiste van het allerhoogste niveau, echt waanzinnig goed, heeft een strak lijf en draagt altijd gewaagde jurkjes. Dat heeft wel wat wenkbrauwen doen fronsen in de wereld van de klassieke muziek. Ik heb er geen moeite mee, zolang de muziek voorop staat.

Beauty is in eye of the beholder!

Maar looks gebruiken voor marketing is geen slecht idee, je wilt visueel toch uitdragen wat je maakt of mixed.
Iets van alle tijden, denk ik.

Misschien een poll of Bombario in een stringetje on stage gewenst is? 😂

Maar looks gebruiken voor marketing is geen slecht idee, je wilt visueel toch uitdragen wat je maakt of mixed.

R-19290-1460712049-8958.jpg

Charlotte de Witte heeft in het begin van haar DJ carrière onder het pseudoniem "Raving George" tracks uitgebracht omdat ze niet wilde beoordeeld worden op haar looks. Daar kan ik respect voor hebben.

DJen is niet zo moeilijk meer met alle hedendaagse techniek, dus dat DJs (M/V) hun uiterlijk gebruiken om het verschil te maken is al jaren gaande.
Ik durf wedden dat als Charlotte een buttugly wijf van 100Kg was geweest, ze niet eens verder dan haar slaapkamerdeur was geraakt.
Zelfs niet als ze kon mixen als de beste.

En zoals je zelf zegt: DJ'en is lang niet meer wat het was.
Ik ben in de 90's nog op toer geweest met DJ Kash & Trish als soundtech. En ik kan je verzekeren dat 4 platen sync laten lopen terwijl je ook nog nieuwe platen moet kiezen, mijlenver staat van op een play-knop drukken of beatjes digitaal syncen. Toen werden DJ's nog gekozen op basis van hun artistiek kunnen. Vandaag moet je gewoon halfnaakt keet schoppen op Social Media. Dat je op Tomorrowland zo high van de pillen achter de 'draaitafel' staat, only ads to the vibe. 10.000.000 views op Youtube.
95% van de muziek is verworden tot wat MC Donalds aanbiedt : Junk. Veel, snel en weinig smaakvol.
En blote tetten verdanderen daar voor mij niks aan. Integendeel, ik wordt dubbel zo achterdochtig.

Geef mij dan maar iemand als Madis. Misschien niet meteen moeders mooiste, maar wel iemand die iets kan.
En een community van volgers die dat kan smaken ook.

Charlotte Dewitte...ik moet daar eens hard mee lachen, zeker als je naar Lari Basilio kijkt.
Den boom in met dat hopeloos gestamp.

Laatst gewijzigd:
Ik durf wedden dat als Charlotte een buttugly wijf van 100Kg was geweest, ze niet eens verder dan haar slaapkamerdeur was geraakt.
Zelfs niet als ze kon mixen als de beste.

En zoals je zelf zegt: DJ'en is lang niet meer wat het was.
Ik ben in de 90's nog op toer geweest met DJ Kash & Trish als soundtech. En ik kan je verzekeren dat 4 platen sync laten lopen terwijl je ook nog nieuwe platen moet kiezen, mijlenver staat van op een play-knop drukken of beatjes digitaal syncen. Toen werden DJ's nog gekozen op basis van hun artistiek kunnen. Vandaag moet je gewoon halfnaakt keet schoppen op Social Media. Dat je op Tomorrowland zo high van de pillen achter de 'draaitafel' staat, only ads to the vibe. 10.000.000 views op Youtube.
95% van de muziek is verworden tot wat MC Donalds aanbiedt : Junk. Veel, snel en weinig smaakvol.
En blote tetten verdanderen daar voor mij niks aan. Integendeel, ik wordt dubbel zo achterdochtig.

Geef mij dan maar iemand als Madis. Misschien niet meteen moeders mooiste, maar wel iemand die iets kan.
En een community van volgers die dat kan smaken ook.

Charlotte Dewitte...ik moet daar eens hard mee lachen, zeker als je naar Lari Basilio kijkt.
Den boom in met dat hopeloos gestamp.

Een aantal heerlijke voorbeelden zeg :okdan:

Als er pioneers naast de mixer staan kan de dj set me maar zelden wat schelen… toon me maar wat sl1200’s en een lelijke dj die nooit tijd heeft om naar t publiek te kijken.

