Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Ik vind hem niet mooi en build quality zou iets beter kunnen..
Maar wat je eruit krijgt en per step kunt locken.. cv in uit.. audio in.. portable.. sound en filters echt heel goed. 16 slot mod matrix..
Check de specs maar eens als je tijd en zin hebt.

Maar wat je eruit krijgt en per step kunt locken.. cv in uit.. audio in.. portable.. sound en filters echt heel goed. 16 slot mod matrix..
Klinkt (en logisch wel) als een uitgebreidere versie van de Uno Synth, die had een kleine modmatrix en ook een goede sequencer die je per step kon instellen.
Ik vind hem niet mooi en build quality zou iets beter kunnen..
Dat klinkt ook zoals de Uno synth, daar lag het ook aan de bouwkwaliteit dat ie het opgaf, hoog plasticgehalte en dat heeft de Minifreak ook wel maar is toch wel weer een stuk beter dan de Uno synth die ik toen had, knoppen zijn ook een stuk steviger.

Ben bezig met mijn eerste project uit 1984, heb de notatie teruggevonden van het cassettebandje Brains, wat ik toendertijd met mijn Korg MS10, Casio MT30, Casio VL1 en mijn Complex Sound Generator heb gemaakt. Heb het eerste nummer inmiddels afgerond getiteld Brains I en ga vanavond weer verder ermee.

Vond het vandaag echt weer om te gaan surfen dus de Buchla V gepakt en heerlijk wezen soundsurfen, ben compleet voldaan en uitgespaced. :D
Hier een stukje over woelige wateren...
vet! .... heb vandaag ook de Buchla Easel V gebruikt.

verder die track van eerder de gitaar opnieuw gedaan met akkoestisch, nashville tuned kindergitaar en clean electrisch.
Heb bij de drums ook een echte 2 snares gespeelt en percussie toegevoegd van het ploppen van de gitaar amp als je die uitschakelt.

bedankt @L3N met jouw tip is de harmonie ook beter.
er zou ook zang in moeten maar het is werkelijk bomvol vooral met zwate noisy synth scheten.

wellicht juist helemaal aan het einde akkoestisch spelen en zingen. dus nog achter de 6:00 min plakken....

mixen is ook moeilijk omdat die noisy Syntrx mwt Analog keys bass alles dicht slipt. zet je de boel te zacht dan verdwijt het het experimentele/noisy deel... moeilijk..

vet! .... heb vandaag ook de Buchla Easel V gebruikt.
Lekker toch?👍:)
verder die track van eerder de gitaar opnieuw gedaan met akkoestisch, nashville tuned kindergitaar en clean electrisch.
Heb bij de drums ook een echte 2 snares gespeelt en percussie toegevoegd van het ploppen van de gitaar amp als je die uitschakelt.

bedankt @L3N met jouw tip is de harmonie ook beter.
er zou ook zang in moeten maar het is werkelijk bomvol vooral met zwate noisy synth scheten.

wellicht juist helemaal aan het einde akkoestisch spelen en zingen. dus nog achter de 6:00 min plakken....

mixen is ook moeilijk omdat die noisy Syntrx mwt Analog keys bass alles dicht slipt. zet je de boel te zacht dan verdwijt het het experimentele/noisy deel... moeilijk..
Eerst even complimenten voor je lekkere gitaarspel, die eerste halve minuut echt prachtig, vooral hoe je begint maar ook complimenten voor je track in z'n geheel, heel gelayerd, er zit veel in, erg goed hoor! :okdan:
Meteen na de gitaar komt dat loopje er in en gaat de hele tijd door, misschien zou je die als je zang er in wilt doen dan uitfaden en bijv waar je met je zang weer stopt dan fade je 'm weer in of zo of pas in het laatste deel zodat je weer terugkomt zoals je begon.
Zowiezo zal je keuzes moeten maken als je zang er in gooit, dan zal je arrangement toch spaarzamer moeten en dan bouw je gedeeltes in waar je de instrumenten weer even de ruimte geeft zonder zang bijv, zo zou ik het dan een beetje doen.
In ieder geval zit hier wel potentie in voor een goede track met zang lijkt me, gewoon je arrangement beter in balans brengen.

lijkt wel het magazijn van een muziek handel :)
Ja ik weet 't, ik heb verder nergens plek voor die dozen, sommige zitten ook nog een instrument in bijv een Grey Meanie een DM 6, Bass Station 2, Rackbrute en een TR 8 en beneden in de box is ook al geen ruimte en gelukkig was op de foto het rek naast de dozen niet te zien want daar staat ook nog het een en ander op de planken.
Minder was toch meer zeggen we op 't forum? :D

@krautrock1958 das ook wel een idee wellicht die herrie met side chain wegdrukken.
maar het lijkt me wel wat om heel weinig zang te toen en dan op het einde een 1:30 akkoestisch + zang toevoegen.

super bedankt voor het compliment :)

@krautrock1958 das ook wel een idee wellicht die herrie met side chain wegdrukken.
maar het lijkt me wel wat om heel weinig zang te toen en dan op het einde een 1:30 akkoestisch + zang toevoegen.

super bedankt voor het compliment :)
@flyweight Je kan er best overheen zingen, als je voldoende maten rust houdt en hele korte zinnetjes krijg je best een geinig effect. Heb een beetje met je meegejamd met zang en piano. Dat ging prima. Wanneer je alles volplempt met zang komt de rest niet ten goede :koffie:

Je hebt een mooi sfeertje weggezet! :D

Vandaag de Prophet 600 met GliGli mod afleveren bij een nieuwe, hopelijk tevreden, eigenaar.

@flyweight Je kan er best overheen zingen, als je voldoende maten rust houdt en hele korte zinnetjes krijg je best een geinig effect. Heb een beetje met je meegejamd met zang en piano. Dat ging prima. Wanneer je alles volplempt met zang komt de rest niet ten goede :koffie:

Je hebt een mooi sfeertje weggezet! :D
hey tof! als je stems wil hebben? of welicht een part wil toevoegen laat maar horen.

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Beetje City of the Undead melodietjes spelen :)

Ik heb mij vandaag bezig gehouden met het 'verwavetablen' van samples.
Voor een video/animatieproject heb ik uiteindelijk ruim 100 audioclips nodig van samples van acht vrouwen/kinderstemmen.
Ik heb met de Iridium al lekker geklooit met granular, maar wavetable biedt ook interessante mogelijkheden.
Het fijne is dat het experimenteren met de basis ook uitstekend kan met De Nave app van Waldorf.

We zijn er nog niet, maar het was een interessante middag.

Back