Mannen die harp spelen

Een transcriptie voor harp van Wagner's Liebestod, het slotstuk van de opera Tristan und Isolde (voor mij één van de allermooiste stukjes muziek ooit gemaakt):

Harp lijkt me gruwelijk moeilijk trouwens, alleen al omdat de snaren achter elkaar zitten vanuit de harpist gezien, i.p.v. toetsen die overzichtelijk naast elkaar zitten.

Laatst gewijzigd:
Die Andreas Vollenweider was tamelijk populair begin 80er jaren. De Music Maker wijdde er een artikel aan waarin o.a. stond dat het heel bijzonder was dat hij een elektrische harp bespeelde (of in ieder geval elektrisch versterkt met pick-up elementen) en dat hij allerlei effect apparatuur gebruikte zoals een Lexicon digital reverb enz enz. Dat was een novum. Heb toen die LP gekocht. Niet zo lang geleden die plaat toevallig nog gedraaid!

Andreas Vollenweider - Rustgevende New Age muziek, heb zelf ook een plaat van hem. Het betere werk in het New Age genre. Komt inderdaad geregeld langs in de Kringloop.

Heb je aanbevelingen voor je favoriete Vollenweider muziek? Ik hou wel van New Age, maar dat nummer hierboven vond ik wel erg eighties en had niet echt wat ik zoek in New Age (bv Terry Oldfield). Ik zal het zo zeggen: waar ik bij New Age op ieder moment een kelderdiepe basklank verwacht wanneer het wat begint te kabbelen, kon ik bij Vollenweider op ieder moment een Simply Red zanglijn horen invallen. En dat is niet bevorderlijk voor mijn New Age vibes.

Heb je aanbevelingen voor je favoriete Vollenweider muziek? Ik hou wel van New Age, maar dat nummer hierboven vond ik wel erg eighties en had niet echt wat ik zoek in New Age (bv Terry Oldfield). Ik zal het zo zeggen: waar ik bij New Age op ieder moment een kelderdiepe basklank verwacht wanneer het wat begint te kabbelen, kon ik bij Vollenweider op ieder moment een Simply Red zanglijn horen invallen. En dat is niet bevorderlijk voor mijn New Age vibes.
Ik ben nooit verder gekomen dan die eerste LP van hem. Het is aardige muziek maar inderdaad "erg eighties". *D

OK het werkt niet voor mij. Té eighties. Als ik de nummers hoor, maak ik gewoon constant associaties met eighties artiesten. "Hier kan Lionel Richie verzonnen Afrikaanse teksten beginnen roepen." "Volgens mij past de Bruce Willis versie van Under The Boardwalk hier precies op." Zo kan ik niet relaxen. :D Het zit hem ook in die processed harpklank, dus ik vrees dat het hele oeuvre eraan is.

Ik kijk veel liever naar lekkere w die harp spelen dan naar die mannen.

Back