Sex sells

Ik vind het ergens vervelend omdat het voor mij een extra hindernis vormt om voet aan de grond te krijgen in het muzikale land der commercie (ik ben nèt niet knap genoeg voor de cover van de Men's Health hoorde ik laatst, scheelde echt weinig hoor!). En ik geef ze vaak ook het nadeel van de twijfel, die super aantrekkelijke lui; zijn het nou goede muzikanten die toevallig ook knap zijn of zijn het eigenlijk modelletjes die maar wat aanklooien achter de decks en met een team ghost producers er achter voor de obligate platen releases...
Je snapt wel dat die hindernis - als je het al zo mag noemen - echt niet zo belangrijk is, toch? Echt het laatste waar je je druk om moet maken. Tuurlijk kan het een bonus zijn en je net over het randje duwen als je skills nét niet geweldig zijn. Of je bent zo knap dat je meteen het podium mag. Tja, dat bestaat.
Er zijn toch genoeg niet-extreem mooie gasten in jouw genre die het helemaal gemaakt hebben? Misschien wel meer dan extreem knappe gasten.

En dan heb ik het over gasten die veel lelijker zijn dan jij. Jij bent afgaande op de pf echt prima aan te gluren. Ik vind het dus een tikkeltje vreemd - om niet te zeggen een grove denkfout - om te denken dat uiterlijk nou zo'n hindernis zou vormen. Je tracks/set moeten gewoon steengoed zijn. En charisma helpt ook.

Verder vind ik het trouwens absurd dat nota bene @bombario hierover loopt te miepen. Je hebt releases, je hebt een show in Parijs gehad waarbij mensen je naam scandeerden en een mooie vrouw tegen je zoon zei dat ze wel het bed met je wilde delen. Ook al zou dat je laatste optreden zijn, dat is meer dan wat 99% bereikt met hun muziek. De meesten van ons mogen in onze handjes knijpen als één iemand hier onze track helemaal afluistert. Wees blij met wat je hebt en race je eigen race. Vergelijken heeft sowieso geen zin.

Wie stemt er voor n total makeover voor Bombario. Waar zijn die handjes?

niet doen he gekkie… ik ken een goeie dj die n videoclip heeft waar enkel bikini babes in komen en hij totaal niet…
kijk, dat zou ik nooit doen. Een beetje lef heb ik wel. Alsof al,die,wasbordjes er op hun 50 nog strak uitzien en n leven hebben en n baan en dagelijks tijd om hier te ventileren. Dacht t niet 😉

I
Wie stemt er voor n total makeover voor Bombario. Waar zijn die handjes?

niet doen he gekkie… ik ken een goeie dj die n videoclip heeft waar enkel bikini babes in komen en hij totaal niet…
kijk, dat zou ik nooit doen. Een beetje lef heb ik wel. Alsof al,die,wasbordjes er op hun 50 nog strak uitzien en n leven hebben en n baan en dagelijks tijd om hier te ventileren. Dacht t niet 😉
daarbij is een buik waaraan je kan zien hoe vaak iemand bij de FEBO geweest is gewoon een status symbool! (self-high-five)

Je snapt wel dat die hindernis - als je het al zo mag noemen - echt niet zo belangrijk is, toch? Echt het laatste waar je je druk om moet maken. Tuurlijk kan het een bonus zijn en je net over het randje duwen als je skills nét niet geweldig zijn. Of je bent zo knap dat je meteen het podium mag. Tja, dat bestaat.
Er zijn toch genoeg niet-extreem mooie gasten in jouw genre die het helemaal gemaakt hebben? Misschien wel meer dan extreem knappe gasten.
Het "probleem" is ook meer het totale overschot aan aanbod, en dan krijgt een jong fris koppie al snel de voorkeur boven een dude die de 40 al gepasseerd is. Het is voor mij dan ook meer een gevoel van dat ik in mijn jongere jaren misschien meer dor had moeten zetten. Oftewel spijt van de dingen die je niet gedaan hebt.

Het is voor mij in ieder geval duidelijk dat ik het op kwaliteit (en kwantiteit ook een beetje) zal moeten redden. En dat is niet erg, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik het vanwege de muziek gered heb :D

Ik vind dit een behoorlijk seksistische post!
Intussen vragen velen zich af waarom er zo weinig vrouwen op ’t forum rondlopen.
Zouden ze zich misschien ehhh… on-vei-lig voelen?

Dorian
Man en feminist

Intussen vragen velen zich af waarom er zo weinig vrouwen op ’t forum rondlopen.

Dorian
Man en feminist
Ik denk dat deze perceptie meer aan jouw referentiekader ligt dan dat er in deze thread nou per sé vrouwonvriendelijk gepraat wordt. In de meeste posts in deze thread gaat het over mooie mensen (M/V) en niet om alleen mooie vrouwen.