Mijn favoriete djs draaien tegen woordig allemaal vanaf een USB stick, dat is gewoon praktisch. En: Selectie > Techniek. Als je schijtplaten draait volgens de mensen die voor je staan op dat moment ga je het niet redden. Boeit niet of het vinyl is of CDJs. Wat betreft uiterlijk: DJ'en is door techniek veel laagdrempeliger geworden. En muziek is nu zo toegankelijk dat je al best snel een goeie setlist kunt samenstellen met credibility. Iedereen kan voor 50 euro de Metroplex en Tresor Classics kopen op Beatport. Sommige promoters kiezen dan voor het "lekkere wijf" in plaats van de 50-jarige kalende guy met een bierbuik....tja....Mijn wereld is dat sowieso niet. Die lui zoeken elkaar altijd op en krijgen en creeeren ook alle media aandacht. Whatever.

Overigens, de hoeveelheid stront die bijvoorbeeld Charlotte DeWitte over zich uitgestort heeft gekregen sinds ze onder haar eigen naam dj't en produceert toont aan dat de dj/producerwereld helaas nog vol met poortwachtende halve incels zit.

Het is een mes dat aan twee kanten snijdt. Je kan er weinig aan doen dat je knap/goed voorzien bent, en dat hoeft niks te betekenen voor hoe veel of weinig talent je hebt. Ik heb wel het gevoel dat mensen sneller veronderstellen dat je weinig talent hebt als je er heel goed uitziet. En dan moet je dus dubbel zo hard je best doen om serieus genomen te worden. Maar eens men overtuigd is van je talent, zal het zeker geen kwaad kunnen dat het plaatje ook mooi is om naar te kijken.

Sommigen versterken die veronderstelling van looks voor talent echter wel heel erg, door bv steevast je gitaarfilmpjes in een mini bikinitopje op te nemen. Je kan de nadruk ook iets té veel op het ene of het andere gaan leggen. :) Niet dat het van mij een coltrui moet zijn hoor. :D Nu vind ik ook niet dat je iemand publiekelijk moet aanvallen op zijn/haar kledingkeuze, vrijheid blijheid. Maar als het gitaarspel niet goed is, ga ik ook niet blijven kijken voor het bikinitopje.

En als je de looks niet meehebt, dan is er -hopelijk- het talent nog en dan is het voor mij ook top. Ik heb genoeg artiesten m/v in de kast staan waarvan ik niet eens weet hoe ze eruit zien, of waarvan ik niet meer wil weten hoe ze er tegenwoordig uitzien.

Er is genoeg schoons dat ook nog eens top skills heeft. Het een sluit het ander niet uit en waarom zou je jouw looks niet gebruiken als je je daar prettig bij voelt?

Het valt mij op dat nieuwe leden met een duidelijk vrouwelijke username op dit forum een stuk meer hartelijke begroetingen krijgen in het 'stel jezelf voor' topic dan leden waarbij dit niet het geval is. Je zou haast denken dat de titel van het topic klopt, en dan hebben we het nog niet eens over uiterlijk.

En er is nog hoop in de wereld: van alle mooie smoeltjes die op een gegeven moment heel populair zijn in de meest commerciële hoek, blijven 10 jaar later toch ook alleen degenen met voldoende talent over. Als we even bij de mannen kijken: bij degenen die langer dan 5 jaar relevant blijven zit bv Bruno Mars, Justin Timberlake...en al komen die niet in mijn platenkast voor kan ik ook wel zien dat ze getalenteerd zijn. Of anderen die initieel vooral omwille van het visuele in de kijker liepen, en met de jaren vooral voor hun talent gewaardeerd worden zoals Lady Gaga en Miley Cyrus.

En aan de andere kant van het spectrum zit er zelfs in de meest commerciële hoek ook wel wat waar het talent voor de looks kwam. Niet dat ik ze lelijk wil noemen hoor, bv Ed Sheeran is niet echt een Men's Health covermodel maar er houden er genoeg van een teddybeerlook.

Er is genoeg schoons dat ook nog eens top skills heeft. Het een sluit het ander niet uit en waarom zou je jouw looks niet gebruiken als je je daar prettig bij voelt?

Mag zeker gezien worden. :) En het ligt er ook niet te dik op, genre filmpjes "zonder geluid zou ik nog kijken". Het mooiste vind ik iemand zien die geconcentreerd bezig is om iets moois te maken en zich amuseert. Daar worden de meeste mensen een stuk knapper van. En deze moest al niet van ver komen. :D

Back