Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Nord Drum 3p ontvangen en aangesloten. Prachtbak! Helaas ook meteen een drumverbod gekregen van mijn vrouw vanaf 22:00, want zelfs het mechanische geros met stokken op de pads klinkt al goed door zonder dat er maar iets uit de speakers komt. Vanavond met de manual en editor bezig geweest de sound engine uit te pluizen, maar een goede brede range en lekkere sounds. Hier ga ik veel plezier mee hebben.

Ben je deze (gratis) set ook tegengekomen?

Zoals ik al zei: het zijn maar 32 patches, en de D-50 heeft geheugen voor 64 patches. Anyways, op deze site staan zo 'n beetje alle patchbanks ooit gemaakt voor de D-50, commercieel en niet-commercieel. Letterlijk honderden banks met bij elkaar duizenden geluiden: KLIK HIER ----> Roland D-50

Nord Drum 3p ontvangen en aangesloten. Prachtbak! Helaas ook meteen een drumverbod gekregen van mijn vrouw vanaf 22:00, want zelfs het mechanische geros met stokken op de pads klinkt al goed door zonder dat er maar iets uit de speakers komt. Vanavond met de manual en editor bezig geweest de sound engine uit te pluizen, maar een goede brede range en lekkere sounds. Hier ga ik veel plezier mee hebben.
Ik vind/vond het altijd vreemd dat die clavia drumdingen nooit geen multiouts hebben, ik heb weleens naar vorige modellen gekeken, maar daarna is de interesse snel weg.
Een fullblown edrum kit lijkt me ook wel cool, maar dan zit je alweer snel aan de 5K+ allin.
Beetje punk/oi! tracks meedrummen zoals ditte :P

ja kan hoor, op een gegeven moment ga je ervan uit dat ze er niet opzitten en kijk je niet eens meer.
Drums moeten gesubmixed worden....imo

Tja. Normaal vind ik dat ook. Recent mikte ik eens een boel korgjes door een echo tape en nam t zo mono op. De commentaren waren hier best ok. Soms is lekker middenvinger punk don t give a fuck mono goed genoeg 😃

Submixen van drums doe ik nooit eigenlijk, bij mij zit het allemaal gewoon stereo of mono aangesloten. Heb het vroeger wel gedaan, maar in de praktijk vond ik het meestal eigenlijk niet echt meerwaarde hebben. Zie het nut er niet zo van. Eventueel kun je de sounds hard links/rechts pannen, dat geeft je al 2 'sporen' of een methode om de kick apart te zetten als je dat mocht willen.

Vandaag stof afdoen.

Had zachte borstel gekocht voor Dyson stozuigen, nu alle gear stof + kattehaar weggezogen . het was eens nodig na jaartje of 2
Ziet er weer strak uit.

Straks jam met drumbrute en xoxbox en distortion pedalen en flangers

Woops nu zie ik t, het zijn trigs. Ik dacht dat t outs waren…

Het fijne aan ext outs is dat je elk geluidje door n pedaal of whatever kan gooien. En dat je de kick kan opblazen en reverb op de snare kan zetten, minimum. Enndie hats wat in en oit faden. En laten feedbacken op hun send retour op de fader. Enz. Hier begint t pas met de pret voor mij. Als je dan de send feedbak ook op je andere sounds gaat sturen, tweakt de percussie de synth op de mixer als je wil en krijg je de meest rare resultaten die geweldig kunnen zijn. Kombineer t met de mutes en je gelooft je oren niet eens ze op de mixer elkaar beginnen te spelen.

Misschien verdient t een filmpje bij gelegenheid…

Mijn mooiste resultaat was een snare die iedereen prees en gewoon 100% wet was. Ik had bijna de midas venice 240 gehouden toen de 320 kwam, enkel al voor drums 😅

Ik mis m

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Het fijne aan ext outs is dat je elk geluidje door n pedaal of whatever kan gooien. En dat je de kick kan opblazen en reverb op de snare kan zetten, minimum. Enndie hats wat in en oit faden. En laten feedbacken op hun send retour op de fader. Enz. Hier begint t pas met de pret voor mij. Als je dan de send feedbak ook op je andere sounds gaat sturen, tweakt de percussie de synth op de mixer als je wil en krijg je de meest rare resultaten die geweldig kunnen zijn. Kombineer t met de mutes en je gelooft je oren niet eens ze op de mixer elkaar beginnen te spelen.
Ja, voor bepaalde stijlen is dat leuk, of als je alles tegelijkertijd live speelt en/of opneemt uit 1 bak etc. Voor mijn muziek en manier van werken (6 hardware drumbakken en onbeperkt software met eventueel overdubben of meerdere takes opnemen) voegt het echter niet veel toe.

Zo die vrije dag is goed besteed... ik rond eens af. De SQ10's mogen rusten en mijn oren ook. Sherman filter + tape delay + ms 50 + ms20 + ms 10
Enkel jammer dat ik er zoveel spierpijn van krijg (ik sta recht trouwens)

Wat hebben e geleerd: de patch was veel te ingewikkeld, na de boel te beredeneren en back to basics was daar de geliefde sound weer. Jammer dat 't heel de avond duurde eer ik t snapte. DOM

Ja, voor bepaalde stijlen is dat leuk, of als je alles tegelijkertijd live speelt en/of opneemt uit 1 bak etc. Voor mijn muziek en manier van werken (6 hardware drumbakken en onbeperkt software met eventueel overdubben of meerdere takes opnemen) voegt het echter niet veel toe.
Gebruik je dan geen modfx? Of gewoon een flanger over heel de kit dan?

strange

Ik zet meestal geen realtime fx op drums, dat doe ik achteraf. Omdat ik drums meestal in losse lagen opneem ipv in 1x heb ik geen aparte outouts nodig.

Zoals de titel van dit topic aangeeft, zal ik pas vanavond kunnen antwoorden.

Ik heb vandaag mijn eerste (zeer ruwe) muziek uitleg video gemaakt over de 10 leuke dingen van de zoom arq96. Ik wilde het filmpje al heel lang maken maar kwam er maar niet van, en ik dacht beter iets dan niets. Er komt ook nog 10 dingen die ze mogen updaten;).

Back