Er zijn hier inderdaad weinig vrouwen, maar ik denk eigenlijk niet dat de vrouwen die wel hier zijn zich onveilig voelen. Discussies waar ze in zijn betrokken zijn niet echt anders dan die waar alleen mannen aan deelnemen, meestal gaat het gewoon over de inhoud. Als de aanwezige vrouwen zich wel onveilig voelen, dan hoop ik dat ze aan de bel trekken, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Wat betreft de voorsteldraadjes van nieuwe vrouwelijk leden, die vaak meer aandacht krijgen dan die van nieuwe mannelijke leden, ik denk dat het vooral komt omdat er nu eenmaal weinig vrouwen zijn op het forum. Dus een nieuw vrouwelijk lid trekt de aandacht en krijgt een extra warm welkom, niet dat er seksistische of slechte motivaties achter zitten. Uitzonderingen daargelaten wellicht, maar waarschijnlijk hebben de meeste deelnemers aan die draadjes gewoon oprechte belangstelling voor het nieuwe lid en in het kader waar dit forum om draait.

Verder vind ik het trouwens absurd dat nota bene @bombario hierover loopt te miepen.
Wat een aannames! 😊 Ik loop totaal niet te miepen en gun iedereen alles, dus dat zit er niet achter. Ik startte dit draadje puur uit verbazing om mijn YouTube homepage, met een aantal van dit soort thumbnails en vaak honderdduizenden views. En vroeg mij vervolgens af wat ik er eigenlijk van vind. Daar ben ik overigens nog steeds niet uit, dat is alles.

Wat een aannames! 😊 Ik loop totaal niet te miepen en gun iedereen alles, dus dat zit er niet achter. Ik startte dit draadje puur uit verbazing om mijn YouTube homepage, met een aantal van dit soort thumbnails en vaak honderdduizenden views. En vroeg mij vervolgens af wat ik er eigenlijk van vind. Daar ben ik overigens nog steeds niet uit, dat is alles.
Dan was ik inderdaad nogal voorbarig, mijn gemeende excuses. Verder lijkt het me niet moeilijk, toch? Als je de muziek leuk vindt, heb je de bonus dat het oog ook wat krijgt. En als de muziek je niet zint, zet je het af (of kijk je zonder geluid verder). Waarom zou je je eraan irriteren?
Verder - en daar zit dan misschien ook mijn aanname - steeg er toch een beetje iets op uit dit topic van 'zij wel en ikke nie, wat oneerlijk'.

Wat betreft de voorsteldraadjes van nieuwe vrouwelijk leden, die vaak meer aandacht krijgen dan die van nieuwe mannelijke leden, ik denk dat het vooral komt omdat er nu eenmaal weinig vrouwen zijn op het forum. Dus een nieuw vrouwelijk lid trekt de aandacht en krijgt een extra warm welkom, niet dat er seksistische of slechte motivaties achter zitten. Uitzonderingen daargelaten wellicht, maar waarschijnlijk hebben de meeste deelnemers aan die draadjes gewoon oprechte belangstelling voor het nieuwe lid en in het kader waar dit forum om draait.

Juist - zo denk ik er ook over. Zouden nieuwe vrouwelijke leden die zich aanmelden exact evenveel aandacht krijgen als nieuwe mannelijke leden, dan zou dat betekenen dat het ons niks kan schelen dat er hier vrijwel uitsluitend mannelijke leden actief zijn. Persoonlijk zou ik het leuker vinden als er meer vrouwelijke leden waren. Vrouwen hebben toch vaak een net iets ander perspectief op de zaken, wat een verrijking voor de discussies zou vormen.

'zij wel en ikke nie, wat oneerlijk'.
Dat gevoel heb ik zelf helemaal nooit. Je kunt er ook niets aan veranderen, dus daar steek ik geen energie in.

Misschien ben ik wel geneigd dit soort artiesten minder snel serieus te nemen, omdat het er voor mijn gevoel erg dik bovenop ligt. Maar dat kan maar zo een vooroordeel zijn, dus daar zal ik op letten.

Ik luister muziek trouwens zelf voornamelijk via cd's en FLACS op mijn harde schijf, en daar staan zelden foto's bij. Dan is het alleen de muziek die telt 👍

Dorian
Man en feminist
Ik dach net dat synth groepen vaak gay waren. Dus ik denk dat ze veiliger zijn hier dan op n auto forum.
Ik ben stiefvader van 2 tiener meiden. Hoeveel angsten ik heb als ze alleen uitgaan… en ik ben dan niet eens hun pa.

knuppel in hoenderhok:

Tiesto, Avicii, Guetta, Garrix, van Buuren allemaal knappe (schoonzoon) koppies met leuke dansjes en ghostwriter copy/paste fake house met zero creativiteit en originaliteit, met giga marketing teams en sneue "weet niet beter"- fan legertjes.

mannen, dus.

knuppel in hoenderhok:

Tiesto, Avicii, Guetta, Garrix, van Buuren allemaal knappe (schoonzoon) koppies met leuke dansjes en ghostwriter copy/paste fake house met zero creativiteit en originaliteit, met giga marketing teams en sneue "weet niet beter"- fan legertjes.

mannen, dus.

Ja - het werkt ook gewoon twee (of misschien nog wel meer) kanten op. Net zo goed als er knappe vrouwen zijn die daar hun voordeel mee doen, zo zijn er ook knappe mannen die daar hun voordeel mee doen. Zelf ben ik niet knap dus ik heb er niets aan, maar ik kan goed begrijpen dat anderen die wel knap zijn dat tot hun eigen voordeel inzetten. Om dat "probleem" de kop in te drukken zou je een moraal politie, een strenge censuur, en draconische kledingvoorschriften nodig hebben, wat de oplossing vele malen erger maakt dan het "probleem" zelf.

Back