Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

ja das wel waar, wat een heerlijke amp dat is.
Alles is er heerlijk aan.

:)

Beetje ouwe lullen pomphouse met UAD Opal, Wavestation en TAL DRUM

Vandaag de 16 voice Rev 2 opgehaald die ik via marktplaats heb gekocht. Morgen ga ik hem aansluiten.

Beetje ouwe lullen pomphouse met UAD Opal, Wavestation en TAL DRUM
Bekijk bijlage 3849271
Lekker. Kan je goed overweg met Opal? Ik heb Polymax en vind de sound dik prima, maar erger me wel aan het preset systeem wat UAD gebruikt voor de synths. Opal vond ik ook leuk klinken, maar het programmeren vond ik hier en daar onnodig inefficient. UAD is heel er van "Het MOET op hardware lijken ookal is dan de UX op een computer met muis dan niet logisch!"

Ik heb mn E-MU XK-6 opgesteld en aangesloten.
Ook nog even tussendoor snel een nieuwe data encoder in gesoldeerd. (kan die dingen maar beter in bulk gaan bestellen)

Probeer er nu al 2 dagen iets fatsoenlijks muzikaal uit te halen. nog niets Wow uit kunnen krijgen, wel heel veelzijdige arpeggiator.

Deze gaat op de verkooplijst lijkt me?

Ik heb mn E-MU XK-6 opgesteld en aangesloten.
Ook nog even tussendoor snel een nieuwe data encoder in gesoldeerd. (kan die dingen maar beter in bulk gaan bestellen)

Probeer er nu al 2 dagen iets fatsoenlijks muzikaal uit te halen. nog niets Wow uit kunnen krijgen, wel heel veelzijdige arpeggiator.

Deze gaat op de verkooplijst lijkt me?

Hmm, tijdens mijn rompler ontdekkingsreis was ik ook niet bijster onder de indruk van die serie (ik had de Proteus 2500, volgens mij zelfde tech maar andere basissounds in de ROM). Alleen de drums vond ik erg goed.

Ik ben mijn tweede track van vandaag aan het afmixen 💪💪💪 Andere tracks klinken vast beter en andere producers hebben meer ervaring. Maarrrrr.... dit is zo goed als ik nu kan en ik heb alles wat ik nodig heb om prima nummers mee te maken. Dus nu geen smoesjes meer en gewoon met een oude pc, oude DAW en oude plugins aanpakken en focussen. Het streven is dit jaar 20 nummers af te maken en de teller staat nu op 7. Komt goed! 😉

20240601_173810.jpg
bijna 2 NLC triple sloth modules af. daarna nog 1 module en klaar.

zitten alleen een 100meg en 68meg weerstand op. die moet ik van mouser halen.

zo ff jammen met een maat

Het streven is dit jaar 20 nummers af te maken en de teller staat nu op 7. Komt goed!
Het zal vast goed komen maar het begint wel een beetje op werk te lijken met deadlines en zo....maar voor jou zal het werken anders doe je dit niet.
Je zit bij een label als ik het goed heb dus dat zal ook de druk er wat op leggen.

Het zal vast goed komen maar het begint wel een beetje op werk te lijken met deadlines en zo....

Ik heb dat gewoon nodig, anders zit ik veel te lang aan nummers te schaven. En hoor ik totaal niet meer of het goed is of niet. Het streven is om een nieuw nummer binnen 14 dagen af te hebben en daarna ben ik hem ook serieus zat, haha 😀

Bij dat label ben ik trouwens weg gegaan, om precies de reden die je noemt. Ze communiceerden alsof ik in loondienst was en daar had ik helemaal geen zin in. Nu doe ik alles in eigen beheer en dat bevalt goed. Mocht het gaan groeien, dan ga ik weer op zoek naar een label waarmee ik meer op 1 lijn zit.

Lekker. Kan je goed overweg met Opal? Ik heb Polymax en vind de sound dik prima, maar erger me wel aan het preset systeem wat UAD gebruikt voor de synths. Opal vond ik ook leuk klinken, maar het programmeren vond ik hier en daar onnodig inefficient. UAD is heel er van "Het MOET op hardware lijken ookal is dan de UX op een computer met muis dan niet logisch!"
ik ben er nog niet erg diep in gedoken, ik heb ze paar een paar weken nu die uad plugs (studio set en luna pro + distressor)

Dit heb ik net gedaan met de TAL Juno60 emu, fucking dikke raveleads man :P

and more..

Vital is semi-gratis toch? Dit klinkt echt goed. Ik wil ooit Unify aanschaffen en daar gebruiken ze ook vaak Vital voor de patches.

Vital is semi-gratis toch? Dit klinkt echt goed. Ik wil ooit Unify aanschaffen en daar gebruiken ze ook vaak Vital voor de patches.
Ja. Ik weet niet of Matt daar zo verstandig aan gedaan heeft om de gratis versie hetzelfde te maken als de betaalde. Met de betaalde heb je letterlijk alleen presets die je er bij krijgt, maar qua functie zit er geen verschil in. Het is gewoon dezelfde synth. Waarvoor ik en velen anderen wel heel dankbaar zijn. Zeker. Het is 1 van de eerste synths die 100% aansluit met hoe mijn brein in elkaar steekt. Echt sterk staaltje UX design van meneer Tytell. En dan is het zeer frictieloos om er mooie sounds uit te krijgen. En het leuke van Vital is dat je daarnaast ook nog leuk themes (skins) kan maken er voor. Dus doe ik dat ook 😀

Laatst gewijzigd:
Back