Noorderlicht

Vind die Soma Ether wat duur maar toch wel leuk. Wellicht dat ik er ooit 1 op pik.
Ben wat verder gaan zoeken en vond ook Elektrolush maar die hebben geen stock.
Dat is zoeiets als de Soma Ether maar echt puur elektromagnetisch doet.
De Ether doet ook iets met FM/AM.

Vond daar ook deze mic.

1701417926961.png

Kun je niet zelf een electron magnetishe sensor maken?

deze? whohohahaha ( evil scientis laughter )

Het moet allemaal ook zelf te maken zijn, maar ik ben daar geen held in. Heb het apparaat aan mijn lijst van interessante gear toegevoegd. Wie weet...

De Ether is niet heel goedkoop (en ook niet fantastisch gebouwd, hij moet open om er batterijen in te doen terwijl de schroeven in plastic tappen, aan de andere kant gaan die batterijen wel zo ongeveer 3 eeuwen mee dus het is geen handeling die vaak herhaald hoeft te worden), maar het is wel een vrij uniek ding die je zonder gedoe of DIY capriolen in je broekzak kunt steken en op andere dingen aan kunt sluiten. Ik heb er al een hoop lol van gehad, het is best wonderlijk wat voor geluiden je allemaal oppikt tijdens een 'elekromagnetische safari'.

Na dat ik in dit topic uitvond dat dit apparaat bestaat, denk ik dat ik wel kan zeggen dat hier mijn persoonlijke interesse naar het opwekken van nieuw geluid ophoud.

Toch krijg ik er wel een warm / wholesome gevoel bij dat zelfs het hoorbaar maken van elektomagnetische velden mensen plezier kan brengen!
Mijn geloof in de mensheid is met 1.12% toegenomen na het lezen van dit topic!!
Als iedereen die Ether zou willen hebben en er zo over zou kunnen praten als jullie, dan zou er geen oorlog meer zijn.

dog-hug.gif

Attachments

• 1701421236058.png
    1701421236058.png
    118,6 KB · Bekeken: 100
En zou je het met een speciale antenne ook op kunnen nemen voor later audio gebruik?

Voor later gebruik kun je 'ns kijken naar een VLF ontvangertje om radiosignalen uit natuurlijke bronnen op te vangen, die kan heel simpel zijn. Beste resultaat inderdaad waar je niet heel dicht in de buurt bent van de rest van de mensheid, om storende signalen te voorkomen.

Het is niet mijn eerste 'bijzondere' radio ontvanger.
Jaren geleden schafte ik een radiotelescoop aan. Geen exemplaar met een indrukwekkende schotel, maar gewoon een kastje met een draadantenne die de interactie van de zonnedeeltjes met de atmosfeer kon meten en zo dus een indicatie van de zonneactiviteit gaf.
Helaas bleek de nabijheid van hoogspannningslijnen hem in mijn directe omgeving onbruikbaar te maken voor dat doel, maar kwam ik er wel achter dat led lampen indrukwekkend veel radiostraling uitzenden.

Back